ספר חדש: המדריך לאנשים רגישים מאד

אם את שייכת לאר"מים אנשים רגישים במיוחד, כדאי לך לקרוא את הכתבה הזאת, ואם אחד הילדים שלך מתוייג כרגיש, כדאי שתדעי, להיות רגיש, זו דווקא תכונה מסתבר מועילה • כיצד להפוך את תחושת ההצפה והשחיקה להעצמה והגשמה?

מכירים את זה שההורים של החבר מהגן, השכן מלמטה או המחנכת אומרים לכם שהילד שלכם "רגיש מדי"? כאילו זו אשמתו, אם בעבר ילדים שהתקשו לשבת שעות בלימודים ואובחנו כמופרעים, הרי שהיום המערכת מבינה שהם זקוקים לעזרה.

כמה פעמים שמעתם אמא אומרת: הילד שלי רגיש מאד. כמה פעמים את הרגשת שהפכת לרגישה? האם אדם רגיש, רגיש בכל התחומים? ממתי רגישות הפכה למילת גנאי, האם ילד שנולד רגיש מסמן בעייה כלשהי? ומה עם מבוגרים שהם רגישים מדי? האם רגישות היא תכונה שחולשת על כל תחומי החיים?

לפי הסטטיסטיקה אחד מתוך חמישה אנשים נולד עם תכונת רגישות גבוהה.

ילדים רגישים חייבים לכוון אותם, אחרת הם יסחבו לאורך זמן עלבונות או פגיעה. הם ממעטים לקחת סיכונים ונמנעים ממצבי הפתעה ושיוני. הם נאלצים להשקיע מחשבה ואנרגיה כשהם בשעות הלימודים והמסגרת החינוכית שלהם. ומה קורה לאותם ילדים שגדלים, מה קורה כשהם הופכים לאנשים רגישים.

אפשר לזהות אנשים רגישים?

דבורה ברנע, מטפלת בשיטת ה-nlp מספרת שהיא מזהה אנשים רגישים לפי תווי הפנים שלהם. שזה מרתק בפני עצמו, איך מזהים רגישות לפי תווי פנים?

"אכן, אני מזהה אותם לפי תווי הפנים העדינים. שיער הראש הדק", היא מספרת על מפגש מעניין שקרה לה אתמול. "פגשתי אמש אישה כזו במספרה. היא כ"כ רגישה שרק הדיבור עליה העלה סומק בלחייה. כשאני פוגשת אישה רגישה, אני יודעת שאני חייבת להיות עדינה איתה. לדבר בנחת. העוצמה שלי מאיימת עליה."

דבורה מציעה לדבר אל אנשים רגישים בצורה רגישה במיוחד. "בנחת. שלא אשמע ביקורתית.היא גם ככה סובלת מביקורת עצמית. ופגיעה מאד". האם זו גזירת הגורל? אני תוהה, כמו שרבים וטובים תוהים. לדבריה, אין תשובה ברורה, אז כן ולא. כל אדם נולד עם האופי המיוחד שלו. מצד שני אפשר לחזק את הנפש. אפשר לבנות עוצמה פנימית. על ידי העלאת הערך העצמי, העלאת הביטחון העצמי ומיגור הביקורת העצמית. כשלושת אלה יתחזקו. יתחיל להיבנות חוסן פנימי!

כשהתחלתי לחקור את נושא הרגישות, גיליתי גם מדריך לאנשים רגישים מאד!

כן ספר שלם, שהוא מדריך הספר מעניק לקרואים הכרה בתכונות העיקריות, כיצד לרכוש טווח רחב של אסטרטרגיות פרקטיות לניווט ותיעול הרגישות באופן יעיל, כיצד למצוא חיבור עם הצד הרוחני, וכן, כיצד לחלוק באופן בטוח את שאר התכונות המדהימות שבכל אחד ואחת מאיתנו כדי שהחיים שלנו יהיו מלאי אושר והגשמה. מי שכתבה את הספר היא מל קולינס, מטפלת קלינית וילדים, רגישה בעצמה, שמרצה ומעבירה סדנאות לאנשים רגישים מאד, או כמו שהיא מכנה אר"מים ראשי תיבות. היא שמה לה למטרה לקדם מודעות לתכונה זו ולראות בה מתנה ולא פגם.

לדבריה, עצם היותנו רגישים לא הופך אותנו לחלשים הוא המהות של מי שאנחנו, בספר מצאתי סיפור שהוא משל יפיפייה: נושא מים שנשא שני כדים, אחד שלם והשני סדוק, הסדוק תמיד טפטף לאורך כל הדרך עד הבית, ונשאר ריק למחצה כשהגיעו, הוא חש שונה לעומת השלם, התבייש, והתנצל. נושא המים אחז אותו בעדינות ובחמלה ואמר לו: תסתכל בפרחים שלבלבו לאורך השביל, בו פסענו בזכות הטפטופים בעוד בצד השני של הכד השלם נשאר השביל כמות שהוא, והפרחים שנקטפו היו נפלאים וכולם נהנו מהם".

והמשל ברור, ככל שנזהה ונעריך יותר את האיכויות "הרגישות" והיפיפיות שלנו נוכל להיעזר בהן יותר בתור עוגנים בחיינו.

במדריך תמצאו טיפים כיצד להתמודד מול מצבים בהם אתם מרגישים מוצפים לחוצים או חרדים. תמצאו גם המלצות לתרופות טבעיות. עשויים מפרחי באך ומאכלים שנמצאים בכל בית כמו: רסקיו רמדי כשנמצאים במצב של הצפה, זית נגד עייפות ותשישות, אגוז מלך לתמיכה בשינוי ומעבר והגנה מפני השפעות חיצוניות.

וכן, לפעמים צריך גם לשקול שינוי באורח החיים, אם הקריירה או התחום בו אתם עובדים, יוצרים עוררות יתר כרונים, לעיתים תמיכה מספיקה ולפעמים חשוב לשקול שינוי מקום. היא ממליצה על קבוצת תמיכה של אנשים רגישים במיוחד שהם יזדהו עם הבעיה שלכם וגם יתנו לכם מקום בטוח לחקור את התכונה הזו שלכם.

דבורה ברנע מסכימה עם מל קולינס, ומוסיפה טיפים משלה:

  • תרגלי בכל יום 5 דקות מול המראה תחמיאי לעצמך.
  • אמרי לעצמך שלושה דברים טובים שעשית היום
  • צייני שלושה הישגים שהשגת בחיים.
  • התמידי ותחושי בשינוי עדין .. אבל שינוי.

ואני מוסיפה, צאו לחופשה וקחו איתכם את המדריך לאנשים רגישים מאד. ותגלו כיד להפוך את תחושות ההצפה והשחיקה להעצמה ולהגשמה.

השארת תגובה