אירופה: שת"פ לפליטים ותשתית לתיירות

נשיא 'ועידת רבני אירופה' ביקר במוסדות התורה החינוך והחסד של 'אגודת ישראל' בקישינב שבמולדובה במסגרת הקרן הבינלאומית לסיוע לפליטים

בביקור במולדובה צילום- סנגוביץ'
בביקור במולדובה צילום- סנגוביץ'

'יימשך שיתוף הפעולה בין הממשל לבין קרן הסיוע של הועידה עבור הפליטים היהודים הנמצאים במולדובה. במקביל תוקם תשתית לתיירות ומורשת יהודית לצד מוקדי זיכרון ובהם להנצחת היהודים שנרצחו בפרעות קישינב הי"ד – כך סוכם בין נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט לשר התרבות של מולדובה מר סרג'יו פרודן.

הגר"פ גולדשמידט קיים ביקור בן שלושה ימים בקישינב שבמולדובה במסגרת הקרן הבינלאומית לסיוע לפליטים של 'ועידת רבני אירופה'. הגר"פ גולדשמידט ביקר עם רבה של קהילת החרדים 'אגודת ישראל' במולדובה הרה"ג רבי פנחס זלצמן בנקודות קליטתם של הפליטים בבית 'אגודת ישראל' ובמוסדות התורה והחסד ובאנדרטת גטו קישינב המנציחה את 350 אלף הקדושים שנרצחו בשואה הי"ד. הגר"פ נשא שיעורים בבית הכנסת הגדול ובפני התלמידים ושמע על מצוקותיהם, ודברי שבח והלל ל'ועידת רבני אירופה' ולמוסדות 'אגודת ישראל' בראשות הרב זלצמן, על הטיפול המסור בהם ועל קליטתם במוסדות התורה והחינוך.

במהלך שהותו נועד הגר"פ גולדשמידט עם שר התרבות של מולדובה וראש עיריית קישינב מר יון צ'באן. השר הבטיח כי יימשך שיתוף הפעולה בין הממשל לבין קרן הסיוע של הועידה עבור הפליטים היהודים הנמצאים במולדובה. במקביל תפעל הממשלה להקמת תשתית לתיירות ומורשת יהודית לצד מוקדי זיכרון ובהם להנצחת היהודים שנרצחו בפרעות קישינב. הגר"פ גולדשמידט אמר לשר ולראש העירייה כי "זו היא שעתה היפה של מולדובה שבחרה בצד הנכון של ההיסטוריה ומסייעת לעם היהודי, באמצעות קליטת הפליטים מאוקראינה ובהקמת תשתית לתיירות ומורשת יהודית לצד מוקדי זיכרון להנצחת היהודים שנהרגו".

כזכור, מיד עם תחילת המלחמה הקימה 'ועידת רבני אירופה' קרן בינלאומית לסיוע לפליטים שברחו מהמדינה. במסגרת הקרן, גוייסו כ-3 מיליון דולר, שנתרמו על ידי משפחת מר יורי וג'וליה מילנר, על מנת לסייע לפליטים יהודים להתמקם מחדש בארבע מדינות סמוכות, ובהן במולדובה. הקרן תומכת במאמצים הומניטריים בפליטים היהודים במקום מגורים חינוך תעסוקה מזון כשר תרופות סיוע רפואי משפטי ופסיכולוגי והסעות אל וממעברי הגבולות ותחנות הרכבת. למולדובה הגיעו מאז פרוץ המלחמה כ 35 אלף פליטים. אלפים מהם מסתייעים ברב זלצמן רבה של המדינה, המפעיל כ 150 מתנדבים הפרוסים ב 17 נקודות הגבול. הועידה גם הקימה מרכזי סיוע בהונגריה, פולין, אוסטריה וגרמניה.

השארת תגובה