עבר שלב • הקו הכחול של הרכבת הקלה – אושר

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את 'הקו הכחול של הרכבת הקלה • שר התחבורה: "ירושלים זוכה לתנופת פיתוח אדירה- רכבת חשמלית מהירה, כביש מספר 1 החדש, שדרוג הכניסות לבירה ופיתוח מערך הרכבת הקלה"

הדמיה של הקו הכחול של הרכבת הקלה - סמוך לארנה
הדמיה של הקו הכחול של הרכבת הקלה - סמוך לארנה

במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים מביעים בסיפוק רב את ההתקדמויות בתכניות הרחבת תוואי הרכבת הקלה. זאת, לאחר שהועדה המחוזית לתכנון ובנייה הצטרפה לוועדה המקומית ואישרה את 'הקו הכחול'.

'הקו הכחול', מהווה חלק מתכנית כוללת לפיתוח מערכת הסעת המונים מסילתית בירושלים, ויצטרף ל'קו האדום' הפועל בהצלחה בעיר מזה כארבע שנים, עם 145 אלף נוסעים ביממה ול'קו הירוק' מהר הצופים תחנה מרכזית ועד לארנה ושכונת גילה, והוא מצוי בימים אלה בשלבי אישור סופיים בוועדה המחוזית.

על פי התכנון, 'הקו הכחול' יצא משכונת גילה, ינוע בדרך חברון, תיאטרון החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', יחצה את הקו האדום ברחוב יפו ויכנס למנהרה באורך 1.2 ק"מ עד לשדרות גולדה מאיר- אחרי צומת בר- אילן ומשם עד לשכונת רמות בצפון העיר. בתוואי המנהרה ייבנו 3 תחנות אשר ישרתו את תושבי שטראוס, יחזקאל ושמואל הנביא. על-פי התכנון, לקו הכחול תהיה זרוע נוספת, שתנוע משכונת מלחה, קריית הספורט והתרבות, קטמונים, עמק רפאים במושבה הגרמנית. מכאן תתאחד המסילה ותנוע בתוואי עד לשכונת רמות. בדרך זו יהיו לסירוגין רכבות שינועו בדרך חברון ואחרות שינוע בתוואי עמק רפאים- קטמונים- מלחה.

אורך הקו הכולל כ-20 ק"מ והוא צפוי לשרת כ- 250 אלף נוסעים, בתדירות של כל 3-4 דקות בשעות השיא, בעזרת צי ענק של 90 קרונות, שהם 45 רכבות. הוא יתממשק ל'קו האדום' במרכז העיר ול'קו הירוק' בשכונות גילה ובשכונת מלחה. בדרך זו ייבנה גרעין רשת הרכבות שינועו מכל עברי ירושלים ויחדיו ישרתו כ 600 אלף תושבים בעיר.

השארת תגובה