שחמט באשדוד: אלכסנדרהסגנית אלופת העולם

סטניסב הסרבי סגן אלוף העולם
סטניסב הסרבי סגן אלוף העולם

שבוע של חגיגת שחמט בעיר אשדוד הגיע לסיומה עם אירוע הסיום של אליפות העולם בשחמט לנכים שהתארחה בישראל ביוזמת האיגוד הישראלי לשחמט, משרד התרבות והספורט ועיריית אשדוד. לאחר מותחן ענק ושובר שוויון הוכרעה האליפות כאשר במקום הראשון סיים הרוסי אנדרי אובודצ'ק שהתמודד תחת דגל פידה- האיגוד הבינלאומי לשחמט בשל המגבלות על הספורטאים הרוסים כך שבתחרות הייצוג הינו פרטי ולא לאומי.

אנדריי גורבנוב הישראלי שהגיע לתחרות כאלוף העולם בשחמט לנכים חלק יחד עם ישראלי אחר- יעקב זילברמן את המקום השלישי לאחר שהפסיד לאובודצ'וק במשחק מותח במיוחד. במקום השני סיים הסרבי סטניסב מיראייב.

בגזרת הנשים הישג גדול לאלכסנדרה אלכסנדרוב שסיימה במקום השני ולאחר ששימשה כאלופת העולם בשחמט לנשים בשנה שעברה כעת הינה סגנית אלופת העולם. ביינה לבין סבטלנה גרסימובה מרוסיה שהתחרתה תחת דגל פידה נרשם שיוויון בנקודות אך בשובר השיוויון- תחשיב הנקודות של השחקנים מולם התמודדו השתיים לאורך האליפות, השיגה גרסימובה ייתרון קל שזיכה אותה בתואר אלופת העולם.

"זו הייתה אליפות מרתקת, מותחת, עם מיטב המוחות בעולם השחמט לנכים והכרע ממש עם הבאזר במשחק הנעילה" סיפר מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט גיל בורוחובסקי. יו"ר האיגוד צביקה ברקאי הוסיף: "אנו רואים חשיבות רבה לאירוח אליפות העולם בשחמט לנכים בישראל כחלק מהפעולות להעלאת המודעות לעולם השחמט והמשך תנופת הפיתוח של ענף הספורט המתפתח בישראל- השחמט. הגיעו מספר שיא של שחמטאים בכירים מאוד מה שיצר תחרות ברמה גבוהה מאוד והכרעה במשחקי הסיום. ברכות לזוכים!".

אגב, באליפות השתתף האוקראיני איגור ירמנוב תושב מאריופול שהגיע ארצה במיוחד לאליפות וצפוי להישאר בארץ לאור המצב באוקראינה בכלל ומאריופול בפרט. לדבריו: "המצב שם לא טוב בכלל אין מים וחשמל אין קליטה אין שום דבר ויש המון אסונות ותחושה לא נעימה המצב רע מאוד. אני עדיין לא ידוע לאן אסע ומה אעשה כי אין לי באמת לאן לחזור, מאריופול נחרבה. אשאר בישראל כי בטוח פה עד שייגע המצב במאריופול. לא קל להתעסק בשחמט כשזה מה שקורה באוקראינה אבל אני מנסה לעודד את השכנים והחברים באמצעות הישג בשחמט"

השארת תגובה