יומן מסע: עם האדמו"ר מסאטמער במזרח אירופה

האדמו"ר מסאטמער יצא בראש מאות מחסידיו אל העיר 'אוהעל' בו קבור אבי השושלת, לחנוך את בית 'הכנסת אורחים' החדש בעיר ● אברמי ברגר שהצטרף למסע מתעד בכתב ובעדשה

מסע האדמו"ר מסאטמאר שליט"א למקומות הקדושים באירופה לרגל יומא דהילולא קדישא של אבי השלשלת
הרה"ק בעל הישמח משה מאוהעל זי"ע שחל בכ"ח תמוז ולרגל חנוכת הבית לבנין הכנסת אורחים החדש בעיר אוהעל.

האדמו"ר יצא ביום שני בצהריים מעיר הנופש בעטלם ניו המפשער אל שדה התעופה הבנלאומי בבוסטון משם המריא בשעה 5 אחה"צ לקראקא פולין עם חניית ביניים בפרנקפורט גרמניה.

כשעה לפני זה בשעה 4 אחה"צ יצאו מאות חסידי ונגידי סאטמאר משדה התעופה JFK בניו יורק לקראקא פולין עם חניית יבניים בפרנקפורט גרמניה.

אתמול יום שלישי לפנות בוקר נחתו שתי הקבוצות בפרנקפורט והתפללו שחרית בשדה התעופה בחדר מיוחד שהוכן לאדמו"ר ופמלייתו.

בשעה 8 בבוקר המריאו לקראקא. שם נחתו בשעה 10 לפנה"צ.

הפמליא יחד עם האדמו"ר שליט"א יצאו באוטובסים מאורגנים לעיר צאנז לבית העלמין בעיר לציון הרה"ק בעל הדברי חיים מצאנז זי"ע, לשם הגיעו בשעה 1 בצהריים.

מה נורא היה המחזה כאשר האדמו"ר שליט"א והפמליא אמרו ספר רביעי שתהלים ואח"כ ניגשו עם קוויטלאך שהאדמו"ר שליט"א קרא באוהל הקדוש.

אחרי הפוגה קטנה בבנין ההכנסת אורחים בצאנז, יצא האדמו"ר שליט"א לתפילת מנחה בבית המדרש הגדול בעיר. בדרך לתפילת מנחה עבר האדמו"ר שליט"א במקום בו עמד ביתו נאוה קודש של הרה"ק מצאנז ושם סיפר האדמו"ר סיפורים ששמע מאביו על זקינו בעל הדברי חיים.

אחרי תפילת מנחה יצאו לנסיעה של 5 שעות לעיר אוהעל בהונגריה.

בשעה 9 בערב נכנסו לשערי העיר אוהעל, האדמו"ר עבר לבנין ההכנסת אורחים החדש, לחדר מיוחד שהוכן שם קיבל האדמו"ר את האורחים והמשתתפים במסע תושבי אירופה לעצה ולברכה, ואח"כ התפלל האדמו"ר מעריב לפני התיבה.

אחרי תפילת מעריב, עברו לחדר האוכל בבנין ההכנסת אורחים לעריכת שולחן הטהור, לרגל יומא דהילולא של הישמח משה זי"ע לשם כבר הגיעו כל הקבוצות שיצאו מארה"ב, אירופה, וארה"ק, בראשות רבני ודייני הקהילות ובני משפחת האדמו"ר.

האדמו"ר שליט"א כיבד את האדמו"ר מגארליץ בורו פארק לשיר את פרק מכתם לדוד, ואח"כ דיבר האדמו"ר שליט"א דברות קודש ודברי התעוררות לקראת העליה לציון הק'.

האדמו"ר שליט"א סיפר מהעובדא הידועה שהרה"ק מליסקא זצ"ל, תלמידו של הישמח משה ובעמח"ס אך פרי תבואה הגיע ליארצייט.

ואחרי שיצא מהאוהל הוא אמר שרבו הק' בעל ההילולא עומד ומברך את כל קהל הנאספים בברכת כהנים יברכך, יאר, ישא ובקול בוכים התחנן האדמו"ר שליט"א שזקינו בעל ההילולא יברך את כל הקהל הקודש ובעיקר בברכה של יברכל ה' בבנים וישמרך מיצר הרע, שנוכל להכניע את יצר הרע הבוער בקרבינו במכשירים הטמאים המטמאים את לבם ונפשם של אלו המשתמשים בהם וכידוע שזה גורם לירידת הדורות הקשה והגדולה שיש היום רח"ל.

בשעה 12 בלילה כיבד האדמו"ר שליט"א את אחיו הרה"צ ר' שלום אליעזר לברך על הכוס.

לפנות בוקר באוהעל עלה האדמו"ר שליט"א יחד עם ציבור המשתתפים לבית העלמין בעיר לאוהל הק' של זקינו בעל ההילולא.

השארת תגובה