ביהמ"ש דחה את ערעור הרב פינטו: ישלח לשנת מאסר

בית המשפט העליון בירושלים דחה את ערעורו של הרב יאשיהו פינטו ופסק כי גזר הדין שהטיל עליו שנת מאסר, תקף • בעוד מעט יותר מחודש צפוי הרב פינטו להיכנס לבית הכלא • בפנים: הפרטים המלאים ותמליל הדיון בביהמ"ש

הרב יאשיהו פינטו אמש במערת המכפלה
הרב יאשיהו פינטו אמש במערת המכפלה

לאחר משפט סבוך, הכריע הבוקר בית המשפט בעניינו של ראש מוסדו 'שובה ישראל' הרב יאשיהו פינטו ודחה את ערעורו על שנת המאסר שגזר עליו בית המשפט המחוזי. בדיון לא נכחו הצדדים. הרב פינטו צפוי להישלח אם כן לשנת מאסר אותה יחל בתאריך 16 בפברואר בעוד כחודש.

השופטים בהרכב היו: יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז. בסביבת הרב פינטו קיוו כי עקב מחלתו, השופטים ימתיקו את עונשו לעבודות שירות כמו שהמתיקו את עונשו של יו"ר 'יד שרה' אורי לופוליאנסקי בשבוע שעבר.

כזכור, הרב יאשיהו פינטו חתם על עסקת טיעון במסגרתה ירצה שנת מאסר בכלא בגין עבירות שוחד ושיבוש הליכי משפט.

במהלך הדיון אמרו השופטים כי הרב פינטו ניצל את מרותו של תנ"צ אפרים ברכה לו העביר כספים. פרקליטיו של הרב פינטו דחו את הטענות ואמרו בדיון כי "תנ"צ ברכה אינו חסיד שוטה של הרב. הרב לא ניצל את מרותו על ברכה. עובדה שברכה סירב לקבל מהרב תפילין. אם סגלוביץ' לא היה שולח את ברכה להקליט את אשת הרב, זה היה נגמר שם".

במהלך הדיונים הביע השופט מזוז תרעומת כלפי אנשי הרב פינטו בכך שהם עותרים למרות שנחתם הסכם הסדר טיעון והייתה הודאה. "חתמתם הסדר, הסכמתם שהמדינה תטען לשנה ואתם לכלום. המשימה היחידה שלכם היא לשכנע שבית המשפט טעה שגזר שנה", אמר השופט מזוז.

פרקליטי הרב פינטו הסבירו את עתירתם וטענו כי הסדר הטיעון נחתם בעת שהוסתרו חומרים שהיו צפויים לשנות את פסק הדין. על כך אמר נציג הפרקליטות כי לא היו דברים מעולם, "לא זו בלבד שזה לא נכון אלא שבית המשפט הזה נתן החלטות שכך ייעשה. זכות העיון היא הזכות הבסיסית. זכות ההעתקה היא מוגבלת".

"הוחלט פה אחד לדחות את הערעור", סיכמו השופטים בסיום הדיון. "המערער יתייצב לריצוי עונשו ביום 16.2.2016 עד לשעה 10:00, בימ"ר ניצן או על פי החלטת שב"ס, כשברשותו תעודת זהות או דרכון. על המערער לתאם את הכניסה למאסר, כולל האפשרות למיון מוקדם, עם ענף אבחון ומיון של שב"ס".

השארת תגובה