כרמל סלקטד ברשימת 100 היינות נותני התמורה הטובה ביותר 

גאווה ישראלית: קברנה סוביניון 2013 מסדרת "סלקטד" של יקבי כרמל נבחר לאחד מ-100 יינות ה-Best Value במקום 45 במגזין המוערך The Wine Enthusiast לשנת 2015 

יקבי כרמל - מרכז תרבות היין | צילום: יקיס קדרון
יקבי כרמל - מרכז תרבות היין | צילום: יקיס קדרון

מוקדם יותר השנה, כרמל סלקטד קברנה סוביניון וכרמל סלקטד סוביניון בלאן, זכו שניהם בציון 89, ציון ראוי להוקרה ליינות במחיר הזה, ובתואר Best Value על ידי צוות הטועמים של מגזין The Wine Enthusiast.

The Wine Enthusiast הוא אחד ממגזיני היין החשובים ביותר באמריקה. נדיר ביותר שיין ישראלי נכנס לרשימת סוף השנה של היינות הנבחרים של המגזין. אירוע זה משפיע לטובה לא רק על יקבי כרמל, אלא על כל תעשיית היין הישראלית. ליינות הישראליים יצא שם של יינות המתומחרים לרוב גבוה, וכאן מופיע ברשימה היוקרתית יין ישראלי המתחרה עם מיטב יינות העולם במחירים נוחים, נגישים ושווים לכל נפש.

השימוש הראשון במילה 'סלקטד' על תוויות יקבי כרמל היה כבר בתחילת שנות ה-70 של המאה העשרים. הוא הפך לשם מותג מסחרי של יינות כרמל הבסיסיים בשנת 1987, ומאז ועד היום נשאר המותג המוכר והנמכר ביותר בישראל. בסדרת סלקטד יינות זניים וממסכים נגישים, פירותיים, בטעמים וניחוחות רעננים, ללא עץ.

 

15 מיליון בקבוקים בשנה

יקבי כרמל נוסדו בשנת 1882 ביוזמתו ובתמיכתו של הברון אדמונד דה רוטשילד, בעליו של יקב שאטו לאפיט המפורסם בבורדו. היקב בזכרון יעקב הוא היקב המסחרי הפעיל הוותיק ביותר במדינה, כשמעורבים בו יחדיו עולם ישן ועולם חדש באותו מבנה. כרמל הוא היקב הגדול ביותר במדינת ישראל, עם ייצור של כ-15 מיליון בקבוקים בשנה.

מתוך מטרה לייצר יין ברמת איכות גבוהה לכל פלח שוק, לכל טעם ולכל סגנון, כרמל מציעים מגוון רחב של יינות, החל מיינות סדרת 'סלקטד' הפירותיים והקלים לשתייה, וסדרת 'פרייבט קולקשן שנותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף, דרך סדרת 'הכרמים היחידניים', המבטאים באופן מושלם את הטרואר הייחודי של הכרם ומהווים ביטוי מדויק של זן הענבים, ועד יין הדגל 'לימיטד אדישן' הייחודי, המורכב והיוקרתי. בבעלות יקבי כרמל גם שני יקבים קטנים איכותיים, יקב יתיר בתל ערד שנוסד בשנת 2000, ויקב קאיומי ברמת דלתון שנוסד בשנת 2004.

 

השארת תגובה