הרבנות לאל על: התייצבו לשימוע או שיישלל ההכשר

חילולי השבת בחברת תמ"מ של אל על: הרבנות הראשית דורשת מנציגי החברה להתייצב לשימוע במשרדי היחידה להונאה בכשרות, ולא, תישלל מהם הכשרות • הרבנות: "בהיעדר מענה, בדעתנו להודיע על הסרת אחריותנו מכשרות תמ"מ תוך 72 שעות"

מטוס אל על  צילום: ויקיפדיה
מטוס אל על צילום: ויקיפדיה

בעקבות הפרסומים האחרונים אודות חילולי השבת בחברת תמ"מ, חברת בת של אל על – דורשת הרבנות הראשית מנציגי החברה להתייצב לשימוע במשרדי היחידה להונאה בכשרות, ולא, תישלל מהם הכשרות.

חברת תמ"מ השייכת ל'אל על', מספקת מנות אוכל לכמה חברות תעופה ובין היתר גם אוכל כשר. החברה משנעת, על פי הפרסומים, חלק מהאוכל בימי שבת תוך חילול היום הקדוש. למעשה, הויכוח בין הרבנות לתמ"מ הינו בסוגיות הקשורות לשינוע האוכל ממפעלי החברה למטוסים במהלך השבת.

חברת תמ"מ אינה מוציאה את האוכל משטח המפעל בשבת, בעקבות הוראות הרבנות לפני מספר שנים. הפתרון שנמצא בחברה הוא אחזקת המנות במקררים המוצבים מחוץ למפעל, ומשם הם מועברים לאזור הטענת המטוסים על ידי עובדים יהודים, דבר האסור על פי ההלכה ואינו עולה בקנה אחד עם נהלי הרבנות.

במכתב שנשלח מהרבנות הראשית, על ידי רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור ההונאה בכשרות, נכתב כי "ראש אגף הכשרות הארצי, הרב יעקב סבג, מתקשה מזה יותר משבוע להזמינכם לפגישה במשרדנו על פי בקשתכם, והמלצת גורמים במשרד לשירותי דת, על מנת לשבת עם הגורמים המקצועיים באגף הכשרות אשר היו עמכם בקשר רציף לצורך יישום נהלי הכשרות המתבקשים על ידינו מזה תקופה ארוכה, ללא הועיל".

יוחאי זימן את מנכ"ל החברה, אמיר שוצמן, בהתראה של 24 שעות בלבד, לפגישה שתיערך היום (ה') במשרדי היחידה בירושלים, כשעל הפרק "הפרת נהלי הכשרות מצד חברתכם". יוחאי שיגר איום ברור לעבר חברת תמ"מ והבהיר כי "בהיעדר מענה, בדעתנו להודיע על הסרת אחריותנו מכשרות תמ"מ תוך 72 שעות מעת שליחת מכתב זה".

בעקבות הפרסומים הודיעו בחברת תמ"מ כי הם קרובים להסדר, בו ישנעו אנשים שאינם יהודים את האוכל למטוסים, ובכך יפתרו את הבעיה. ברבנות הקציבו לפתרון הנושא חודש ימים, אולטימטום העומד לפוג בעוד כשבוע.

מחברת אלעל ותמ"מ נמסר בתגובה למכתב ולזימון הדחוף: "אנו ביקשנו את קיום השימוע על מנת ללבן את הנושאים השונים שנמצאים על הפרק ועל כן נגיע לשימוע. אין לנו מה להסתיר. נפעל על פי נהלי הרבנות הראשית".

מכתב הרבנות לחברת תמ"מ - אל על

השארת תגובה