הסוף לשביתות? נחתם הסכם היסטורי ברכבת הקלה

הסכם קיבוצי היסטורי ופורץ דרך בתחבורה הציבורית בישראל: שכר עובדי הרכבת הקלה בירושלים יעמוד על עד 44 שקל לשעה ● יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מדובר בהסכם היסטורי המעניק לעובדי הרכבת הקלה תנאי שכר מהטובים ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ"

הרכבת הקלה
הרכבת הקלה

ההסתדרות, הנהלת מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, וועד עובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי חדש ופורץ דרך במסגרתו ישופרו משמעותית תנאי העסקתם של כ-70 נהגי הרכבת. תוקף ההסכם, הנוגע גם לעובדים מסקטורים נוספים כגון מדריכים, עובדי חדר בקרה ונציגי שירות לקוחות, הוא עד יולי 2019.

הצדדים ייפגשו הערב (ה') להרמת כוסית חגיגית לציון החתימה על ההסכם שתיערך בנוכחות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל, יו"ר דירקטוריון סיטיפס אברהם (בייגה) שוחט,  מנכ"ל מפעילת הרכבת הקלה, ערן שכטמן, ויו"ר ועד עובדי הרכבת הקלה נידאל אטראש.

בראש ההסכם, אליו הגיעו הצדדים לאחר משא ומתן ממושך ומורכב, נקבע כי השכר השעתי של מרבית הנהגים יגיע עד ל- 44 שקל לשעה תוך שנתיים – גבוה משמעותית מהנהוג בתחום התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בהעלאת שכר של 21.5% לעומת הנהוג בחברה כיום. במקביל להעלאת השכר הוסכם גם כי החל מינואר 2016 כל הנהגים המועסקים במשרה מלאה יועברו מהעסקה במתכונת שעתית להעסקה במתכונת של שכר חודשי.

העלאת השכר תחול גם על עובדי החברה המשמשים כמדריכים ועובדי חדר בקרה, שבמסגרת ההסכם יועברו מהעסקה על בסיס חוזה אישי להעסקה על פי הסכם קיבוצי. כמו כן נקבע כי תעריף דמי הכלכלה היומיים שישולמו לנהגים, למדריכים ולעובדי חדר הבקרה יעמדו על  20 שקל לכל יום עבודה.

באשר לנציגי שירות הלקוחות נקבע כי החל מינואר 2016 יעלה שכרם ב-5%, בנוסף להצמדת השכר למדד שתבוצע אחת לשנה (אלא אם המדד ירד, כך ששכר העובדים בכל מקרה לא יפגע). גם נציגי שירות הלקוחות יועברו מהעסקה על בסיס חוזה אישי להעסקה על פי הסכם קיבוצי זה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "ההסכם ההיסטורי עליו חתמנו מביא בשורה אמיתית לציבור העובדים ברכבת הקלה, תוך שהוא מעניק להם תנאי שכר מהטובים ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ. אני גאה בתוצאה עד מאוד ומברך את כל הצדדים, בראשם יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל וראשי ועד העובדים על ההסכמות המצוינות שהושגו. תודה מיוחדת נתונה גם ליו"ר הדירקטוריון בייגה שוחט על הדרך והעבודה המשותפות לאורך המשא ומתן".

בייגה שוחט, יו"ר דירקטוריון הרכבת הקלה: "אנחנו מקיימים זה מספר חודשים מו"מ מול ההסתדרות וועד הנהגים שהגיע אתמול לסיומו. זהו הסכם טוב לשני הצדדים. על רקע שינוי השכר שנעשו לאחרונה בקרב נהגי האוטובוסים, מדובר בהסכם שנותן שכר הוגן לנהגים, יוצר איזון נכון, ונותן יציבות שתבטיח שתושבי העיר ימשיכו לקבל שירות מרכזי וחשוב לירושלים."

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל: "אני מבקש להודות בראש ובראשונה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שסייע לנו רבות להגיע להסכם, ליועמ"ש של מרחב ירושלים עו"ד אורנה נבון-כהן שעבדה ועמלה רבות על ההסכם וכן לוועד עובדי הרכבת הקלה שעשה עבודה אמיתית ומאומצת והביא הישגים אדירים לכל העובדים שהיו בלחץ אדיר למעלה משלוש וחצי שנים. חשוב לי לציין על רקע ימים אלו כי הרכבת הקלה מהווה דוגמא ומופת למקום עבודה שבו עוסקים זה לצד זה יהודים וערבים בשלום וביחסים מצוינים ומקבלים יחס שוויוני ואת אותם התנאים ללא כל סייג".

ערן שכטמן, מנכ"ל חברת ההפעלה של הרכבת הקלה: "הסכם השכר נחתם לאחר חודשים של משא ומתן אינטנסיבי ועל רקע שינוי השכר הדרמטי במשק בקרב נהגי התחבורה הציבורית. ההסכם שומר על שכרם הגבוה בענף של עובדי הרכבת הקלה ומאפשר לנו להמשיך ולהעסיק את מיטב העובדים ובכך להפעיל את מערכת הסעת ההמונים המתקדמת בישראל תוך מתן שרות איכותי, יעיל ובטיחותי. שיתוף הפעולה עם ההסתדרות והעבודה המאומצת של ההנהלה אפשרו לנו להגיע להישג זה ללא שביתות משמעותיות, מתוך כוונה שלא לפגוע בציבור הנוסעים. אני מבקש להודות לעורכי הדין ממשרד אשר חלד ובראשם לעו"ד סיגל פעיל."

יו"ר ועד עובדי הרכבת הקלה, נידאל אטראש: "אחרי משא ומתן ממושך אני גאה כי הצלחנו להביא לשיפור של ממש בתנאי ההעסקה שלנו בחברה. היום אנו יוצאים לדרך משותפת במטרה להביא את הרכבת הקלה לשגשוג לטובת העובדים, החברה וציבור הנוסעים כולו".

השארת תגובה