תקציב הכנסת אושר: תוספת יועץ שלישי לכל ח"כ

תקציב הכנסת לשנת 2015-2016 אושר היום בוועדה המשותפת ● אושרה תוספת של 20 מיליון ₪ לטובת יועץ שלישי לכל ח"כ ● תוספת 10 מיליון ש"ח לצרכי אבטחת ח"כים

מליאת הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת)
מליאת הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת)

תקציב הכנסת בסך 651 מיליון ל-2015 ו717 מיליון ל2016 אושר בוועדה המשותפת בראשות ח"כ דוד ביטן. תקציב 2016 כולל 20 מיליון תוספת ליועץ פרלמנטרי שלישי לכל ח"כ, בכפוף להמלצת הוועדה הציבורית שתדון בהצעת ועדת הכנסת בעניין. מנכ"ל הכנסת רונן פלוט פירט בפני הוועדה מהם הסעיפים בהם נרשמה עליה בתקציב לעומת התקציב הקודם:

דרישת קצין הכנסת להוסיף 10 מיליון לצורכי ביטחון, כולל אבטחה צמודה לח"כים על פי הצורך או רכב משוריין על פי צורך.

בית פרומין – על פי חוק מוזיאון הכנסת יש לשפץ את הבניין הישן של הכנסת ולהופכו למוזיאון. בתקציב הוקצו לכך 13 מיליון.

מטבח הכנסת שנבנה לפני שנים רבות אינו מתאים לצרכיה. הוא יכול לספק היום רק 300 מנות, כשהצורך הוא 1000. המטבח יעבור שיפוץ יסודי שיתאימו לצרכים וישרת את הכנסת שנים רבות.

משמעות החוק הנורבגי שהתקבל בכנסת מיליון ו-300,000 לכל ח"כ. בהנחה ש-5 ח"כים יכנסו לכנסת על פי החוק צפויה הוצאה של 7 מיליון ₪.

בשל התפטרותם של שרים מסיעת יש עתיד, שחזרו להיות חברי כנסת מן המניין, הם מקבלים עכשיו את שכרם מהכנסת ולא ממשרדי הממשלה כפי שהיה.

שופרו תנאי שכרם של העוזרים הפרלמנטריים

בימים אלה מנהלת הנהלת הכנסת מו"מ עם ועד עובדי הכנסת. התוספת האחרונה לשכר עובדי הכנסת' ניתנה ב-2005. ההנחה היא שיהיה שיפור מסוים בשכרם בתום המו"מ.

8 מיליון ₪ הוקצו להוצאתם לפנסיה מוקדמת של עובדים לאחר שימוע. סעיף זה קיים רק בתקציב 2015 ולא ב-2016.

ח"כ מיקי רוזנטל: "לכאורה הכל הגיוני. כולנו רוצים עוד יועץ. בית פרומין ודאי חשוב. אבל אין משרד ממשלתי שכל גחמותיו הוגשמו חוץ מהכנסת. בעת הזו זה מסר רע לציבור. לא יכול להיות שכל מה שהכנסת רוצה היא מקבלת. זה משדר כאילו אנחנו בבועה. כל התוספות מבורכות, אבל אז צריך לקצץ בסעיפים אחרים. קצת צניעות".

ח"כ יצחק וקנין: "אני ח"כ 21 שנה. בעבר לא יכולנו לקבל אורחים. ישבנו שני ח"כים בחדר קטן. האגף החדש לא היה מותרות אלא צורך דחוף ולתחזק אותו עולה כסף. גם עובדי הכנסת – לא מוצאים בשום משרד ממשלתי מסירות כזו לעבודה. אני עובד כל יום משמונה בבוקר עד אחת עשרה בלילה בבניין. הכנסת גדולה והתנאים אלמנטריים, לא כמו לשכות שראיתי בפרלמנטים אחרים בעולם".

ח"כ יואל חסון: "מאז הכרתי את הכנסת בשנות ה-90 חל שינוי משמעותי בנגישות שלה לציבור. היום הכנסת מלאה, נגישה, הציבור מציף אותה. אנשים יודעים מה קורה. בשנות ה-90 המסדרונות היו ריקים".

ח"כ באסל גטאס: "בצרפת לכל חבר פרלמנט יש 4 עוזרים. אני מברך על החזרת השידור של ערוץ הכנסת ללוויינים. נעשה מאמץ. לקח יותר משנה. רוב הציבור הערבי נבצר ממנו לצפות בערוץ הכנסת. אני שמח שזה הוסדר".

ח"כ אורי מקלב: "כשאנחנו מאשרים את תקציב המדינה, אנחנו מצביעים על עשרות מיליארדים ובאמת לא יודעים למה נותנים. אני מברך על תקציב הכנסת שהוא שקוף ומפורט".

ח"כ מרב מיכאלי: "השדרה המקצועית בכנסת, התפעולית, הפרלמנטרית והמשפטית מדהימה. כולן ברמה כל כך גבוהה ומלאי מסירות ומחויבות. כשהגעתי לכנסת הבנתי למה בכנסת ה-18 התפוצץ סיפור הלוביסטים. כי הכנסת רזה מדי. אין לה מספיק כוח אדם מקצועי. יש עומס אינסופי על הוועדות והח"כים. רוחב היריעה כל כך גדול, ולטפל בכל זה עם שני עוזרים פרלמנטריים שמשמשים גם דוברים, גם יועצים פוליטיים, וגם מנהלים את היומן ועונים לטלפון, אין דרך שאנחנו יכולים לעשות את המחויבות הראשונה והאחרונה שלנו. לכן תקציב שמחזק את המממ ויעוץ חיצוני לוועדות ויועץ שלישי לח"כים זה הכרח המציאות ואינטרס ציבורי ממעלה ראשונה".

חברי הכנסת יעל גרמן ורועי פולקמן הצביעו נגד התקציב.

השארת תגובה