לא ישראל • פייסבוק קבעה: רמת הגולן שייכת לספרד

פייסבוק פרו פלסטינית • מזרח ירושלים מוכרת על ידי הרשת החברתית 'פייסבוק' כפלסטין כמו היתה היא עיר שכנה לרמאללה וג'לג'וליה • אם לזה כבר התרגלתם, מה דעתכם על כך שרמת הגולן הפכה ברשת החברתית לחלק מ – ספרד?

לוגו פייסבוק
לוגו פייסבוק

לפני כשבוע, נחשף 'נסיון חברתי', במסגרת הנסיון הוקמו שני דפי פעילות זהים לחלוטין. דף אחד קרא לפעילות נגד ישראל, חברו קרא נגד הרשות הפלסטינית. במהלך הניסוי פורסמו פוסטים וקבצים ש'דיברו' זה בגנותו של השני – התוכן היה זהה לחלוטין מלב המלים 'ישראל' או 'פלסטין' שהחליפו מקומות בין הדפים.

או אז הוגשו להנהלת פייסבוק תלונות זהות נגד אותם הדפים, הדפים שהכילו תכנים זהים, ספגו תלונות זהות גם הן. פייסבוק בחרה להסיר את הדף שקרא נגד הרשות הפלסטינית בטענת 'הסתה' – ואילו את הדף שקרא נגד ישראל היא לא מצאה כ'מסית'.

רוצים עוד דוגמא ל'ישרות' פייסבוק? קבלו את הסיפור הבא:

המבקרים במזרח ירושלים, כבר הורגלו כי מבחינת הרשת החברתית פייסבוק, הם בפלסטין, אבל מסתבר שהסיפור לא מסתיים בזה.

ישראלים שהגיעו בימים האחרונים לרמת הגולן ועשו "צ'ק אין" בשירות המיקום של פייסבוק נדהמו לגלות שהרשת החברתית רושמת את המיקום שלהם באנגלית: "רמת הגולן – ספרד". בדרך כלל מיקומים גאוגרפים של אתרים בישראל נרשמים תחת "פלסטין" ויישובים פלסטינים. כך למשל ישראלים שצילמו בעיר העתיקה ובכותל גילו שמכשיר הסמארטפון שלהם ביצע שיוך אזורי של מיקום התמונה לפלסטין או "ירושלים, גדה מערבית", אבל ספרד?

תגובה אחת
  1. אחים אפשר להסתדר נהדר בלי פייסבוק

השארת תגובה