הונגריה: לא נסמן מוצרים מהתנחלויות, זה לא תורם

שר החוץ והמסחר של הונגריה אמר: "משהו בכנות וגילוי לב, ההחלטה לסמן מוצרים מרמת הגולן והגדה המערבית היא 'לא הגיונית' ולא תתרום ולא כלום לפתרון הסכסוך פלסטיני – ישראלי" ● "כדאי לה לאירופה להתעסק במשבריה שלה: אוקראינה והפליטים"

שר החוץ של הונגריה
שר החוץ של הונגריה

בנוכחות נציגיו הבכירים של 'האיחוד האירופי', אמר שר החוץ ההונגרי פטר סזיג'ארטו כי הונגריה לא תסמן מוצרים המגיעים מרמת הגולן או הגדה המערבית בישראל. "אנחנו חייבים לספר את הדברים כפי שהם, במיוחד בתקופה של משבר, אחרת לא נוכל למצוא פתרון, 'תקינות פוליטית' מונעת טיפול במצבים בהם חייבים לטפל".

"תקינות פוליטית וצביעות מערערות את אירופה שלא עמדה בפני אתגרים רבים כל כך מאז מלחמת העולם השנייה. בנוסף לסכסוך המתמשך באוקראינה, יש סכסוכים טריטוריאליים רבים באזרבייג'אן, ארמניה, גרוזיה ומולדובה. באשכול המדינות הללו, ישנה יציבות מדינית אבל עם איזה שהוא סכסוך טריטוריאלי קפוא טריטוריאלי כמו בלארוס"

"בעוד שישראל עשויה לשנות את תפקידה בשוק האנרגיה בעולם, אירופה עדיין חסרת הגנה ותלויה במידה רבה ברוסיה. כמה שנים אחורה, כשאירופה הסתכלה על המתרחש במזרח התיכון, לא היתה אירופה מודעת לאיום שעלולה להגיע עד אליה. אבל אין מה לדאוג: עכשיו, במקום החשש מטרור, יש לנו טרור באירופה."

"האתגר הגדול ביותר שיש לאיחוד האירופי להתמודד מאז הקמתו, באירופה, מי שמדבר על הגירה המונית ולא הגירת פליטים – מותקף באופן מיידי ומואשם בפאשיזם / שינאת זרים או השתייכות לדיקטטורה"

"זהו לא משבר פליטים, זו היא עלייה המונית. אנשים שעוברים ממדינות בטוחות כמו הונגריה, קרואטיה ומקדוניה למדינות בטוחות אחרות אינם נמלטים על חייהם. הם מבקשים נסיבות כלכליות טובות יותר. יש הבדל בין איך לטפל בפליטים אמיתיים וכיצד לטפל במהגרים כלכליים. זו הגירה המונית ללא שנדע את כמותה העתידית.

בסוריה, יש 12 מיליון איש, מתוכם 7.6 מיליון נעקרו מבתיהם. בעיראק יש 4 מיליון עקורים, ויש עוד יותר במדינות כמו לוב, תימן, אפגניסטן ופקיסטן. בסך הכל, יש בין 30 ל 35 מיליון בני אדם המתגוררים באזורים מוכי מלחמה, בעוני ותחת דיקטטורות.

כל אלו יכולים פתאום לצאת לדרך, חוסר היכולת להגיע להסכמה בנושא מהגרי העבודה גורם מתח וקונפליקט בין 28 מדינות החברות באיחוד האירופי. עד כה, 391.000 מהגרים לא מסודרים שנכנסו להונגריה ו6,000 עד 10,000 נכנסים ליוון על בסיס יומי.

הונגריה הייתה תחת מתקפה באירופה כי בנתה גדרות בגבולותיה עם קרואטיה וסרביה, אך זה זה לא אומר שהונגריה מסרבת לקלוט מהגרים. למעשה, אנשים שרוצים להיכנס להונגרי צריכים פשוט להיכנס בנוהלים המשפטיים המקובלים ולעבור את ביקורת דרכונים.

היכולת להגן על גבולותינו היא עדיפות מספר אחת שלנו, אתה לא יכול להגן על האזרחים שלך אם אתה לא יכול להגן על הטריטוריה שלך.

הונגריה מאמינה שהגירה המונית היא בעיית אבטחה. צעירים רבים בקרב המהגרים, היו מעורבים בסכסוך מזוין ולפעמים בסכסוך נגד לוחמים אירופיים.

יש מרחק בין הרצון אצל הפוליטיקאים ובין רצון העם, הונגריה מתנגתד גם למכסת חובה בקבלת מהגרים העומדת על 120,000.

הונגריה הינה המדינה היחידה באירופה שלא עומדת ב'יעדי' המיכסה למרות שאנחנו צריכים עדיין לפתור בעיות בגבול הדרומי שלנו.

28 מדינות האיחוד אירופי צריכות להיות מסוגלות להרכיב כוח צבאי כדי להגן על גבולותיה הדרומיים של יוון מהגירה בלתי חוקית.

"מה שקרה בפריז ביום שישי האחרון זוהי קריאת השכמה חזקה לפוליטיקאים האירופיים, אנחנו חייבים לקבל החלטות קשות כדי להגן על אזרחינו, כי כרגע אנו כולנו חסרי הגנה. אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את היכולת לשלוט בגבולות שלנו. אנחנו לא צריכים לדבר על איך לנהל את ההגירה, אבל איך לעזור לאנשים האלה להישאר בבית. האיחוד האירופי צריך לחזק את שיתוף הפעולה שלו עם ישראל במלחמה בטרור, בשל הניסיון, הידע של ישראל וטכנולוגיות המלחמה בטרור. שיתוף פעולה עם ישראל בפעילות אנטי-טרור היא מאוד חשובה וזה גם חשוב לכל המעצמות להיות מעורבות במאבק נגד דעא"ש המהווה איום יומיומי באירופה.

השאלה היותר חשובה היא לא להחליט מי יהיו מעורב בהנהגה העתידית של סוריה, אלא כיצד ליצור שלום ויציבות בסוריה. רק אחר כך אפשר לנהל דיון על מי צריך להיות מעורב בהנהגה הסורית.

השארת תגובה