8% בלבד מרוצים מליברמן • סקר ערוץ הכנסת

סקר פאנלס פוליטיקס מביך את ליברמן • 37 אחוזים מהציבור מגדירים את ליברמן כזגזגן • 79% סבורים כי אינו מתפקד בצורה המיטבית ביותר כיו"ר ישראל ביתנו • 'הברית החדשה' עם יאיר לפיד מזיקה עבורו • הסקר המלא

ח"כ אביגדור ליברמן
ח"כ אביגדור ליברמן

אם עד היום ידעתם כי מצבו של יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לא מן המשופרים מגיע היום סקר ערוץ הכנסת שמעמידה אותו במצוקה רבה יותר.

על פי הסקר בעייתו המרכזית של ליברמן היא ההגדרה הבעייתית שלו בקרב הציבור. 37 אחוזים מהציבור מגדירים את ליברמן כזגזגן. נתון שלא מחמיא לליברמן כלל. ורק 8 אחוזים בלבד סבורים כי ליברמן מתפקד טוב מאוד בתפקידו כיו"ר ישראל ביתנו ואילו 79% סבורים כי אינו מתפקד בצורה המיטבית ביותר.

כשבודקים את האפשרויות של הציבור בישראל כמה אחוזים מהם מוכנים לשקול הצבעה עבור ליברמן בבחירות הבאות מצבו אינו מזהיר גם שם. 73% שוללים זאת מכל וכל 7 אחוזים עדיין לא יודעים כיצד ינהגו ורק 20% סבורים שייתכן ויצביעו לו. כך ש'בנק הקולות' של ליברמן מצומצם מאוד ביחס לעבר.

גם 'הברית החדשה' בין לפיד לליברמן אינה מטיבה עימו כלל. במסגרת הברית בין השניים אף נערך היום כנס נגד מדיניותו של ראש הממשלה כשר החוץ לאחר שלדברי השניים שערכו את הכנס, ליברמן ולפיד המצב רע בהחלט בעקבות פיצול התפקידים וכו'. גם אם אכן יתרחש מהלך של איחוד כוחות בין השניים הדבר לא יהווה תוצאה טובה עבור ליברמן. גם לא עבור לפיד. 60% סבורים כי האיחוד בין השניים לא משפיע על הסיכויים שיצביעו עבורם, ורק 9 אחוזים בלבד סורים כי יצביעו עבורם בעקבות מהלך שכזה. בקרב מצביעי ישראל ביתנו התשובה הייתה גרועה אף יותר ו- 38 אחוזים בקרב מצביעי המפלגה סבורים כי איחוד שכזה יקטין את הסיכויים שיצביעו עבור מפלגה שכזו.

גם בקרב על הנהגת המחנה הלאומי ליברמן ממוקם הרחק מנתניהו שזוכה ב37% ואפילו ממוקם אחרי בנט שמקבל 24 אחוזים. ליברמן עצמו יסתפק רק ב12 אחוזים בלבד ואם היו לליברמן אי אלו ציפיות לקבל את תיק הביטחון מתברר כי הציבור בישראל לא באמת סומך עליו ורק 13% בלבד בקרב הציבור סומכים עליו כשר ביטחון יותר מיעלון ובנט.

הסקר שפורסם במהלך הערב בערוץ הכנסת נערך על ידי חברת פאנלס פוליטיקס עבור תכנית 'הצוללת'.

השארת תגובה