בן דהן: פקודת פטור ה'זקן' לא סבירה ולא הגיונית

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בראיון: "מדובר בפקודה הפוגעת באורח חייו של חייל שומר מצוות אולם לא מדובר בכוונה לפגועה במכוון בדתיים וחרדיים" • "מדובר בפקודה לא סבירה אם המצב יישאר כך גיוס החרדים ייפגע"

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן

'סערת הזקנים' ממשיכה לעמוד על סדר היום הציבורי והחשש מפני כאוס הולך וגובר לאחר שעוד ועוד חיילים מתקשים לקבל את הפטור מגילוח זקן אותו היו רגילים לקבל מטעמי דת.

כזכור לפני מספר שבועות פורסם באתר 'כל הזמן' על הנוהל החדש אותו קבע הרמטכ"ל כי אישור פטור מגילוח זקן בשל טעמי דת יצטרך לקבל את אישור השלישות הצבאית וזאת בניגוד לעבר אז היה הרב הצבאי זה שמעניק את האישור.

בעקבות המחאה ההולכת וגוברת מבהיר סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בראיון ל'כל הזמן' כי הנוהל הבעייתי חייב להשתנות.

הפקודה החדשה בעניין גידול הזקנים או לייתר דיוק הפטור מגילוח הזקן התקבלה בקיץ האחרון לאחר עתירה לבג"ץ בטענה כי ההליך שהיה נהוג אז אינו שוויוני ומפלה בין חיילים דתיים לשאינם היות והרב הצבאי מעניק היתרים לשומרי הדת מה שחייל שאינו שומר מצוות לא יכול לקבל. "הפקודה החדשה אינה סבירה ואינה הגיונית" אומר סגן השר ל'כל הזמן'.

"אני מטפל בעניין הפקודה החדשה בעניין גידול הזקן וכבר פניי למערכת הביטחון והבהרתי את עמדתי נגד המהלך. מדובר בתקנה לא סבירה ולא הגיונית. אי אפשר לתקן תקנה שכזו לקצין השלישות הפיקודי שאמור להעניק את כל אותם מאות אישורים אין יכולת לעמוד בכך והוא לא יכול להעניק את אותם אישורים. הפקודה הזאת חייבת להשתנות"

סגן השר בן דהן חושף כי הציע בשלב הראשון לדחות בחודשיים שלושה את כניסתה של הפקודה לתוקף "עד שנמצא דרך שתספק את בג"ץ אך לא תפגע בחיילים שומרי התורה"

האם לדעתך מדובר בחלק מההתנתקות של צה"ל מהמורשת כולל הניסיונות להעביר את תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית לחיל החינוך? שאלנו את סגן השר

הרב בן דהן השיב כי "אמנם מדובר בפקודה הפוגעת באורח חייו של החייל שומר המצוות אולם לא הגיוני שמדובר בכוונה לפגועה במכוון בדתיים וחרדיים ולדעתי אין להחלטה הזו כל קשר לנושא תודעה יהודית ההחלטה התקבלה אך ורק בעקבות הוראת בג"ץ שטען לחוסר שוויוניות"

למרות הסתייגותו של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מהאפשרות כי מדובר בפקודה שנועדה להתנגח בשומרי התורה מזהיר סגן השר כי "אם המצב ישאר כך אין לי ספק שגיוס החרדים ייפגע"

שאלנו את סגן השר גם בעניין הצעת החוק של ח"כ שרן השכל המבקשת להחמיר את הטיפול בהסתה נגד חיילים חרדיים והדיון בה בוועדת השרים לענייני חקיקה נדחה לעוד שלושה חודשים.

איך אתה מגיב על דחיית הדיון בהצעת החוק הזו שנועדה לטפל בבעיית ההסתה נגד החיילים החרדיים?

סגן השר: פניתי בעבר הן לשר לבטחון פנים והן לפרקליט המדינה בעניין אני חושב שצריכים לדאוג שכל התלונות יטופלו בידי הפרקליטות בלי כל היסוס ואם צריך להגיש כתב אישום אז שיגישו

סגן השר גם מתייחס לשתיקתם המתמשכת של חברי הכנסת החרדיים בעניין: "חברי הכנסת החרדיים צריכים להיות מעורבים יותר בנושא. אסור להם לשתוק כאן. אמרתי זאת גם מעל בימת הכנסת ואומר זאת גם כאן: אין היתר לפגוע ברכוש של אף אדם וק"ו שאין כל היתר לפגוע בגוף ונפש של אף אחד. אני חושב שהגיע הזמן שחברי הכנסת החרדיים יאמרו את דבריהם בעניין" סגן שר הביטחון בן דהן אף מוסיף ומבטיח: "אדאג לכך שהפרקליטות תעשה מאמץ ותטפל בכל מה שאפשר נגד התופעה הפסולה הזאת"

השארת תגובה