בית שמש התגייססה: אוכל לכולם

מאות פרנסי יום נטלו את הזכות לחלוקת מזון מבושל למאות בני משפחה של חולים ומאושפזים • חברת צ'רטי אקסטרה, ענקית גיוס התרומות בעולם היהודי, הפעילה את הקמפיין שרשם הצלחה מעל ומעבר למצופה

עזרת אחים
עזרת אחים

הצלחה מעוררת השתאות לקמפיין 'המשביע', שהתפרסם ברחבי העיר בסימן "עד שהסיר יגלוש", במטרה לסייע למטבח החסד של ארגון 'עזרת אחים', במימון העלויות האדירות הכרוכות בהכנה וחלוקה של מזון מבושל לעשרות משפחות בעיר מדי יום, כ-350 מנות ביום בסך הכל, עבור משפחות המתמודדת עם אתגרים רפואיים מורכבים הכולל אשפוז או מחלה ממושכת ל"ע.

"כשאחד ההורים או הילדים מאושפז, התפקוד המשפחתי כולו יורד משמעותית, ובישול ארוחת צהרים לכל בני המשפחה, זה הדבר האחרון שההורים יוכלו לפנות זמן עבורו", מסביר יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ. "אבל עבור הילדים, וגם עבור ההורים, הארוחות החמות והמבושלות, הן בדיוק מה שהם כל כך זקוקים לו, כדי לקבל תזונה פיזית וחוסן נפשי שיסייע להם לעבור את התקופה בשלום.

"במטבח החסד החדש שלנו, תרומת משפחת שטיינמץ לעילוי נשמת הוריהם דוד וחנה ע"ה, אנו מבשלים מדי יום מנות מזון לכ-350 אנשים, מעשרות משפחות שמתמודדות עם אשפוז של אחד מבני המשפחה בבית החולים. הבשורה היותר חשובה היא שמעתה המשפחות הללו גם לא צריכות לדאוג לגבי מזון מבושל לשבת. אנחנו מכינים להם את כל סעודות השבת, כשהן מבושלות באהבה ומעניקות למשפחות להקדיש את מלוא תשומת הלב להורה או לילד המאושפז בבית החולים".

ב'עזרת אחים' פתחו מגוון אפשרויות תרומה, החל מאימוץ משפחה קטנה ליום אחד מדי חודש בתרומה של 72 שקלים לחודש, דרך אימוץ משפחה ממוצעת בתרומה של 108 שקלים לחודש, ועד אימות משפחה למימון סעודות השבת עבורה, שבת אחת בכל חודש, בתרומה חודשים של 144 שקלים.

כמו כן הציע הארגון אופציית תרומה של 'פרנס היום', של מי שמעוניין לקבל על עצמו להאכיל ביום מסוים בשנה 350 בני משפחות של חולים ומאושפזים. את היום יכול התורם לבחור מתוך הימים שנותרו פנויים בלוח השנה, ובאפשרותו להקדיש אותו לכבוד יום ההולדת שלו או של רעיי, לזכר הוריו ויקיריו ביום היארצייט, לכבוד בר המצווה של בנו או בת המצוה של בתו, ולציון של כל דבר אחר שהוא מבקש לציין בתאריך זה – בתרומה של 6,300 שקלים בסך הכל, עם פריסה של עד 36 תשלומים.

הקמפיין לווה לכל אורכו על ידי ר' מוטי ויטמן והצוות המקצועי שלו המתמחה בהעברת מסרים ממוקדים לציבור, ומערך ההתרמה התנהל באמצעות פלטפורמת מימון המונים של חברת 'צרטי אקסטרה', ענקית גיוס התרומות בעולם היהודי, שנכנסה זה עתה לפעילות בישראל והוכיחה את עצמה בצורה יעילה ועל פי רשמי אנשי הארגון עמדה בהחלט בציפיות הגבוהות שתלו בה יוזמי הקמפיין.

ואכן, עשרות מתושבי בית שמש נרתמו ובחרו יום בשנה בו הם קיבלו על עצמם להיות 'פרנס היום', ועוד מאות רבות בחרו לתרום יום בחודש לאימוץ משפחה קטנה או גדולה, וכן הסעדת משפחה בשבת קודש אחת מדי חודש.

השארת תגובה