ביהמ"ש קבע: 21 בנות יחלו ללמוד היום בסמינר הישן

אחרי העתירה שהגיש מנהל הסמינר בית יעקב 'הישן' נגד שיבוצי העירייה, כעת מגיעה פסיקת בית המשפט לפיה על הסמינר לקבל לשורותיו את כל 21 הבנות שנותרו בבית, עוד היום

סמינר, תמונת אילוסטרציה - אין קשר לנאמר בכתבה
סמינר, תמונת אילוסטרציה - אין קשר לנאמר בכתבה

סערת אפליית הבנות הגיעה הבוקר (שני) לפתחו של בית המשפט שפסק כי על סמינר בית יעקב 'הישן' בירושלים לקבל לשורותיו את כל 21 הבנות שנותרו בבית ושובצו אליו.

את העתירה לבית המשפט הגיש מנהל הסמינר 'הישן', הרב ישראל לוין, במסגרתה ביקש להוציא צו ארעי כנגד קבלת התלמידות עקב 'צפיפות נוראה' לטענתו שנוגדת את הנהלים החדשים שהנהיג שר החינוך בנט בעקבות 'מחאת הסרדינים'.

בהחלטתו דחה בית המשפט את בקשת הסמינר לקבלת צו ביניים והורה למנהליו לקבל אליהם את כל 21 הבנות באופן מיידי. בהחלטת בית המשפט נאמר עוד כי הדיון בעתירה ייערך במועד מאוחר יותר.

במשרד החינוך הדפו את טענות הסמינר על בעיית צפיפות ואמרו כי מדובר בטענות סרק. "טענת הסרק של צפיפות בסמינר הישן לא מתקבלת על הדעת, מדובר באפליה לשם אפליה והגיע הזמן לעשות סדר. משרד החינוך לא הגננת של מנהלי הסמינרים. אם לא יתעשתו נצטרך לפעול בדרכים שהחוק קובע".

לאחר פסיקת בית המשפט הודיע בא כוח העותרים עו"ד צברי כי בכוונת הסמינר לקבל את הכרעת בית המשפט ולקבל לשורותיו את הבנות המדוברות. הסמינר משך את העתירה.

בסיעת ש"ס בירושלים שמעו את הפסיקה בקורת רוח, וזאת לאחר ימים ארוכים בהם עמלו כדי לשבץ את הבנות בסמינרים ברחבי העיר, וכעת לאחר שהסמינר משך את העתירה, הרי שהבנות סודרו לשביעות רצונן.

תגובה אחת
  1. כן יאבדו כל אוייביך ה'

השארת תגובה