המיסיונר הבכיר הודיע: "חזרתי בתשובה"

יוזמה מקורית שנקט פעיל השטח של המחלקה למאבק במיסיון בארגון הביאה בדרך עקיפה לשינוי דרמטי מן הקצה • בימים אלו, אחרי מסע ממושך ולבטים רבים, הודיע המיסיונר לשעבר, ברבים, על אמונתו השלמה בה' ובתורתו

אילוסטרציה: בית הכנסת 'תפילה למשה' במרכז החסד היהודי במוסקבה
אילוסטרציה: בית הכנסת 'תפילה למשה' במרכז החסד היהודי במוסקבה

חיים (שם בדוי) נולד וגדל בקיבוץ בצפון בין צפת לכרמיאל. הוא נולד בבית דתי ולמד בישיבה אבל לא גילה בלימודים עניין רב.

בשלב מסוים החל לחפש תוכן משמעותי בחייו וכך, נעדר כל יד מכוונת, נפל ברשתם של מיסיונרים מכרמיאל שהוליכוהו שולל וכדרכם הטעו אותו במכוון, עיוותו פסוקים, הוציאו דברים מהקשרם וגררו אותו עמוק לתוככי הכת הנוצרית 'היהודים המשיחיים'.

היחידים שניסו להזהירו מהצעד הנואל היו פעילי יד לאחים מסניף חיפה השולט על כלל פעילות המנע ממיסיון ומכתות ברחבי הצפון. הללו התייצבו בפתח הכנסייה המיסיונרית והזהירו בדרך קבע את באי המקום ואת חיים בכללם מפני הסכנה.

"זו כת של רמאים. זו נצרות בתחפושת יהדות", הזהירו שוב ושוב אבל דבריהם נפלו על אוזניים ערלות.

המיסיונרים בכרמיאל, כמו עמיתיהם בכל רחבי הארץ, הזהירו גם הם את הבאים בשעריהם מפני יד לאחים וחיים חשש מפני יצירת כל שיג ושיח עם הפעילים.

גאונות, חריצות ועקשנות אפיינו אותו. חיים היה קל תפיסה וכשהחליט לעשות משהו מסוים, שום דבר לא הניאו מכך. כשהבין כי הנצרות האוונגליסטית, אליה השתייכה הכנסייה, מבקשת ממחבריה להמיר את דתם של כמה שיותר יהודים, החל לפעול בכיוון במלוא המרץ. הוא הפך למטיף חדור להט, העביר הרצאות בשלל אמצעים, הכין בעמל רב חומרי הטפה מושקעים וארב בפורומים שונים של אנשים שחיפשו את אמונתם ודרכם בחיים – שם הטיף להם לעבור לנצרות.

פעילי יד לאחים לא אמרו נואש וניסו ליצור עמו קשר כדי לקבוע פגישה בינו לבין אחד מאנשי התיאולוגיה של הארגון, בעברו מיסיונר בעצמו, במטרה לעצור בזמן את פעילותו ההרסנית להעברת יהודים על דתם. חיים היה עקשן יותר. הוא אטם אוזניו משמוע ולא הסכים לשום שיתוף פעולה.

הפעילים הבינו כי בדרך רגילה הם לא יוכלו לפעול ולכן החליטו לנקוט בדרך לא שגרתית. "אל תדבר איתנו. רק תקשיב לשאלה הזו", אמרו בפעם הבאה שפגשו בו, תוך שהם זורקים לחלל האוויר שאלה כבדת משקל שמציבה בסימן שאלה את כל האמונה הנוצרית. "אתה מבין בעצמך עד כמה מדובר בשאלה קשה. כנס לאתר שלנו בנושאי תיאולוגיה ותקבל שם תשובות".

כלפי חוץ חיים נשאר אדיש אבל בליבו פנימה התחוללה סערה. מיד בסיום התיפלה בכנסיה, נכנס לאתר שעליו המליצו לו ואמונתו הנוצרית התערערה באחת.

במשך שנה שלמה למד את החומרים באתר וניסה לאתגר אותם אך הצלחה. הוא גם קרא חומרים נוספים של יד לאחים שמצא ברשת ואט אט גילה את האור. בערב חג השבועות כתב מיוזמתו בפרסומיו המקוונים: "יש רק ה' בעולם, אין אנחנו ואין כלום. אין עוד מלבדו".

מאוחר יותר כתב חיים לחבריו המיסיונרים כי יש לו שאלות רציניות על האמונה הנוצרית וכי לאחר מסע פנימי ארוך הבין כי משה אמת ותורתו אמת. בעקבות זאת מחק מהרשת את כל שיעורי ההטפה שלו שהכין בעמל רב במרוצת השנים.

בעקבות זאת חודש הקשר הישיר בינו לבין יד לאחים. תוך ימים אחדים נפגש עמו  הרב בנימין קלוגר, ותיק הפעילים במחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים, שהיה מיסיונר בכיר בעברו.

בפגישה שנמשכה על פני שעות גולל חיים את סיפור חייו בהרחבה והצביע על השאלה התיאולוגית שנשאל על ידי הפעיל בפתח הכנסייה שנה קודם לכן כנקודת המפנה בחייו.

"השאלה הטרידה אותי בתחילה אבל היה ברור לי שיש לה מענה הולם וכי מדובר ב'שטויות של יד לאחים' כפי שהרגילו אותנו לחשוב בכנסיה. ישבתי במשך שעות בניסיון לפתור את הפלונטר אבל כמו במשחק דומינו, החלו להתגלות עוד ועוד שאלות שרק העידו בצורה הכי ברורה שאני לא בכיוון הנכון. שאני חי בשקר גמור. שהחוסר בלימודי יהדות לעומק בצעירותי היה בעוכריי ועזר למיסיונרים לשטוף את ראשי".

חיים הוסיף וסיפר: "המיסיונרים יודעים להיות מאוד נחמדים כל עוד הם רוצים ללכוד יהודי. כשהם מגלים שהיהודי לא מעוניין בהם, הם הופכים להיות מאוד אגרסיביים ומסוכנים. כך היה גם אצלי ברגע שאו את ההודעות שלי על עזיבת הנצרות קיבלתי מאות הודעות, חלקן מאיימות מחבריי לשעבר.

"תשע שנים ארוכות הייתי בכת. עכשיו אתחיל את דרכי בחזרה ליהדות ואנסה להשפיע על כל היהודים שגררתי לכת ולהשיבם למוטב. אף פעם לא מאוחר".

תגובה אחת
  1. מה השאלה ששאלו אותו שהיא זו שהשפיעה עליו, ומדוע אתם לא מפרסמים אותה?!

השארת תגובה