לפיד מתחזק, נתניהו נחלש

לפי שלושה סקרים של חדשות 12, חדשות 13 וכאן 11 שפורסמו למחרת סיום מבצע /עלות השחר', מחנה נתניהו יורד ל-59 מנדטים לאחר שבשבוע שעבר הסקרים הצביעו על עליה ל-62 מנדטים למחנה תומכי נתניהו

נתניהו עם גולדקנופף
נתניהו עם גולדקנופף

עד לפני מבצע 'עלות השחר' שהחל ביום שישי, סקרי השבוע שעבר הצביעו על מגמת התחזקות לליכוד ולגוש הימין ולהיחלשות של מחנה מתנגדי נתניהו. בשניים מהסקרים שפורסמו בשבוע שעבר מחנה נתניהו קיבל 62 מנדטים ללא מפלגתה של איילת שקד, ואילו בסקר אחד מחנה נתניהו קיבל 63 מנדטים כולל מפלגת 'הרוח הציונית' שמקבלת ארבעה מנדטים. בסקרים אחרים קיבל גוש נתניהו 61 מנדטים.

עם סיומו של המבצע בעזה נראה כי המגמה השתנתה וכי מחנה נתניהו נחלש, בעיקר מפלגת הליכוד שמאבדת בסקרי השבוע שניים עד שלושה מנדטים לטובת יש עתיד. ע"פ הסקרים האחרונים, גוש הימין יורד ל-59 מנדטים.

ביום שני, למחרת כניסת הפסקת האש לתוקפה התקיימו שלושה סקרים ע"י שלושת הערוצים המובילים. סקר חדשות 12 שערך מנו גבע העלה כי לו הבחירות היו נערכות כיום היה גוש הימין זוכה ב-59 מנדטים לפי החלוקה הבאה: הליכוד 34 מנדטים, יש עתיד 24, כחול לבן 12, הציונות הדתית 10, ש"ס 8 מנדטים, יהדות התורה7, הרשימה המשותפת 6, רע"מ 5, מפלגת העבודה 5, ישראל ביתנו 5 ומרצ 4 מנדטים.  מפלגת הרוח הציונית לא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר חדשות 13 שנערך ע"י פרופ' קמיל פוקס הליכוד זוכה ב-34 מנדטים, יש עתיד ב-22. מפלגת הציונות הדתית מקבלת 11 מנדטים, כחול לבן-התקווה החדשה 11 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה מקבלות כל אחת 7 מנדטים.  הרשימה המשותפת זוכה ב-6 מושבים, העבודה 5, ישראל ביתנו 5, מרצ 4, הרוח הציונית 4 ורע"מ 4. לפי סקר זה מחנה נתניהו מקבל 63 מנדטים כולל הרוח הציונית.

בסקר של כאן 11 שנערך ע"י דודי חסיד התוצאות הן שגוש הימין בראשות נתניהו מקבל 59 מנדטים. מהנתונים עולה כי הליכוד מקבל 33 מנדטים, יש עתיד 23, כחול לבן-התקווה החדשה זוכה ב-12 מנדטים, מפלגת הציונות הדתית ב-11, ש"ס ב-8 ויהדות התורה ב-7.  ישראל ביתנו מקבלת 6 מנדטים, הרשימה המשותפת 6, העבודה 5, מרצ 5 ורע"מ 4. גם בסקר זה מפלגת 'הרוח הציונית' בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה.

בליכוד טוענים כי מדובר בתנודה קלה במפת הסקרים וכי בכל מקרה שלושה חודשים לפני הבחירות הם זמן ארוך במונחי הפוליטיקה הישראלית ואין להסיק מכך דבר. לטענתם, אם מסתכלים על המגמה של השנה האחרונה הרי שהליכוד נמצא כל העת במגמת התחזקות וכי מיד לאחר סיום הפריימריז, בליכוד יצאו בקמפיין שיחזק את מעמדה של המפלגה ויציב אותה כמפלגה הגדולה ביותר וכמפלגת השלטון הבאה.

השארת תגובה