'הורייזון' – קבוצות הרכישה שקרסו – מצאו פתרון

עדי גזית, מנכ"ל ברקת: "עסקת בת ים מהווה דוגמה לצורך החיוני בפתרונות המגוונים שמעניקה ברקת בתחום הנדל"ן בהתאם לצרכי הלקוח"

עדי גזית
עדי גזית

חברת ברקת, בניהולו של עדי גזית, מהחברות המובילות במתן אשראי בענף הנדל"ן, נחלצה בפעם השנייה לעזרת קבוצת רכישה שנוהלה בעבר על ידי קבוצת פרי, והעניקה הלוואת גישור בסך של כ-113 מיליון שקל לקבוצת לווים לקרקע לפרויקט הורייזון בפארק הים בבת ים, המנוהלת היום על ידי הנאמנים של קבוצת פרי מטעם בית המשפט, עוה"ד גונן קסטנבאום ואהוד גינדס.

על פי תוכניות הקבוצה, במקום יקודם מגדל מגורים בהשקעה כוללת של למעלה מ-500 מיליון שקל, הנמצא בשלב בקשה להיתר בניה, אשר יכלול 206 יחידות דיור ב-43 קומות, בשכונה החדשה פארק הים בבת ים. הפרויקט צפוי להתאכלס כשלוש שנים מתחילת הקמתו. יצוין, כי שכונת פארק הים הינה מהמבוקשות באזור גוש דן, למרגלות חוף הים על גבול ראשון לציון, וכולה מתוכננת כעיר בפני עצמה, עם תשתיות מתקדמות, פרויקטים ייחודים, מבני ציבור, והכל במרחק קצר מהים ומנתיבי תחבורה ראשיים.

המימון הוא כנגד רישום שעבוד מדרגה ראשונה על המקרקעין לטובת ברקת וכן שעבודים ובטחונות נוספים כמקובל בעסקאות מימון של החברה.

באוגוסט 2021, ברקת דיווחה על חתימת הסכם להענקת מימון בסך של כ-100 מיליון שקל לקבוצת רכישה במודיעין, שגם נוהלה בעבר על ידי קבוצת פרי. מדובר בפרויקט מגורים בהשקעה כוללת של כ-247 מיליון שקל, הנמצא בשלב שלד ויכלול 112 יחידות דיור ב-13 בניינים בשכונת נופים המבוקשת, וצפוי להתאכלס עד סוף 2023.

לאחרונה, עדכנה ברקת כי חתמה על הסכם להעמדת הלוואת גישור בסך של 40 מיליון שקל לחברה יזמית בקשר למקרקעין ביפו. בעתיד מתכוונת החברה היזמית לקדם פרויקט מגורים יוקרתי בשטח המצוי בסמוך למגדל השעון ביפו. על השטח ניצב כיום מבנה נטוש בן 3 קומות, והתוכנית היא לשיפוץ ושימור המבנה הקיים, לצד בניית תוספת של שתי קומות נוספות, כך שהפרויקט יכלול  הקמת 55 יחידות דיור בשטח ממוצע של כ- 70 מ"ר לדירה, ובנוסף שטח מסחרי עיקרי של כ-800 מ"ר בקומת הקרקע.

חברת "ברקת" נמצאת בשליטת רוני בירם, יו"ר החברה, גיל דויטש, ועדי גזית, מנכ"ל החברה, והיא מתמקדת בליווי בניה ליזמים לפי חוק מכר והלוואות לקבוצות רכישה ובעלי קרקע וליזמים.

השארת תגובה