"הגיע הזמן למפקד בתוך יהדות התורה"

בכירים בדגל התורה: "גם כשרצנו בנפרד למועצת העיר ירושלים ובערים נוספות טענו שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה" • פרוש: "נצטרך לכלכל את צעדינו ונדע מה לענות להם"

חגיגות הנצחון ביהדות התורה
חגיגות הנצחון ביהדות התורה

לפני מס' שבועות העלה ח"כ משה גפני את ההצעה להורדת אחוז החסימה. זו לא הייתה הצעה שנשלפה לאחר יד. גפני קיבל את אישורו וברכתו של נשיא המועצת מרן רה"י הגר"ג אדלשטיין. בדגל התורה סבורים זמן רב כי הגיע הזמן למפקד פנימי בתוך יהדות התורה בדמות ריצה נפרדת באופן שלא יסכן אף אחת מהמפלגות שלא תעבור את אחוז החסימה.

בשיחה עם בכירים במפלגה המעורים היטב בנתונים, מסתבר שנערכו בנושא הריצה הנפרדת כמה ישיבות ודיונים בדגל התורה, תוך התייעצות מתמדת עם גדולי ישראל. "גם כשרצנו בנפרד למועצת העיר ירושלים ובערים נוספות טענו שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה", אומר לנו אחד הבכירים. "אבל ידענו מראש לקראת מה אנחנו הולכים. עשינו מפקד פנימי. יש לנו רשימות מדויקות של כמעט כל מצביעי דגל התורה בכל הארץ. אנחנו יודעים כמה הכוח של דגל התורה. אם נרוץ ברשימות נפרדות, דגל התורה יכולה להביא חמישה מנדטים".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לא ממהר לצאת בהצהרות. בתגובה ל"קו עיתונות", הוא אומר: "כמו כל נושא, קטן כגדול, אנחנו מביאים את הדבר להכרעתם של גדולי ישראל. אם הנושא יהיה רלוונטי, ערב סגירת הרשימות נניח את השאלה להכרעתם של גדולי התורה. אנחנו יודעים מהו כוחה של דגל התורה, בכל עיר ובכל יישוב".

גם יו"ר סיעת יהדות התורה מאיר ח"כ פרוש מאגודת ישראל לא חושש מפיצול. בראיון ל'קול חי' אמר ח"כ פרוש: "אנחנו מנהלים שיחות גלויות ופתוחות עם דגל התורה, ישבנו אתמול והנושא לא עלה שם, כאשר הם יגיעו אלינו ויאמרו שהם רוצים להתפלג נצטרך לכלכל את צעדינו ונדע מה לענות להם".

על הטענה של דגה"ת שקולות חסידיים יצביעו לבן גביר, אמר ח"כ פרוש: "מעולם לא הצקתי לדגל התורה בעניין קולות. להזכירכם שלפני שתי מערכות בחירות היה דאבל ביתד על כל ההישגים שהיו ביו"ש והיא ניכסה את זה לעצמה, אז אם היה חסר במערכת בחירות אחת זה לא אומר שדגל התורה איבדה קולות. יש לנו מטרה להביא כמה שיותר קולות מכל מקום אפשרי".

יחד עם זאת, בשתי המפלגות מנסים לא להחריף את גובה הלהבות ומנסים לשדר עסקים כרגיל לקראת ריצה משותפת. באגודת ישראל אומרים כי "המנגינה הזו מוכרת ובכל ערב בחירות עולה שאלת הפיצול. מאז בחירות תשנ"ב יהדות התורה רצה כשתי מפלגות עצמאיות ברשימה אחת. לכל מפלגה יש את המועצת שלה וחברי הכנסת פועלים לפי הכרעותיהן. אף אחד לא רוצה לחזור לימים של בחירות תשמ"ט. אם יוחלט על ריצה במפלגות נפרדות, אגודת ישראל תדע לגייס את מקסימום הקולות של מצביעיה".

השארת תגובה