שבעה בני משפחה גילו: הירושה שווה מיליונים

עו''ד עוז שושן  - צלם ברצי גולדבלט
עו''ד עוז שושן - צלם ברצי גולדבלט
לא בכל בוקר מתעורר אדם ומגלה שהוא בעל נכסים שלא ידע על קיומם בשווי מיליוני שקלים. זה בדיוק מה שקרה לשבעה בני משפחה, שגילו, בסיועו של עו"ד עוז שושן, המתמחה באיתור בעלים היסטוריים של נכסים, שהם בעליהם של כמה נכסי נדל"ן, בין היתר קומה שלמה בבניין בפתח תקווה, הידוע בשמו 'בית החזית'.
תחילת הסיפור לפני יותר מ-50 שנה, כאשר סב המשפחה היה בעליהם של שני מגרשים צמודים בפתח תקווה. מגרש אחד הוא מכר לעיריית פתח תקווה, שהקימה עליו מגרש חנייה, וככזה הוא משמש עד היום, ואילו את המגרש השני מסר לחברת 'רסקו' בעסקת קומבינציה נדל"נית.
הסב נתן ל'רסקו' את המגרש, היא בנתה עליו את 'בית החזית', ובתמורה קיבל הסב 20 אחוז מהנכסים בבניין. אלא שבעיצומו של ההליך, הסב פשט את הרגל והיה משוכנע שכל נכסיו מומשו במסגרת הליכי פשיטת הרגל.
לפני כשנתיים ניסתה אחת מיורשיו של הסב את מזלה ופנתה לעו"ד שושן, בבקשה שיבדוק עבורה האם נותרו לסב המנוח, שהיה ידוע בחייו כבעל נכסים רבים לפני שתמוטט כלכלית, הותיר אחריו רכוש וקרקעות אבודים.
רק לאחרונה, לאחר עבודת חקירה מאומצת, שארכה חודשים רבים וכללה נבירה בארכיונים, בדיקות משפטיות, חקירות פרונטליות, עזרים מתקדמים ועוד, הצליח עו"ד שושן לאתר נכסים הרשומים על שם הסב. בין הנכסים שאותרו: חניות, משרד, מרתף וקומת ביניים ב'בית החזית', כולם נטושים בבניין מאוכלס.
לדברי עו"ד שושן, בפשיטת הרגל של הסב מומשו כל הנכסים שנרשמו על שמו, אך אחת מהחברות שברשותו אמנם הוכרזה כחדלת פירעון, אך לא פורקה לעולם. בחלוף השנים נמחקה החברה מהרישומים, ואיש לא ידע על קיומה. כך נוצר מצב, שמספר נכסים שנותרו ברשות החברה, מעולם לא מומשו – ועמדו ריקים ונטושים לאורך עשרות שנים.
עתה נמצאים היורשים בעיצומו של תהליך לרישום הנכסים על שמם, כאשר בסיומו יחליטו האם לנהל אותם או למכור אותם. שוויים של הנכסים נאמד ב-במיליוני שקלים.
עו"ד עוז שושן https://shoshan-law.com מתמחה בחקירות משפטיות בישראל וברחבי תבל, מחקר היסטורי משפטי, איתור יורשים, הוכחת בעלות על נכסים אבודים, מחקר גנאולוגי, סריקת ארכיונים ומאגרי מידע, ניהול מו"מ מול האפוטרופוס הכללי, וכן דיני ירושה ומקרקעין. 
השארת תגובה