התשובה לטרור: שביל אופניים באלעד

הפילנתרופ הישראלי הקנדי סילבן אדמס נעתר לבקשת ראש העיר אלעד ישראל פרוש ויתרום כמיליון דולר להשלמת שביל האופניים סובב אלעד. מדובר בתקצוב השלמה להתקנת תאורה, גדרות ומצלמות כדי ליצור סביבת הליכה ומסלול אופניים בטוח להורים וילדיהם

סילבן אדמס וראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש
סילבן אדמס וראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש

ימים ספורים לאחר הפיגוע הנורא באלעד, אירח ראש העיר ישראל פרוש, בעצת נשיא המדינה יצחק הרצוג, את הפילנתרופ ישראלי הקנדי סילבן אדמס לסיור בעיר אלעד. חברי הפמליה סיירו במקום הפיגוע בפארק אלעד, ולאחר מכן בשביל האופניים וההליכה סובב אלעד. זאת כחלק מביקור הזדהות ותמיכה לאחר הפיגוע הנורא בו נרצחו שלושה יהודים במוצאי יום העצמאות בעיר.

אדמס סייר עם ראש העיר במקום הפיגוע, ושמע ממנו את הסקירות הבטחוניות באשר להגעת המחבלים וביצוע הפיגוע. לאחר מכן הם סיירו בשביל סובב אלעד, שם מתוכננת הקמת שביל אופניים והליכה, כאשר שלב א' הושלם זה מכבר, ועתה עומד לצאת לדרך שלב ב' של השביל, הכולל שביל הליכה נוח ורחב, לצד שביל רכיבה בטיחותי, תאורה, מצלמות וגדר היקפית.

לאחר הסיור, במהלכו קיים אדמס רכיבת הזדהות בתוואי המתוכנן, על אופניים שהביא בעצמו, הוא התייחס לאירוע המזעזע ואמר כי "מדובר במקרה של אנשים שבאו מתוך כוונה ליצור פרעות, ליצור יתמות  ולהרוס חיים, להרוג אנשים חפים מפשע על לא עוול בכפם. אנו לא כמוהם, אנו לא פורעים. התשובה שלנו היא לבנות שביל רכיבה לאופניים שביל הליכה מאור ומאובטח במצלמות אבטחה ובאמצעות גדר היקפית שתמנע מאנשים המתגוררים מספר קילומטרים מכאן לערער את הביטחון הקהילה, ובטחון ילדינו. בכך נמנע את מקרי הכאב, מקרי היגון והיתמות זוהי התשובה שלנו, אנו רוצים לחית פה בשלום ובשלווה סמוך לשכנינו, זוהי התשובה שלנו, לבנות את המדינה שלנו ולחיות בשלום".

אדמס הודיע כי יתרום כמיליון דולרים לסייע בהשלמת המלאכה של סלילת שביל ההליכה והאופניים כאמור. מדובר על שביל באורך כולל של כ-10 ק"מ, שהתקנת מחצית ממנו כבר הושלמה ועתה עומדת העירייה להתחיל את סלילת השלב השני.

השביל, פרי שיתוף פעולה של עיריית אלעד ומשרד התחבורה, מטרתו להעניק היכרות חווייתית עם הטבע והנופים שלנו, בד בבד עם רכיבה בריאה ובטוחה, הרחק מהישג גלגליהן של המכוניות הנוסעות בשטח העיר וסביבתה.

השביל, תוכנן לבקשת ראש העיר הרב ישראל פרוש בצורה שתאפשר בניית "מזלגות" ויציאות לכיוון בתי הספר, בכל האזורים הסמוכים לריכוזי מוסדות החינוך, מתוך מטרה לאפשר לתלמידים להגיע עם האופניים למוסדות בצורה בטוחה, כאשר המסלול מהבית לבית הספר יעבור בשביל האופניים, וללא אינטראקציה עם רכבים.

ראש העיר הרב ישראל פרוש הודה למר אדמס על ההירתמות וההזדהות למען תושבי העיר, "אנחנו רוצים לבנות פה משהו בטוח לילדים ולתושבים, שיוכלו ללכת ולרכב בבטחה, אני שמח שידידנו מר אדמס היקר, אוהב ישראל, נרתם למשימה ולסייע לנו בהשלמת המלאכה". וכן הביע הערכת תודה לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג על הסיוע הרב שהוא מעניק לעיר ועל החיבור עם מר אדמס, ועל כך שהוא מלווה את העיר במשך שנים יחד עם רעייתו מיכל כידידי העיר אלעד ותושביה. כמו כן הוא הודה למנהל קרן אלעד, עוזר וימר, על הפעילות החשובה לפיתוח העיר.

השארת תגובה