'התחדשות יהודית': להתיר פתיחת מרכולים בשבת

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, השתתף בכנס של שדולת 'התחדשות יהודית' בכנסת ● "נסגור את הקניונים ונאסור מסחר, בתמורה להתרת תחבורה ציבורית מוגבלת ופתיחת מרוכלים

מכולת
מכולת

ראש עירית תל אביב יפו, רון חולדאי, מציע להפעיל תחבורה ציבורית מוגבלת בשבת – ובתמורה ייסגרו הקניונים ומרכזי המסחר.

בכנסת התכנסה 'השדולה להתחדשות יהודית' בראשות חברי הכנסת אלעזר שטרן ורחל עזריה, בין הנוכחים היה רון חולדאי שאמר: "ההצעה שלי היא לפעול באומץ – לבחון את המצב הקיים ולגבש אמנה חברתית בה נסכים על כך שבשבת לא יתקיים מסחר ואפילו הקניונים יהיו סגורים, אבל מנגד יותרו תחבורה ציבורית ושירות קיוסקים ומרכולים במתכונת שבת. כך נדאג שיום השבת יהיה באמת יום מנוחה לכולם, המוקדש לבילוי תרבות ופנאי. הדבר עדיף לטעמי מתרבות הקניות שכאמור התפתחה כאן בשבתות.

איזון כזה ראוי ונכון והוא משקף בעיני גם את הערכים 'התל אביביים'. אבותיה המייסדים ופרנסיה של תל אביב ידעו לאורך כל הדורות ליצור בה הוויה יהודית-עברית חדשה בתמהיל המתאים עצמו לרוח התקופה.

לצד התפילות בבתי הכנסת בשבת יוסד 'עונג שבת' של ביאליק. הותרה פתיחת בתי הקפה, התיאטרונים, בתי הקולנוע וגם סופקו שירותי הצל בחוף הים.

היום זו איננה סוגייה 'תל אביבית', לכן הבשורה צריכה לצאת מפה – מכנסת ישראל- שראוי ונכון שתקיים דיון אמיתי ומעשי לטובת כלל הציבור".

השארת תגובה