נוכלות מקצועית: עוקץ עם עניבה

עו"ד יוסף ויצמן, מבכירי הפרקליטים והמשנה לראש לשכת עורכי הדין מתריע בפני בעלי עסקים: אל תתפתו לחתום על עסקה גם אם נדמה לכם שהאיש שמולכם אמין ואתם חוששים שילך למתחרה שלכם

יוסף וייצמן
יוסף וייצמן

משרדו של עו"ד יוסף ויצמן, מוותיקי עורכי הדין בישראל, שוקק חיים בכל שעות היום. קשת הנושאים שבהם עוסק צוות עורכי הדין המנוסים במשרד בניצוחו של עו"ד ויצמן עוסק במגוון רחב של נושאים משפטים החל מחדלות פרעון, פשיטת רגל, הקמה ופירוק חברות, הוצאה לפועל, תביעות מנהלתיות, ועד תביעות לשון הרע, צוואות וירושות, דיני בנקאות, תביעות כספיות ונושאים נוספים.

הוא עוסק כבר עשרות שנים בתחום ההוצאה לפועל, גביית מזונות, פינוי מושכר וליטיגציה אזרחית בבית משפט. עם השנים צבר ניסיון רב ומוניטין בפיצוח תיקים מורכבים. ספריו בתחום המשפט זכו לשבחים רבים מפי בכירי השופטים והפרקליטים בישראל.

כמי שייצג ומייצג בעלי עסקים רבים, מבקש עו"ד ויצמן לחלוק מניסיונו הרב לבעלי עסקים בטרם הם ניגשים לעסקה גדולה. "במקרים רבים, ההצעה נראית קוסמת ורווחית, כאשר מי שמציע את העסקה, מיומן במלאכה ויודע לשווק את מרכולתו. במקרים רבים, אם לא בודקים את טיב העסקה בצורה מקצועית, עלולים ליפול למלכודות שעשויות למוטט את העסק. לא תמיד צריך למהר ולחתום על העסקה מחשש שמישהו אחר יקח את העסקה. התופעה של "הוא היה נראה אמין", או "זאת הייתה עסקת זהב", והחמור מכל – "חששתי שילך למתחרים", גורמת לקבלת החלטות שגויה ולמשברים בלתי הפיכים.

"לא מכבר ישב אצלי בעל עסק בתחום ההנעלה. עמדה בפניו עסקה גדולה בשווי של מיליון שקלים וחצי. הכל היה נראה אמין ומקצועי. מי שהציג את העסקה הציג בפניו תמונה ורודה של עסקה שעשויה להניב לו רווחים גדולים בטווח זמן מיידי. לרוע מזלו, התברר שלא הייתה זו עסקה, אלא עוקץ עם עניבה. האיש שישב במשרדו של בעל העסק לא היה איש עסקים, אלא נוכל מקצועי. כמה ימים לאחר חתימת העסקה, התברר שהחברה קרסה והסחורה נעלמה".

"תמיד יש את הדילמה בין קבלת החלטות מהירות, והרגשה של איש עסקים חזק שיודע לקחת סיכונים תמורת סיכויים", מדגיש ויצמן. "אולם יש דברים בסיסיים שלא ניתן לוותר עליהם. כמעט תמיד שמפספסים את הבסיס, נופלים. קחו מהניסיון שלי. ייצגתי וראיתי אלפי סיפורים ותביעות שהסתיימו בהצלחה ב"ה. זהב טהור עם יהלום יש רק בטבעת, נפט יש רק בתוך הים, וכוכבים רק בשמיים. אל תרוצו לעסקאות חפוזות עם סוחרים שאתם לא מכירים".

אלפי לקוחות יכולים להעיד על ההצלחה הגדולה של עו"ד ויצמן שייצג אותם בתיקים רבים. ויצמן שמלבד היותו אחד מבכירי עורכי הדין כיום, משמש גם כמשנה לראש לשכת עורכי הדין וכמוסמך בגישור המנהל תיקי גישור רבים שגם בהם שם הצלחות רבות.

השארת תגובה