בית הדין לעבודה השיב את הרכבת הקלה אל המסילה

ועד העובדים השבית את הרכבת הקלה בירושלים בשל שינויים בלוחות הזמנים של הרכבת שנערכו ללא הסכמתם • בית הדין לעבודה הורה על הפסקת השביתה וחזרה מיידית לעבודה

הרכבת הקלה
הרכבת הקלה

דווקא ביום שבו מתחילות העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, זו שבירושלים הפסיקה לעבוד: ועד עובדי הרכבת הודיע הבוקר (ראשון), ללא אזהרה מוקדמת, על השבתת תנועת הרכבת הקלה. ההחלטה התקבלה בשיתוף פעולה עם ההסתדרות, על רקע המחלוקות בין העובדים להנהלה סביב שכרם וסביב לוח הנסיעות החדש – ובו מובטחת רכבת בכל שש דקות בשעות העומס.

שעות ספורות לאחר מכן חידשו העובדים את הפעילות. זאת לאחר שבית הדין האזורי לעבודה קיבל את בקשת הנהלת הרכבת הקלה והורה להסתדרות ולוועד העובדים לחזור לעבודה מיידית על פי לוחות הזמנים המשופרים המיטיבים עם ציבור הנוסעים, כפי שתוכננו להיום. דיון המשך נקבע לשעה 12:00.

מחברת סיטיפס נמסר הבוקר: "הנהלת הרכבת הקלה הגישה הבוקר עתירה מיידית לבית הדין לענייני עבודה כנגד ההשבתה הפראית שמבצעים הבוקר וועד הנהגים וההסתדרות".

עוד מסרו בחברה, "ועד הנהגים וההסתדרות הודיעו כי ישביתו הבוקר את כלל הרכבות הקלות. זוהי התנהגות בריונית שנעשית מסיבות טקטיות בלבד ופוגעת משמעותית בשגרת החיים בעיר על גבו של הציבור. בכוונתנו לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו לרבות פניה לקבלת צו מניעה שתחייב אותם לשוב לעבודתם ופנייה למשטרת ישראל". הצהירו.

בחברה דאגו לתושבים באמצעות תיגבור התח"צ הקיימת. "משרד התחבורה פועל לתגבור שירות האוטובוסים בעיר: מסלול קווי האוטובוס 20,21,24,27 מוארך עד לתחנה המרכזית. אוטובוסים קצרים מוחלפים למפרקיות (אוטובוסים רבי קיבולת). פקחים של סיטיפס ואגד בשטח ומסייעים בהכוונת הנוסעים לתחנות".

הרקע לשביתה, לטענת החברה הוא הרצון לתגבר את תנועת הרכבות בשעות העומס. "נציין כי העיתוי אינו מיקרי. לטובת שיפור השירות לנוסעים, הוחלט בתיאום עם העירייה ומשרד התחבורה על שיפור תדירות הרכבות הקלות לאורך רוב שעות היום כך שבכל 6 דקות תגיע רכבת וזמני ההמתנה בתחנה יתקצרו. תוכנית חשובה זו הייתה אמורה להתחיל היום את פעילותה.

"לצערנו, ועד הנהגים וההסתדרות מנצלים מועד זה באופן ציני, על גבם של הנוסעים תוך נקיטה בטקטיקה של השבתה ואיומים. בתקופה האחרונה הנהלת הרכבת וועד הנהגים מנהלים מו"מ קיבוצי במסגרתו ביקשו הנהגים הכפלה של שכרם וזאת על אף ששכרם הנוכחי והתנאים הנוספים שלהם, גבוהים מהמקובל בתחום.

"זאת ועוד, תוכנית התדירויות החדשה אינה פוגעת בהם כלל ואף מיטיבה עם הנהגים. למרות מצב דברים זה, החליטו ועד הנהגים וההסתדרות להתנגד לתוכנית מטעמים טקטים במטרה להחזיק בקלף מיקוח.

"לא יתכן שועד הנהגים וההסתדרות יגרמו להשבתת עיר שלמה וייקחו כבני ערובה ציבור של 140,000 נוסעים ביום. לא יכול להיות שועד הנהגים יהיה זה שיקבע בבריונות מאוסה איך ומתי הרכבת נוסעת.

לסיום אומרים ב'סיטיפס', "ועד הנהגים וההסתדרות פוגעים בציבור הרחב לתועלתם האישית. אנו מצרים על ניסיונות ועד הנהגים לנהל מו"מ טקטי על גבם של הנוסעים ונחושים שלא להיכנע ולהפעיל את התוכנית לטובת שיפור השירות לנוסעים".

השארת תגובה