בעקבות ירידה תלולה: הצעה להקלות לעסקים חדשים

ועדת השרים לעניני חקיקה צפויה לדון מחר בהצעת חוק להקלות לפתיחת עסקים קטנים חדשים, "נסייע להם להתגבר על האתגרים שהם מתמודדים מולם עם תוכנית חדשה" ● בהצעת החוק: הקלה באגרות, התאמת אמצעי האכיפה ועוד..

נתניהו וכחלון  צילום: לע"מ
נתניהו וכחלון צילום: לע"מ

הצעת חוק שגובשה במשרד ראש הממשלה יחד עם משרד האוצר ומשרד הכלכלה צפויה לעלות מחר לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

לפי ההצעה יקבלו עסקים קטנים הקלה באגרות שנדרש בעל העסק לשלם בשנה הראשונה. זאת, במטרה למנוע מצב שבו העסק משלם תשלומי אגרות עוד בטרם התחיל את פעילותו העסקית וכתנאי לה, ולפעול למצב שבו תשלומי האגרות יבואו רק לאחר שלעסק מחזור כספי ותזרים שוטף.

בנוסף, יותאמו אמצעי האכיפה המנהלית לעסק החדש, מתוך הנחה שעסק חדש עשוי לטעות בשגגה בימיו הראשונים ויש להחיל עליו את הענישה המכבידה רק לאחר שניתנה התרעה הוגנת לתיקון התקלה וכן כדי למנוע מצב שבו עלות הענישה עתידה להוביל לפגיעה אנושה ולאיום על המשך הפעילות העסקית.

בישיבת הממשלה צפוי לעדכן ראש הממשלה, בתפקידו כשר הכלכלה, על שורה של הקלות בכל הנוגע להעסקת עובדים לעסק חדש אשר בימיו הראשונים נמצא בתהליך דינמי של הקמה והתארגנות המחייב גמישות בהעסקת העובדים. בין הצעדים – קיצור תהליכי תכנון ובנייה במטרה להקל על העסק את קבלת האישור כאשר הבניין שבו הוא מבקש להקים את העסק כבר נמצא באזור שמותרת בו פעילות עסקית.

בתיאום עם משרד הפנים תיבדק אפשרות להחלה של חובות מינימליים לעסק חדש והחלה הדרגתית של מלוא החובות והקלות נוספות. כמו-כן, לצד המפרטים המשפטיים יפורסם גם מדריך מעשי שינגיש לעסק החדש את השפה המשפטית לשפה שהיזם יהיה מסוגל להבין ולציית להוראות החוק. עוד ייקבע כי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה תפעיל מערך תמיכה שיסייע לעסקים חדשים בהבנה והטמעה של הדרישות הרגולטוריות בתהליך בניית העסק.

הערב אמר ראש הממשלה ושר הכלכלה, בנימין נתניהו כי "הכלכלה הישראלית מבוססת לא מעט על עסקים קטנים ובינוניים, הם תורמים רבות לפיתוח המשק והכלכלה. אנחנו נסייע להם להתגבר על האתגרים שהם מתמודדים מולם עם תוכנית חדשה. הגדלת הצמיחה במשק זהו יעד שהגדרתי כדי לחזק את כלכלת ישראל. נמשיך לעודד צמיחה כדי להצמיח את כלכלת ישראל למען אזרחי ישראל".

שר האוצר משה כחלון, שהצטרף לדברי ראש הממשלה הוסיף כי העסקים הקטנים הם הקטר של המשק הישראלי. "כמי שהיה ברשותו עסק קטן אני מודע היטב למשמעות של הביורוקרטיה עבור בעלים של עסק קטן. בעל עסק צריך להתמקד בפיתוח העסק שלו ולא לרוץ כל היום בין הרשויות. כפי שהתחייבנו, אנחנו מביאים תוכנית שתסייע לעסק קטן בתחילת דרכו. אני בטוח שהתוכנית הזאת, במקביל לטיפול הרחב שלנו במגזר העסקי תסייע רבות לבעלי העסקים ותביא לצמיחה של המשק כולו".

השארת תגובה