ממחר: נהגי הרכבת הקלה בירושלים יפתחו בשביתה

על רקע מבוי סתום אליו הגיע המו"מ עם ההנהלה על הסדרת תנאי העסקת מפעילי הרכבת הקלה, הם יחלו מחר בצעדים ארגוניים ● דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים: "מדובר בעובדים אחראים הסובלים מתנאי העסקה ירודים"

הרכבת הקלה
הרכבת הקלה

כ-70 נהגי הרכבת הקלה בירושלים יפתחו מחר (ג') בשביתה, על רקע מבוי סתום אליו הגיע המו"מ עם ההנהלה על הסדרת תנאי העסקתם.

הצעדים הארגוניים יחלו לאחר שלא נותרו כלים נוספים בידי הנהגים, המנהלים מזה חצי שנה בחסות ההסתדרות מו"מ מול הנהלת הרכבת, שמתנהגת באטימות כלפיהם ומנהלת עמם מו"מ שלא בתום לב. זאת תוך שהיא מבקשת להנציח את אופני ההעסקה הנוכחיים בחברה ואת היות הנהגים עובדים שעתיים במשרות חלקיות, המשתכרים שכר נמוך.

מדובר בנהגים שממלאים תפקיד חשוב מאין כמוהו, הן מבחינה ביטחונית ובטיחותית והן מבחינה שירותית, ולמרות זאת הם מקבלים שכר נמוך לפי שעה וסובלים מתנאי עבודה קשים נוספים. השבתת הקווים מגיעה לאחר התראות וחוזרות ונשנות מצד ההסתדרות ונציגי הנהגים, אך ללא הואיל.

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, אמר הבוקר: "אני קורא להנהלה להתעשת ולהפסיק את הפגיעה בצורת העסקת העובדים ובשכרם הירוד. מדובר בעובדים אחראים שנעתרו עד כה לכל הבקשות להימנע מצעדים ארגוניים, בתקווה שהדבר יביא לשיפור תנאי העבודה. הנהלת החברה הבטיחה בשלוש וחצי השנים האחרונות שהנהגים יקבלו תוספות לאחר שנחתום עמה על הסכם, אך היא מתנהלת באטימות ולא מביא לקידום הנושא. לא יעלה על הדעת שמפעיל רכבת קלה מקבל 6,700 ברוטו בלבד, כשהוא לוקח איתו במשך כל היום 600 נוסעים ואחראי להם, כולל הסיכונים הביטחוניים לאורך המסלול. לא נוכל להמשיך ולסבול שכר ותנאי העסקה כאלה".

בתגובה, מהנהלת הרכבת הקלה נמסר: מדובר בהודעה תמוהה.

אנו נמצאים בשיאו של מו"מ עם יו"ר ההסתדרת אבי ניסנקורן במסגרתו הנחנו על השולחן הצעה חסרת תקדים להעלאת שכר משמעותית לנהגים, אף מעבר לשכר השעתי שיקבלו נהגי האוטובוס עפי המתכונת החדשה. מדובר בהתנהלות שערורייית של יו"ר הועד ויו"ר ההסתדרות בירושלים שמעוניינים בשביתה בכל מחיר מתוך אינטרסים זרים, תוך אדישות מוחלטת לפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הירושלמי, וזאת בתקופה כה רגישה בעיר.

השארת תגובה