בצל המלחמה: 'גשר יבשתי' מחיפה לדובאי

נחתם הסכם לשיתוף פעולה להובלה יבשתית של מטענים בנתיב שיחבר בין דובאי, סעודיה וירדן, לבין נמל חיפה ובחזרה • המעבר היבשתי, צפוי לחסוך 80% מהזמן בנתיב הימי

הגשר היבשתי בין דובאי לישראל
הגשר היבשתי בין דובאי לישראל

חברת טראקנט  הנסחרת בבורסת תל אביב דיווחה השבוע לבורסה כי חתמה ביום 5 בדצמבר על הסכם עקרונות לשיתוף פעולה עם חברת Puretrans FZCO, מאיחוד האמירויות, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת נמלי דובאי DP WORLD, חברה מדובאי, איחוד האמירויות, המתמחה בתיווך לוגיסטיקה, הובלה ותחבורה.

במסגרת ההסכם הצדדים ישתפו פעולה בקשר עם פעולה בקשר עם ההובלה היבשתית של מטענים בנתיב "הגשר היבשתי" המחבר בין איחוד האמירויות, דרך סעודיה וירדן, לבין נמל חיפה בישראל, על מנת שמשלחי מטענים וספקי שירותי הובלה יוכלו לעשות שימוש בפלטפורמת טראקנט לשם ייעול ההובלה בנתיב זה.

במסגרת שיתוף הפעולה יכללו שירותי טראקנט למשתמשי נתיב הגשר היבשתי אוטמטיזציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד.

הצדדים הסכימו כי שיתוף הפעולה ביניהם בתקופת ההסכם יעשה על בסיס בלעדי, באופן שכל משלח מטענים המשתמש בשירותי השותף העסקי, יעשה זאת באמצעות פלטפורמת טראקנט בלבד.

כמו כן הסכימו הצדדים על אימוץ מודל חלוקת הכנסות הדדי, בשיעור של 5% מסך ההכנסות המתקבלות מהלקוחות המשתמשים בשירותיהם בנתיב הגשר היבשתי.

ההסכם הינו לתקופה בלתי מוגבלת, כאשר כל צד רשאי לסיימו על ידי מתן הודעה מוקדמת של שישים (60) יום מראש.

חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט אמר: "הנתיב היבשתי מאסיה לישראל, וממנה לאירופה, ומישראל לאסיה ולמזרח הרחוק, מהווה תרומה פורצת דרך שהנה תוצאה של הסכמי אברהם, לקידום הסחר והאצת הצמיחה הכלכלית במזרח התיכון, לצד הפיכתה של ישראל לצומת מסחר בינלאומית חשובה. האיומים הביטחוניים על הסחר הבינלאומי בים האדום, מחייבים אלטרנטיבה יבשתית בטוחה, הפועלת בסטנדרט גבוה ובמחיר תחרותי. מעבר לחיסכון של 80% מהנתיב הימי, הנתיב מספק מענה במחיר תחרותי, תוך עמידה בזמני הובלה אטרקטיביים, באמצעות חברת לוגיסטיקה מובילה באמירויות, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת נמלי דובאי. הטכנולוגיה של טראקנט שתוטמע במובילים בקו זה, תייעל את שילוחם ותאפשר דיגיטציה ונראות מלאה בזמן אמת של תהליך השילוח, באופן שיבטיח עמידה בדרישות הרגולטוריות בכל המדינות בהן יעבור המטען, לרבות בדרישות של משרד הביטחון בישראל".

 

 

השארת תגובה