ארה"ב: עימות ראשון בין מתמודדי המפלגה הדמוקרטית

לאחר העימותים ביו המועמדים הרפובליקנים, גם הדמוקרטים מחממים מנועים ויקיימו עימות ראשון בין המועמדים ● הילרי קלינטון מובילה בסקרים בפער ניכר על פני המתחרים ● ממתינים להודעת סגן הנשיא ג'ו ביידן האם יתמודד

הקמפיין של הילארי קלינטון
הקמפיין של הילארי קלינטון

הבחירות לנשיאות יתקיימו רק בעוד שנה והפריימריז לראשות המפלגות הדמוקרטית והרפובליקנית מתחממים. הלילה נערך עימות טלווזיוני ראשון בין מתמודדי המחנה הדמוקרטי כשכרגע הילארי קלינטון מובילה בפער גדול. זאת לאחר שכבר הספיק הציבור האמריקני לעבור שני עימותים טלוויזיוניים רוויים בעקיצות והצהרות שנויות במחלוקת של המפלגה הרפובליקנית.

חמישה מועמדים (חצי מכמות המועמדים במפלגה הרפובליקנית) התייצבו מול המצלמות של רשת CNN האמריקנית ומול הקהל שהגיע למלון ווין שבלאס וגאס. החמישה – הילרי קלינטון, ברני סנדרס, מרטין אומלי, ג'ים ווב ולינקולן צ'אפי ניסו לעורר את המירוץ המנומנם של המפלגה, לפחות עד שסגן הנשיא ג'ו ביידן יכריז סופית אם הוא מתכוון להתמודד.

הילרי קלינטון, המועמדת הבכירה של המפלגה, ניסתה לשקם את תדמיתה הנסדקת לאחר חשיפת פרשת הדואר האלקטרוני, במסגרתה הודתה קלינטון כי בזמן כהונתה כמזכירת המדינה השתמשה בחשבונה האישי לשליחת דואר הנוגע לעבודתה. קלינטון החלה את הקמפיין כשהיא מקבלת לפחות 60% מהקולות, אך כבר הספיקה לרדת ל-42%.

מי שדולק אחרי אשת הנשיא לשעבר הוא ברני סנדרס, סנטור יהודי עצמאי בן 72 מוורמונט. סנדרס מחזיק בדעות שמאל ומגדיר את עצמו כסוציאל-דמוקרט. הוא מעולם לא השתייך למפלגה הדמוקרטית. אולם כעת הוא מוצב במקום השני עם 25% מהקולות.

שלושת המועמדים האחרים – מושל מרילנד לשעבר מרטין אומאלי, סנטור וירג'יניה לשעבר ג'ים ווב ומושל רוד איילנד לשעבר לינקולן צ'אפי מקווים כי העימות הנוכחי יסייע להם לקבל קצת הכרה בקרב הציבור האמריקני, ממש כפי שקרה לבן קרסון, הרפובליקני שלא היה מוכר לפני העימות הראשון ולאחריו הגיע למקום השני אחרי דולנד טראמפ.

השארת תגובה