ברגע האחרון: בתום דיון לילי נמנעה השביתה במשק

בתום דיון לילי ארוך הושגו הסכמות בין משרד האוצר לאנשי ההסתדרות ונמנעה השביתה הגדולה במשק ● שר האוצר כחלון שיבח את ההסכם, טען כי מדובר בהסכם היסטורי והחמיא ליו"ר ההסתדרות ● יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "עשינו היום יחד היסטוריה בעלת משמעותית חברתית חסרת תקדים

כחלון וניסנקורן אתמול אחרי הסיכום
כחלון וניסנקורן אתמול אחרי הסיכום

אחרי שכבר נראה היה שמדינת ישראל בדרך להשבתה, סיכמו הלילה שר האוצר ויו"ר ההסתדרות על פרטי הסכם השכר ומנעו שביתה כללית במשק.

שר האוצר ויו"ר ההסתדרות הגיעו להבנה כי לראשונה תוספות השכר יינתנו באופן דיפרנציאלי. 50% מהתוספת תינתן באופן שקלי ו-50% באופן אחוזי.

על פי האוצר, ההסכם פורץ הדרך יביא לצמצום הפערים בין מקבלי המשכורות הנמוכות לגבוהות במגזר הציבורי, כך שמקבלי השכר הנמוך יקבלו תוספת גבוהה מ-7.5%.

שר האוצר, משה כחלון אמר אחרי הסיכום וביטול השביתה: "ההסכם הזה משנה את כללי המשחק ואומר באופן ברור – מה שהיה הוא לא מה שיהיה. העובדים מקבלי השכר הגבוה הראו סולידריות חברתית ואמרו באופן מפורש שהם מוכנים לוותר עבור מקבלי השכר הנמוך. ההסכם הזה הוא לא פחות מהיסטורי". אמר השר כחלון.

לדבריו, "לאחר שנים של הסכמים שהרחיבו את הפערים בין מקבלי השכר הגבוה למקבלי השכר הנמוך במגזר הציבורי, אנחנו מביאים היום בשורה של ממש. אני מודה ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן שהציג מנהיגות ואומץ והיה שותף לשינוי הזה וכמובן לצוות המשא ומתן של המשרד – המנכ"ל שי באב"ד, הממונה על השכר, קובי אמסלם והממונה על התקציבים, אמיר לוי שעשו לילות כימים במטרה להגיע לתוצאה שהושגה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "אני רוצה לברך היום את עובדי המגזר הציבורי ואת שר האוצר. עשינו היום יחד היסטוריה בעלת משמעותית חברתית חסרת תקדים. הוכחנו שבהידברות אמיתית ניתן לבצע מהלכים שטרם נראו כאן בהיקפם ומשמעותם. הסכם השכר החדש במגזר הציבורי מחולל מפנה. לראשונה הפכו הסכמי השכר לכלי אפקטיבי לצמצום פערים לבעלי שכר נמוך במגזר הציבורי. זו דרמה גדולה – אנו משנים מוסכמות יסוד. אני חושב שהתקדים הזה מקבע נורמות במשק בכללותו. אני מברך את שר האוצר ואת צוותו על האופן שבו נוהל המשא ומתן הזה. מדינת ישראל הרוויחה"

שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הגיעו להסכמה על הסכם השכר במגזר הציבורי. בעקבות ההסכמות, נמנעה השביתה במשק. ההסכם נקבע לתקופה של 5 שנים, החל מינואר 2013 ועד דצמבר 2017.

השארת תגובה