זהבה גלאון: "נתניהו – ברון ההסתה, השנאה והאש"

חברת הכנסת זהבה גלאון האשימה הבוקר גורמי ימין בהצתת משרדי ארגון 'בצלם' • בפוסט שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה כתבה גלאון כי נתניהו, הוא "ברון ההסתה, השנאה והאש"

ראה"מ נתניהו מדליק נר לזכר ההרוגים
ראה"מ נתניהו מדליק נר לזכר ההרוגים

יו"ר 'מרצ' חברת הכנסת זהבה גלאון תקפה הבוקר את נתניהו בחריפות חריגה תוך שהיא מאשימה גורמי ימין בהצתת משרדי 'בצלם'. יצויין כי שעה קלה לאחר דבריה, הודיעו כוחות הכיבוי כי השריפה נגרמה ככל הנראה מקצר חשמלי.

בדף הפייסבוק שלה כתבה גלאון: "מוחמד אבו-חדיר, בית הספר הדו-לשוני, משפחת דוואבשה, פעולות תג-מחיר רבות מספור, והלילה גם ארגון זכויות אדם. כל אלה קרו במשמרת של נתניהו, ברון ההסתה, השנאה והאש. אף אחד מפשעי השנאה האלה עוד לא שכנע את ראש הממשלה לסגת ממדיניות הרדיפה וההשתקה, לקרוא להרגעה, לעצור את ההידרדרות".

לדבריה, "אם זה יכול להביא לו קולות בבחירות ולהבטיח לו עוד קצת זמן על הכיסא, זה כשר. אפילו אם המחיר הוא דם ושריפה. אם אכן הוצתו משרדי בצלם, המציתים הלילה הרגישו בצדק שיש להם גב מהממשלה. חוק סימון העמותות של שרת המשפטים והגיבוי שניתן בשתיקה לקמפיין השתולים, הכשירו סופית את הרדיפה והציד של ארגוני השמאל, ובראשם של בצלם ושוברים שתיקה, שעושים את הפשע החמור ביותר שאפשר לעשות במדינה שמידרדרת לפאשיזם – חושפים את האמת".

בהמשך הפוסט כתבה גלאון כי "אפשר לשרוף את המשרד, את הניירת, את הארכיונים, אבל אי אפשר לשרוף את בצלם. אי אפשר לחסל באלימות את המאבק נגד הכיבוש, בעד זכויות האדם והצדק. בבצלם כבר הודיעו שיחזרו לעבודה תוך ימים ספורים, ואנחנו נמשיך לעמוד לצדם. במלחמה הזאת, שהממשלה הציתה, אנחנו בצד של מי שנלחם באמת למען העתיד שלנו, בצד של אלה שהממשלה התירה את דמם. אנחנו עם בצלם".

השארת תגובה