"גחמה אישית"; אורן חזן הצביע נגד הקואליציה

חבר הכנסת אורן חזן הצביע אמש כנגד הקואליציה בהצעת החוק אשר תמנע בעתיד מוותיק הח"כים לשמש כיו"ר הכנסת טרם כינונה של ממשלה ● ח"כ מיקי רוזנטל: "זה חוק נקמני שרשום על שמו של ח"כ עמיר פרץ, הנאום שלו בישיבת הפתיחה היה טוב מידי"

אורן חזן. צילום: פייסבוק
אורן חזן. צילום: פייסבוק

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה הצעת חוק-יסוד לפיה מי שכיהן כיו"ר הכנסת ונבחר לכנסת שלאחריה, ימשיך לכהן כיו"ר הכנסת עד לבחירת היו"ר הקבוע. רק אם יו"ר הכנסת היוצאת לא שב ונבחר, יכהן ותיק חברי הכנסת כיו"ר הכנסת בפועל, כקבוע היום.

יו"ר ועדת הכנסת אמר במהלך הדיון כי זה לא חוק אישי ואין שום כוונה לפגוע באף אחד מחברי הכנסת שיושב כאן. לדבריו, "כשבוצע בעבר התיקון שזה יהיה הח"כ הוותיק ולא הזקן, אף אחד לא טען שזה היה שינוי אישי. אין שום היגיון שאם היו"ר המכהן נבחר שוב, להחליף אותו ליום, יומיים או ארבע שעות".

במפתיע, בחר חבר הכנסת אורן חזן להצביע כנגד האינטרס הקואליציוני והתנגד להצעה. "למען גחמה אישית ופרטית, למען כיסא ולא נושא, מטריחים את כולנו רק בשביל לסדר ג'וב", טען חזן והוסיף: "אני מתנגד לחוק הזה ואני אצביע נגדו. איננו יכולים לדבר על כבוד הכנסת ומצד שני לארגן ג'ובים. ישנם אנשים שעמלים שנים על גבי שנים ואת מעט הכבוד שאפשר לתת להם בבית הזה, אסור לקחת מהם".

לאחר מכן עלו חברי הכנסת של האופוזיציה בזה אחר זה ותקפו את הצעת החוק. לדברי, ח"כ מירב מיכאלי, "הממשלה הזו ברגל גסה רומסת כל חלקה טובה. פה מדובר באחד המפגנים הממלכתיים, היפים, ומעוררי הכבוד של הכנסת. מעולם לא הייתה אף בעיה עם אף יו"ר זמני, אז אם זה לא שבור אל תתקן את זה. זה מריח ריח פרסונלי קשה ולא נעים. מאוד ברור שהממשלה הזו לא רוצה לראות את חבר הכנסת הוותיק או את זה שבא אחריו, יושב על כיסא היו"ר אפילו לארבע שעות".

ח"כ מיקי לוי רמז כי מדובר הניסיון להרחיק את עמיר פרץ מכס הראשות הזמנית, מאחר והוא כיום זקן הח"כים. "כשח"כ פרץ ישב על כיסא היו"ר עם כינונה של הכנסת הנוכחית", אמר לוי. "היו לחשושים שהוא רוצה להיות היו"ר בטקס הדלקת המשואות, וח"כ פרץ ברוב הגינותו ויושרו, ישב על הכיסא שעתיים בלבד והעביר את התפקיד ליו"ר למרות שלא היה מחוייב לכך. אז למה? בשביל מה אתם רוצים לעשות את זה?".

אחרון הדוברים היה ח"כ מיקי רוזנטל שאמר כי "זה חוק נקמני שרשום על שמו של ח"כ עמיר פרץ, כי הנאום שלו בישיבת הפתיחה היה טוב מידי. כל היתר זה תירוצים עלובים".

34 ח"כים תמכו ו-33 התנגדו להצעה שתועבר לוועדת הכנסת להמשך טיפול. ח"כ אורן חזן הצביע כאמור נגד.

השארת תגובה