תביעות רשלנות רפואית

תמונה: freepik
תמונה: freepik

הפציעות שנגרמת כתוצאה מרשלנות רפואית עלולות להיות הרסניות.

רשלנות רפואית יכולה להיות מוגדרת כרשלנות של ספק שירותי בריאות במהלך הטיפול – או היעדר טיפול -בזמן שהמטופל היה תחת השגחתו של הרופא או הצוות הרפואי.

שוחחנו עם עורך דין שמואל קשיוב העוסק ברשלנות רפואית ונזקי גוף על מנת להכיר קצת יותר את תביעות הרשלנות המוגשות לבתי המשפט בישראל.

רשלנות רפואית היא סיבת מוות מובילה

אנו סומכים על הרופאים שלנו ואנשי מקצוע רפואיים אחרים שיקדישו את תשומת הלב שלהם כדי לספק לנו את הטיפול הטוב ביותר בזמן שאנו תחת השגחתם. עו"ד קשיוב ציין בפנינו כי למרבה הצער, טעויות רשלניות בקרב אחיות ורופאים הן שכיחות יותר ממה שהציבור נוטה לחשוב. מחקרים מראים שהטעויות הללו שכיחות אפילו יותר ממה שהציבור הבין קודם לכן, והן למעשה נחשבות לאחת מסיבות המוות המובילות בעולם.

כאשר מישהו נפצע אנושות מטעות רפואית, סיבת המוות שלו אינה רשומה כטעות רפואית, אלא כסיבה הפיזית למותו. עובדה זו הסתירה זמן רב את התדירות האמיתית של מקרי מוות שנגרמו מטעויות רפואיות

עלויות הביטוח הגבוהות והאיומים הפוטנציאלים על הרישיון לעסוק במקצוע גורמים לאנשי מקצוע רפואיים שלא להודות בטעויות שלהם. מסיבה זו, חיוני למצוא עורך דין מיומן לרשלנות רפואית שיעזור לכם להעריך אם יש לכם זכות לקבל פיצוי כספי במקרים בהם אתם חושבים שמקורו של הנזק שנגרם לכם או לאדם היקר לכם הוא בהתנהלות רשלנית של הצוות הרפואי.

דוגמאות לרשלנות רפואית ומתן טיפול רשלני

למרות שכל מקרה הוא ייחודי, להלן יוצגו מספר דוגמאות לתביעות רשלנות רפואית המוגשות לבתי המשפט.

אי אבחון: כאשר חולים סובלים ממחלות מסכנות חיים, עשוי להיות חלון מוגבל עבור החולה לקבל את הטיפול המוצלח במחלה. מחלה יכולה להתפתח במהירות ממחלה הנרפאת בקלות באמצעות תרופות או הליך רפואי פשוט, לכזו שמתגלה כקטלנית. מטופלים שנפלו קורבן לכשל באבחון עלולים לסבול מקיצור בתוחלת החיים שלהם ומירידה באיכות החיים.

על הרופאים לשים לב היטב לכל התסמינים שהמטופלים מתארים, עליהם לערוך את הבדיקות הנחוצות כדי להגיע לאבחנה מדויקת, ועליהם לדאוג לפענוח תוצאות הבדיקות הללו. הרופאים חייבים גם לערוך אבחנות מבדלת יסודיות כך ששום סיבה אפשרית לתסמינים של המטופל לא תעבור ללא קבלת ההתייחסות המתאימה. יסודיות זו בכל הנוגע לאבחון מטופל יכולה להיות חשובה במיוחד כאשר מטופלים סובלים מסרטן או סבלו משבץ מוחי או התקף לב כאשר אבחנה שהוחמצה עלולה לגרום לנזקים בריאותיים בלתי הפיכים.

שגיאות תקשורת: מטופלים המבלים זמן ממושך בבית חולים יקבלו טיפול מצוות מתחלף של רופאים ואחיות. כאשר משמרת אחת מסתיימת ומתחילה משמרת אחרת, חשוב שרופאים ואחיות אלו יתקשרו בצורה ברורה לגבי הטיפול שכל מטופל מקבל, מצבו ותסמיניו הנוכחיים וכל מידע אחר הדרוש כדי לספק להם טיפול הולם.

אנשי מקצוע רפואיים אלה חייבים גם לרשום הערות זהירות ברישומי המטופל לגבי מצבו והטיפול אותו הוא קיבל. אם הרופאים לא ירשמו את כל ההערות בצורה זהירה ומדוקדקת, הם עלולים לשכוח לציין מידע קריטי לרוטציה הנכנסת של הרופאים. אם תקשורת זו אינה מתרחשת או אינה שלמה, המטופל עלול לסבול מהשלכות חמורות.

אי קבלת הסכמה מדעת: רופאים מחויבים להסביר כל סיכון הקשור בטיפול שאותו הם עתידים לספק, בין אם הוא כירורגי או קשור לתופעות לוואי מסוכנות של תרופות שעתידות להינתן. כאשר רופאים אינם מצליחים לבצע את בדיקת הנאותות שלהם, המטופל סובל כתוצאה מכך.

שגיאה כירורגית: ביצוע של פרוצדורות כירורגיות עלול להשאיר את המטופלים חשופים לסיבוכים ולזיהום. מטופלים חייבים להיות מסוגלים לסמוך על כך שהמנתח שלהם מוכשר, קשוב ומשכיל המעודכן בשיטות העבודה מומלצות בתחומו. כאשר מנתחים אינם מקיימים חובה חוקית זו לבצע הליך רפואי בזהירות ובמיומנות הדרושים, הם יכולים לשאת באחריות בבית המשפט לכל הנזקים הרפואיים שנוצרים כתוצאה מכך.

שגיאות ניתוחיות נפוצות כוללות: ביצוע הליך כירורגי במטופל הלא נכון, ניתוח בחלק הלא נכון של הגוף או שימוש לא מספיק או עודף בהרדמה, השארת מכשיר ניתוחי בתוך המטופל או סוגים אחרים של נזק שלא היו קיים לפני הניתוח.

רשלנות רפואית במתן טיפול תרופתי: כאשר רושמים למטופלים תרופות חדשות, המטופלים סומכים על הרופא והרוקח שיבחנות את האפשרות של אינטראקציות מזיקות עם תרופות המרשם אותם המטופלים כבר נוטלים, או שיתריעו בפניהם לגבי אלרגנים שעלולים לגרום לתגובה שלילית אצל המטופל. הם גם סומכים על כך שהרוקח ידאג למילוי המרשם, תוך שימוש בתרופה הנכונה ובכמות והמינון הנכונה. טעויות במתן טיפול תרופתי ומתן מרשם בצורה שגויה עלולות לגרום לתופעות לוואי כואבות או, במקרים קיצוניים, אפילו לגרום לנזקים רפואיים קשים.

מה לעשות אם נפגעתם מרשלנות רפואית?

אם אתם חושדים שנגרם לכם נזק רפואי כתוצאה מטיפול רפואי רשלני, פנו לעורך דין לרשלנות רפואית בהקדם, חשוב מאוד לא להתעכב בפנייה לעורך דין בשל החשש שהתביעה שלכם תתיישן ולא תוכלו להגישה.

השארת תגובה