החרם נשבר: בן אנד ג'ריס בישראל

בן אנד ג'ריס
בן אנד ג'ריס

הזכיין הישראלי של חברת הגלידות בן אנד ג'ריס, אבי זינגר, הודיע כי הגיע להסדר מול תאגיד יוניליוור העולמי – שיאפשר לו להמשיך למכור את הגלידות שהוא מייצר גם בהתנחלויות, בניגוד למה שהחברה האמריקנית דרשה. המחלוקת שהתפתחה בשנה שעברה סביב מכירת הגלידות, כך נראה, הגיעה לסיומה.

במסגרת ההסדר שנחתם, הובטח לזינגר להמשיך לייצר את הגלידה כפי שעשה ב-35 השנים האחרונות ללא הגבלת זמן או מגבלת מכירה, והזכיין הישראלי ציין כי הסיכום מאפשר את המשך פעילות המפעל בבאר טוביה שמעסיק מאות עובדים.

האריזות יוחלפו לכאלו שהכיתוב בהן יהיה בעברית ובערבית – ולא באנגלית. כמו כן, תמונתם של מייסדי החברה, בנט כהן וג'רי גרינפלד, תוסר מהאריזה בישראל.

"אני שמח מאוד שלאחר חודשים ארוכים של מאבק הצלחנו להבטיח שנמשיך לייצר ולמכור את גלידת בן אנד ג'ריס האהובה לכלל לקוחותינו, ללא אפליה, ובכל רחבי ישראל ויהודה ושומרון. אני מודה ליוניליוור על נכונותם להגיע לפתרון, ולעמדתם הנחרצת נגד תנועת ה-BDS. זה היה מאבק ממושך ומורכב, חוצה גבולות ומגזרים. מדובר בניצחון משמעותי עבורנו ועבור כל מי שמאמין בשיתוף פעולה ובדו-קיום, ובתבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים באפליה ובחרמות".

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלי החברה אמר: "אני שמח מאוד שלאחר חודשים ארוכים של מאבק, הצלחנו להבטיח כי נמשיך לייצר ולמכור את גלידת בן & ג'ריס האהובה לכלל לקוחותינו, ללא אפליה, בכל רחבי ישראל ויהודה ושומרון.

אני מודה ליוניליוור על נכונותם להגיע לפתרון, ולעמדתם הנחרצת נגד תנועת ה-BDS. זה היה מאבק ממושך ומורכב, חוצה גבולות ומגזרים. מדובר בניצחון משמעותי עבורנו ועבור כל מי שמאמין בשיתוף פעולה ודו קיום, ובתבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים באפליה ובחרמות".

שר החוץ יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פרסמו הצהרה משותפת: "ישראל מברכת על הודעת יוניליוור מהיום על כך שחברת בן אנד ג'ריז בישראל תמשיך למכור גלידה, ללא אפליה ומברכת את אבי זינגר, הבעלים של בן אנד ג'ריז בישראל על ההסכם שהושג. ההחלטה שהתקבלה, לא רק מבטיחה שהמפעל של בן אנד ג'ריז בישראל וצוות העובדים המגוון שלו יהיו מוגנים, אלא גם שהלקוחות של החברה, יהודים ומוסלמים, ישראלים ופלסטינים, לא יהיו מטרה להתקפות קמפיין הדה לגיטימציה נגד ישראל.

ישראל מעריכה את ההתנהלות הקונסטרוקטיבית והמכבדת שבה פעלה חברת יוניליוור לפתרון הסוגיה ואת עמדתה החד משמעית נגד אנטישמיות ונגד סדר היום של ארגוני ה-BDS. מדובר בניצחון ערכי חשוב נגד האפליה והאנטישמיות העומדות בליבו של קמפיין החרם על ישראל. אנחנו רוצים להודות מקרב לב לאנשים הרבים שהתייצבו נגד הניסיון הבלתי לגיטימי להחרים את ישראל, בהם מושלים ונבחרי ציבור ברמה הפדראלית והמדינתית בארצות הברית ובמקומות נוספים, ארגוני חברה אזרחית ואזרחים מן השורה, מכל גווני הקשת הפוליטית. אנחנו גם מבקשים להודות לצוות שהוביל משרד החוץ שאיתו התייעצו חברת יוניליוור ואבי זינגר לאורך התהליך".

שר החוץ יאיר לפיד: "האנטישמים לא ינצחו אותנו. גם לא בגלידה. נלחם בדה לגיטימציה ובתנועת החרם בכל זירה, תודעתית, כלכלית וערכית. המפעל של בן אנד ג'ריז בישראל הוא מיקרוקוסמוס של כל גווניה של החברה הישראלית. הניצחון היום הוא עבור כל אלו שיודעים שהמאבק ב-BDS הוא קודם כל למען קידום שותפות ושיח ומאבק מתמשך נגד אפליה ושנאה. אני מודה לחברת יוניליוור על פעילותם לפתרון הסוגיה".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי: "גלידת בן אנד ג'ריס תמשיך להיות מיוצרת כאן ולהימכר בכל מקום, ולתרום לעובדים ולכלכלה. זה ניצחון לכל הישראלים, ותבוסה למחרימים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "לא ניתן לנצח אותנו ומי שידיר את יהודה ושומרון – יודר. אנחנו נמשיך לפעול בכל הזירות בכדי לעצור את האנטישמיות וה-BDS", אמר דגן, "אני מודה לחברת בן אנד ג'ריס הישראלית ולמנכ"ל החברה אבי זינגר על מאבקו העיקש למען עמוד השדרה הלאומי, למען תושבי ישראל בכלל ויהודה ושומרון בפרט".

מועצת יש"ע: "אנו שמחים על כך שחברת בן אנד ג'ריס העולמית חזרה בה מניסיון החרם, ומברכים את הנהלת החברה בישראל על המאבק וההצלחה. מועצת יש"ע פעלה רבות בנושא, כולל פגישות עם גורמי השפעה בארץ ובחו"ל, כדי לגרום לחברה לעצור את ההחלטה הבזויה. אנחנו שמחים שהצדק ניצח.

בן אנד ג'ריס ספגו מפלה ציבורית וגם נזקים כספיים אדירים, והבינו שלהחרים את יהודה ושומרון זו החלטה אנטישמית שיש לה מחיר יקר. חשוב שחברות אחרות ילמדו את האירוע וימנעו מגורמים אנטישמיים וארגוני חרם להשפיע על החלטותיהם".

שי גליק מנכ"ל בצלמו: "מדובר בניצחון היסטורי על תנועת החרם. לשמחתי החברה הגדולה התקפלה אחרי שהפעלנו עליה לחץ גדול שנחרים אותה בארץ ובחו"ל. אנחנו נמשיך לדאוג שכל גוף שקורא להחרים את ישראל יוחרם על ידינו. ונדאג שחוק החרם ימשיך להיות מוחל על חברות שמחרימות אותנו".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו: "ניצחון לשפיות. כל הכבוד להמוני עם ישראל שהביעו בצדק את התנגדותם לחרם של בן אנד ג'ריס. אף אחד לא יחרים את עם ישראל".

השארת תגובה