האדמו"ר מסאטמר: היהודים מסייעים בנדיבות לאנטישמים

במשא המרכזי מעל בימת הדינר ב'יום ההצלה', זעק האדמו"ר מסאטמר בדבריו חוצב להבות אש: "האנטישמים מרימים ראש – בסיוע יהודים, חוב מונח על כתפי כל יהודי להקדיש זמן ללימוד התורה" וגם: חייבים לעשות הכל כדי למנוע גיוס לצה"ל"

כא כסליו בסאטמר (2)
כא כסליו בסאטמר (2)

הלילה התקיים בארה"ב מעמד היוקרה של 'יום ההצלה' בסאטמער. ביום בו מעלים בסאטמער על נס את זכר הצלת האדמו"ר זצוק"ל מציפורני הנאצים, הם מתאספים להודות לבורא עולם ולהוקיר בהשתתפות בנטל על מוסדות התורה של חצר הקודש.

71 שנים מלאו מאז ניצל האדמו"ר ושם פעמיו להקמת עולם החסידות בארצות הברית של אמריקה – וחצר סאטמאר התכנסה בהאנגר הענק שבשכונת קראון הייטס.

את משא הקודש נשא האדמו"ר שליט"א כשהוא זועק מנהמת ליבו ומעורר את האלפים: "האנטישמים לא מתביישים לומר בגלוי שהם מקיימים את ההלכה 'בידוע…' והם שונאים בגלוי את היהודים בכל מקומות מושבותיהם בכל רחבי ארה"ב בכלל, ובניו יורק בפרט. גם בניו יורק סיטי, גם במונסי וקרית יואל, וגם בבלומנברג החדש.

הם עושים זאת בעזרתם הנדיבה של יהודים שעומדים לצידם, בעיקר בזמן האחרון שארגון יהודי יחד עם האנטישמים מנסים להביא לסגירת מוסדות החינוך: תלמודי תורה וישיבות בכל רחבי ניו יורק לא רק בסיטי.

מרחפת גזירה קשה מאוד על יהדות ניו יורק, בימים אלו צריכים 'עין פקיחא' מן השמים כשמחוץ תשכל חרב ובכל העולם מפחדים. צריכים 'לעבוד' במיוחד על שמירת עניים כמו שכותב ה'אמרי נועם' שבזכות שמירת עניים הקב"ה שומר על עם ישראל, כך שכל אחד מחוייב לשמור על עיניו. לא משנה איפה, ברחוב ובמשרד.

מי שנצרך להשתמש במחשב, חייב בחיוב גמור לגדור גדר על המחשב שלו, ומי שלא צריך את זה בצורך גדול – הרי שאסור לו כלל להשתמש בזה.

כל יהודי חייב להשתתף בשיעור תורה, כל אחד בהתאם לדרגתו. אברך כולל לפי מדרגתו, איש עמל לפי מדרגתו. כיום יש כאן בקהילה 3 חבורות לימוד בסדר של דף ביום במסגרת חבורת 'תורתך שעשועי'. לימוד של עמוד ביום בחבורת 'יסודי התורה', ולימד הלכה במסגרת חבורת 'שונה הלכות' – וחובה על כל אחד ללמוד את השיעורים האלו בכל יום ויום. מי שביכלתו לקחת גם בסוף החודש מבחנים על הלימודים, צריך לעשות את זה, זה מחזק את חובתו האישית ללמוד יותר בכל יום, חוק ולא יעבור.

האדמו"ר התייחס גם לתיקון בחוק הגיוס: "קשה לפרט בדרשה פרטי החוק, אבל היוצא מכל החוק הוא שמעודדים חרדים להתגייס לצבא הטמא שמטמא במגע ובמשא. ידוע שההולכים לצבא לא רק מבטלים תורה אלא הם מבטלים כל מצוות התורה. כל באיה לא ישובון וכדי בזיון וקצף שחכי"ם חרדים נותנים הכשר על זה, צריכים להכריז כאן שחייבים לעשות הכל למנוע מכל אחד ואחד להתגייס רח"ל בלי שום פשרות בין דם לדם. כל מי שיש לו יד ומחזק את החוק הוא בוגד בתורה, והם עתידים ליתן את הדין על זה על כל העבירות שהמתגייסים יעברו 'בזכותם'.

אז הפנה האדמו"ר שליט"א אצבע מאשימה לכוון העולים להר הבית והמתנחלים: "עלו להר הבית ומציתים את הרוצחים, הם הפכו את כל הארץ לנהרות של דם. בעיקר ע"י ההתגרות שלהם ברוצחים, צריכים לומר להם שחוץ מאיסור כרת שיש בעליה להר הבית, ידיהם של המתנחלים מלוכלכים בדם ורגליהם 'מלאה בדם' – וזה חוץ מהפקרת נשיהם וטפיהם על התאווה הלאומית של 'ציונות'.

השארת תגובה