נהג ללא ביטוח 'חובה' ודרס בן 17

אילוסטרציה: תאונה בכביש 1 אביעד אלמלם צילום אורי דיוויס דוברות איחוד הצלה (5)
אילוסטרציה: תאונה בכביש 1 אביעד אלמלם צילום אורי דיוויס דוברות איחוד הצלה (5)
נער בן 17 הלך לתומו בשעת ערב מאוחרת ביישוב שבו הוא מתגורר, כשלפתע הגיחה ממולו מכונית במהירות מופרזת, שפגעה בו בעוצמה והדפה אותו לעברו השני של הכביש. התאונה תועדה במצלמת אבטחה שפעלה במקום.
באמצעות עו"ד ליטל ביבר-חייקין ממשרד עוה"ד ביבר-לקואה-חייקין-הררי, תובע הנער פיצויים מהנהג הפוגע וכן מ'קרנית' – קרן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
על פי התביעה, עוברי אורח מצאו את הנער שרוע על הכביש מחוסר הכרה והזעיקו אמבולנס. בבדיקת צוות מד"א, שהגיע למקום, נמצא, כי הנער שרוי בהכרה מעורפלת ומדמם מראשו.
ממקום התאונה הובהל הנער לבית החולים 'מאיר' בכפר סבא, שם הוכנס לחדר הלם, שם התגלה כי הוא סובל מחבלה משמעותית בראשו ובפניו. הוא הונשם והורדם, ואושפז למשך כמה ימים בטיפול נמרץ ילדים.
לאחר שנגמל מההנשמה, הועבר הנער למחלקה הכירורגית לילדים, כשבכל מהלך האשפוז הוא מלין על כאבים עזים וסובל מהקאות, סחרחורות, אי יציבות, חולשה, נפילות חוזרות ונשנות וטשטוש בראייה. גם לאחר ששוחרר לביתו, כך על פי התביעה, לא חל כל שיפור במצבו, והוא אושפז בבית החולים פעמיים נוספות.
על פי התביעה, מאז התאונה, שארעה בחורף 2019, נמצא הנער במעקב רפואי רצוף אצל רופאים מומחים בתחומי הנוירולוגיה, העיניים, אף-אוזן-גרון, פה ולסת, אורתופדיה ופסיכיאטריה, עובר בדיקות וטיפולים רבים, ונזקק לתרופות פסיכיאטריות ולמשככי כאבים.
עו"ד ביבר-חייקין טוענת כי לפני התאונה, הנער היה בריא בגופו ובנפשו, תלמיד תיכון חרוץ, שבמקביל גם עבד לפרנסתו במחסן. עקב התאונה, כך נטען, הוא הפסיד ימי לימודים רבים והצליח להשלים בגרות חלקית בלבד. כמו כן, במשך שנתיים ממועד התאונה לא שב הנער לעבודתו במחסן או לכל עבודה אחרת, ורק לאחרונה החל לעבוד כנהג בחברת בנייה, אך מתקשה מאוד בעבודתו ונזקק להפוגות רבות במהלכה.
התביעה לפיצויים בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (עד 2.5 מיליון שקלים) הוגשה, כאמור, נגד הנהג הפוגע ונגד 'קרנית', קרן פיצויים ציבורית לנפגעי תאונות דרכים, המחויבת על פי חוק לפצות נפגעי תאונות דרכים בגין נזקיהם, במקרים שבהם לרכב הפוגע אין כיסוי ביטוחי, כמו במקרה הזה, וכן במקרים של תאונות פגע וברח.
בימים אלה מתנהלת התביעה בבית משפט השלום בתל אביב-יפו.
עו"ד ליטל ביבר חייקין https://www.biber-law.co.il/ עוסקת בתביעות נזקי גוף והיא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה. 
השארת תגובה