מועצת העיר אישרה: מעלים את הארנונה

מועצת עיריית בית שמש אישרה את צו הארנונה לשנת 2016 עם עלייה של 5%

משה אבוטבול
משה אבוטבול

לאחר סדרת דיונים בעיריית בית שמש ובמשרד הפנים, אישרה אמש מועצת העירייה את צו הארנונה החדש לשנת 2016.

במסגרת תכנית ההתייעלות של העירייה בשיתוף משרד הפנים, עודכן תעריף הארנונה ב-5%, זאת לאחר שנים רבות בהן לא עודכן התעריף כפי שנעשה במרבית הרשויות המקומיות בארץ.

כידוע, העיר בית שמש נמצאת בשנים האחרונות בתנופת פיתוח מהגדולות בארץ, אם לא הגדולה שבהן. אוכלוסיית העיר הכפילה את עצמה מספר פעמים וכיום עומדת על כ-110 אלף תושבים.

אך בעוד והעיר בית שמש התנדבה לסייע בפתרון מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים,  התברר כי משרדי הממשלה לא מילאו את חלקם ולא סייעו לעיר להתפתח בהתאם גם בשטחי תעשייה ומסחר.

כזכור, עיריית בית שמש נאלצה לקיים מאבק גדול ומתוקשר מול המועצה האזורית השכנה 'מטה יהודה' בנוגע לשטחי התעשייה באזור. ראש העיר מר משה אבוטבול אף הקים את 'מטה ערים לצדק חלוקתי' בו חברים ראשי ערים נוספים מרחבי הארץ הנמצאים במצב דומה.

בסופו של מאבק סופחו לעיר בית שמש 3000 דונם של שטחי תעשיה, אך מרביתם עדיין לא שווקו ע"י המינהל, כך שהכנסות הארנונה המגיעות משטחים אלו וכן משטחי מרכזי הקניות ומגדלי המשרדים החדשים עדיין אינם מדביקים את קצב הגידול המסיבי של עשרות אלפי יחידות הדיור החדשות ששווקו באותה תקופה.

בנוסף לכך ובניגוד להגיון ולצדק, משרד הפנים הפחית בשנים האחרונות את מענקי האיזון במיליוני ש"ח מדי שנה, מהלך שיצר גרעון תקציבי לקופת העירייה.

אי לכך, מתוך גילוי אחריות ובמטרה להימנע  ממצב כלכלי חמור כפי שאירע לרשויות אחרות, אליהן הוצמד חשב מלווה ומשרד הפנים חייב אותן להיכנס לתוכנית הבראה, פנתה העירייה ביוזמתה למשרד הפנים בבקשה לשיתוף פעולה בתכנית התייעלות כלכלית.

ואכן, תקציב העירייה לשנת 2015 הופחת ב-25 מיליון ש"ח, וכן במסגרת תכנית ההתייעלות נדרשה העירייה כאמור לעדכן את תעריפי הארנונה לאחר שלא עודכנו מזה שנים רבות.

לאחר האישור במועצת העיר, הודה ראש העיר מר משה אבוטבול לחברי המועצה על גילוי האחריות הציבורית בגיבוי המוחלט לקבלת ההחלטות גם אם הן אינן נעימות ואינן פופוליסטיות.

ראש העיר ציין כי לקראת דיוני התקציב הבא, תיבדק באופן יסודי האפשרות להרחבת טבלת ההנחות, בהמשך להקלות הרבות בארנונה שנעשו בשנים האחרונות.