הראשל"צ בטקס פרס 'תל אביב' לכתיבה הלכתית

במעמד מרגש ורב רושם, בהשתתפות הראשון לציון, רבנים, שרים ואישי ציבור, הוענקו פרסים על שם מרן הרב עובדיה יוסף זיע”א לכתיבה הלכתית על ידי עיריית תל אביב יפו ● יעקב כהן הגיע לחזות בעיניו במעמד המרגש, תיעד ומגיש גלריה

במהלך היסטורי וראשון מסוגו, החליטה מועצת העיר תלֿ-אביב יפו, לקבוע פרס לכתיבה הלכתית על שמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל. הפרס נוסד לזכרו של מרן פוסק הדור, שכיהן פאר כרב הראשי לתל אביב יפו, לפני עלותו לכהן פאר כראשון לציון ורבה הראשי של ישראל. הפרס הוענק למחברי מאמרים הלכתיים על פי החלטת וועדת הפרס המורכבת מרבנים, דיינים ואישי ציבור, בראשות הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א.

לאחר דיונים ארוכים ובחינה מעמיקה של המאמרים ההלכתיים שהוגשו לוועדה, נבחרו תשעת החיבורים הטובים ביותר, אשר זכו להתעטר בכתר הפרס, על שמו של מרן.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א, בירך בחום את העוסקים במלאכת הקודש, וריגש את הנוכחים כשהגיש בדבריו כשהכריז כי “אין ספק, שזו הדרך המעולה והמובחרת להנצחת שמו וזכרו הטהור של מרן זצ”ל. אני אומר לכם, כי גם אם היינו שואלים את מרן בעצמו מהי הדרך המעולה לטובת נשמתו והנצחת מורשתו, הוא היה מורה לעשות כך”.

מחברי החיבורים הטובים ביותר, קבלו מידיהם של הרבנים ואישי הציבור, את המלגות, שלושה זוכים במלגות בגובה אלפי שקלים, וכן פרסי משנה מכובדים.

סגן ראש עיריית תל אביב יפו הרב נתן אלנתן שיזם את הטקס, אמר בהתרגשות כי “אין ספק שהמעמד ההיסטורי והמרגש, מצטרף לפרסים מכובדים רבים ובעלי שם אותם מעניקה העיר תל אביב יפו, ובע”ה הפרויקט יימשך גם בשנים הבאות, לזכרו הטהור של מרן פאר הדור והדרו”.

השארת תגובה