קפסולת קיצוב זעירה בהשתלות קוצב MICRA

המרכז הרפואי שיבא – היחיד בישראל שהוסמך על ידי חברת מדטרוניק הבינלאומית לבצע הדרכה להשתלות קוצב MICRA לרופאים • בכך הצטרף שיבא לקבוצה מצומצמת ואקסקלוסיבית של כ-15 מרכזים רפואיים מובילים באירופה, המוסמכים לבצע את ההדרכה על טכנולוגיה ייחודית זו • פרופ' רועי בינרט, מנהל מרכז דוידאי להפרעות קצב וקוצבים במרכז הרפואי שיבא: "חלק ממחויבות המרכז הרפואי היא להוביל את ההכשרה והחינוך של צוותים רפואיים"

המרכז הרפואי שיבא הוא המרכז הרפואי היחיד בישראל, שהוסמך לאחרונה על ידי חברת מדטרוניק הבינלאומית לבצע הדרכות להשתלות קוצב MICRA לרופאים מומחים בהפרעות קצב.

השבוע (20.06.22) נערכה ההדרכה הראשונה בישראל, במרכז הרפואי שיבא, בהשתתפות שבעה רופאים מבתי חולים שונים בארץ. למרכז הרפואי שיבא ניסיון רב שנים בהשתלות ה-MICRA, המבוצעות במרכז דוידאי להפרעות קצב וקוצבים במרכז הרפואי שיבא שבניהולו של פרופ' רועי בינרט.

ההדרכה הראשונה השבוע, הועברה ידי פרופ' איל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית במרכז הרפואי שיבא ומנחה מוסמך להעביר הדרכות בנושא.

ה-MICRA היא קפסולת קיצוב זעירה בגודל של 2.5 ס"מ, הקטנה ב-90% מקוצב רגיל, ומושתלת באמצעות צנתור ורידי פשוט דרך וריד המפשעה. המערכת מושתלת ללא התקנים נוספים בגוף; וזאת בהשוואה לקוצבי הלב הסטנדרטיים, הדורשים גם השתלת אלקטרודות שמקשרות בין מדורי הלב לקוצב. בנוסף, השתלת MICRA אינה משאירה אף צלקת בחזה.

הטכנולוגיה מיועדת בשלב זה למטופלים אשר מסיבות טכניות או רפואיות אינם יכולים לעבור השתלת קוצב עם אלקטרודות (כגון מטופלים עם חסימה ורידית) ו/או מטופלים עם סיכון גבוה לזיהום מהשתלה של קוצב לב מסורתי (כגון חולי דיאליזה, מטופלים עם מערכת חיסון מוחלשת, חולים אונקולוגיים ועוד), ואשר בלעדיה היו נותרים ללא מענה רפואי, או עם מענה שאינו אופטימלי ואשר עשוי להעמיד אותם בסיכון גבוה לסיבוכים משמעותיים. במהלך השנה האחרונה יותר מ-150 מטופלים עברו השתלת MICRA באינדיקציות שונות.

מחקרים קליניים שפורסמו בשנים האחרונות וכללו אלפי מטופלים שעברו השתלת MICRA, הראו שאצל רובם המוחלט של המטופלים – השתלת ה-MICRA עברה בהצלחה, ושיעור הסיבוכים היה נמוך משמעותית בהשוואה לזה שבהשתלת קוצב-לב סטנדרטי (הפחתה של כ-60% בשיעור הסיבוכים). כמו כן, שיעור הזיהומים היה נמוך בצורה משמעותית.

לאור תוצאות הפרסומים הנ"ל והניסיון העולמי החיובי שנצבר בטיפול עם MICRA, האיגוד הקרדיולוגי האירופאי (ESC) המליץ בהנחיות העדכניות שלו בנושא קוצבי לב, שיש להשתיל את ה-MICRA כחלופה לקוצבי לב רגילים במטופלים עם אינדיקציות מתאימות.

פרופ' רועי בינרט, מנהל מרכז דוידאי להפרעות קצב וקוצבים במרכז הרפואי שיבא: "כמרכז רפואי הנמצא בצמרת בתי החולים הטובים בעולם, חרטנו על דגלנו גם את הובלת החינוך וההכשרה של צוותים רפואיים. הפרויקט הנוכחי, פרי שיתוף פעולה עם חברת מדטרוניק, הוא חלק ממחויבות זו. נמשיך להעניק את הרפואה הטובה ביותר למטופלינו, תוך שימוש בטכנולוגיות מובילות כמו MICRA וטכנולוגיות נוספות".

תגובה אחת
  1. איזה קרדיולוג בחיפה יכול להשתיל
    קוצב Micro. בחיפה?

השארת תגובה