מסגד יוקם בשטח בית החולים 'וולפסון' בחולון

בתקופה הקרובה צפוי להיפתח בבית החולים ע"ש אדית וולפסון מסגד שייועד לתפילת מוסלמים ● בבית החולים אישרו את הפרטים וטענו: "צריכים לאפשר לכולם להתפלל"

בית החולים וולפסון. צילום: עמוד הפייסבוק
בית החולים וולפסון. צילום: עמוד הפייסבוק

בתי כנסת יש כמעט בכל בית חולים יהודי בארץ, מסגדים פחות. תופעה חדשה שקונה לה מקום בשנים האחרונות היא פתיחתם של מסגדים בבתי החולים ברחבי הארץ במטרה להעניק אפשרויות לתפילה גם למוסלמים הנהנים משירותי בתי החולים.

בית חולים שבו אמור להיפתח מסגד בתקופה האחרונה הוא בית החולים ע"ש אדית וולפסון השוכן בחולון, או בשמו המקוצר בי"ח 'וולפסון'. בבית החולים אישרו את הפרטים.

כידוע בשנים האחרונות – בעקבות תלונה שהגיש אזרח ערבי, שלטענתו בשעה ששהה בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב לא עמד לרשותו מקום תפילה ראוי – הוחלט במשרד הבריאות כי בכל בית חולים יוקצה מקום למסגד לצורך תפילת מוסלמים.

בתגובה לעתירה, פסק בית המשפט העליון, כי בתוך שנה וחצי יוקמו בתי תפילה למוסלמים בששת בתי החולים הגדולים בישראל. בתשובה שהעביר המשרד לבג"ץ נכתב כי מנכ"ל המשרד דאז, פרופ' רוני גמזו, הורה לבתי החולים הציבוריים הגדולים במדינה "המשרתים כמות מטופלים גדולה ומגוונת"- איכילוב, שיבא, בילינסון, הדסה עין-כרם, רמב"ם וסורוקה – להקים בתי תפילה למוסלמים תוך שנה וחצי. בשניים מהם – רמב"ם וסורוקה – כבר קיימים בתי תפילה למוסלמים מזה מספר שנים.

בהודעה מטעם המשרד נכתב אז: "עמדת משרד הבריאות כי במסגרת השירותים שמספק בית חולים למטופליו, שבמקרים רבים מצויים זמן ממושך בין כתליו, עולה הצורך לאפשר לבני הדתות השונים את המענה המתאים מבחינתם

במקביל להחלטת בג"צ, במהלך כהונתו הקודמת של שר הבריאות יעקב ליצמן במשרד, התעוררה מחלוקת בסוגיית הקמת בתי תפילה למוסלמים בבתי חולים, בין סגן השר דאז, ליצמן לבין מנהל בית החולים נהריה ד"ר מסעד ברהום, המנהל הראשון של בית חולים ממשלתי בישראל שאינו יהודי. ברהום התכוון להקים בית תפילה למוסלמים בשטח בית החולים. מהלך שלו התנגדו חלק מאנשי הצוות הרפואי במוסד.

לפני מספר שנים התגלעה מחלוקת נוספת בענין זה, הפעם בבית החולים פוריה בטבריה, בו חפצה הנהלת בית החולים לייחד מבנה לתפילת מוסלמים במקום. דבר שעורר את זעמם של תושבי האזור שהתנגדו לכך בתקיפות. "חולים שיהיו במצבים הכי קשים יצטרכו לשמוע את כל הטומאה שלהם ולא יהיה להם מזור. כל מי ששומע את זה בטבריה נחרד". אמרו תושבי טבריה.

"זה כמו שאני אבקש להקים בית הכנסת בבית חולים ערבי או בעיר ערבית", אמר אז אחד מרבני העיר, "הציבור פשוט ידיר את רגליו מבית חולים בדברים שאין בהם פיקוח נפש. מה, אני צריך לראות בית כנסת של ערבים? יש בעיה הלכתית להגיע למקום כזה".

19 תגובות
  1. הם הגיעו למסקנה שעדיף שתתפלל לפני שאתה מתחיל טיפול עם סניטרים סודנים

  2. מרבית העובדים בבית החולים וולפסון הם ערבים תושבי יפו מהם הגיע הלחץ להקים מסגד בבית החולים

  3. האם לא מספיקות הפגנות התמיכה של ערביי יפו צריך להקים להם גם מסגד שישמש בית מדרש לפיגועים ? האם תמורת זאת יהיה מקום למתפללים יהודים בהר הבית ?

  4. אולי נקים בית כנסת בבית חולים מוקסאד

  5. ככל שגוברת הבוגדנות של האוכלוסיה הפלשתינאית הישראלית, ככה מתקפל יותר הממסד היהודי המוכה בפניה,בהשראתו של הבג"צ השמאלני. עפ"י איזה חוק פסקה הכנופייה הזו שיש להקים מסגד? שיקצו להם חדר לתפילה.

  6. בתנאי בית כנסת על הר הבית!!!!

  7. יופי מדינה איסלמית כל הכבוד

  8. איזה מדינה איפה בגץ מדינה איסלמית יופי לנן

  9. סליחה.. ומה עם הנוצרים?

  10. שכל אחד יתפלל בבית שלו לא צריך מבנה מיוחד בשביל זה אין לנו מספיק נקודות חיכוך? מעניין כמה שוחד קיבלו בעלי העניין במקום זה תקימו גן יפה להרגעת הרוחות. זה שנלקק לערבים לא יגרום להם לרצות לא להשמיד אותנו. נפסיק להיות לוזרים

  11. רגע, אם אומרים שצריך לאפשר לכולם להתפלל ,
    צריך שיהיה שם גם בית כנסת, גם כנסיה וגם מסגד.
    אי אפשר לטעון למניעת אפליה ובמקביל ליצור אותה .

  12. דאעש בחסות ממשלת ישראל , שתלך המדינה הזאת לפח אשפה

  13. אחרי טיפולים למחבלים על חשבוננו גם עוד מסגד מסריח
    כאן זה לא מכה די לאיסלמיזציה!

  14. אתם שוחכים שגם הם אזרחים של המדינה וברור שידרשו את מה שכביכול מגיע להם. אז לא משנה מה תגידו ואיך תגידו ההחלטה התקבלה וזה היה ברור!!!! (אני ימנית אבל מה זה עוזר? )

  15. ביזיון

  16. אז שיבנו גם כנסיות לנוצריםבתוך שטח בתי חולים.למה להפקיר אוכלוסיה שלמה? חלם זה כאן

  17. חחחח חכו חכו,עוד יהיה להם מואזין במשרה מלאה,יהיה שמח ב4 בבוקר לחולים

  18. המדינה פשטה את הרגל,בושה וחרפה!!!

  19. ~~ מדינת-ישראל ובית-חולים וולפסון לא השתגעו כלל = מדינת-ישראל לא-באמת הוקמה עבור היהודים – הכל תרמית ורעות-רוח, שקר וכזב, מלכתחילה, כלפינו היהודים – מדינת-ישראל מנוהלת על-ידי עוכרי-ישראל, שבוגדים מבית הללו, כבני-בליעל אמתיים, ועל-ידי חברי-הכנסת הערבים-המוסלמים וכל שותפיהם בבתי-המשפט ובבג"צ, וברשויות השונות ובכל מקום ואתר ברחבי-מה, שקרוי בהונאה וערמומיות והתחכמות, מדינת-ישראל = הכל גלוי וברור לכל שפוי-דעה וצלול-מחשבה ונקי-לב ונבון 🙁 !!!!!!

השארת תגובה