שב"כ, מגלן ו'מרעול' – כך נתפסו המחבלים

חיילי יחידת מרעול מצאו אמש ממצאים חשודים שהמחבלים ככל הנראה הותירו אחריהם • היום יצאו אל המקום רכז שב"כ, קצין מיחידת מגלן וחיילי יחידת מרעול • הצוות זיהה תנועה חשודה מתחת לעץ ולכד את המחבלים

שני המחבלים, אסעד רפאעי בן 19 וצבחי עמאד אבו שקיר בן 20, שביצעו את הפיגוע באלעד נתפסו בתום שלושה ימים של חיפושים ביער, כ-500 מטרים מהעיר החרדית.

המחבלים נתפסו תשושים ועייפים ונכנעו לכוחות ללא התנגדות.

לפי דיווח בחדשות 12, שורה של ממצאים של כוחות הביטחון הובילו אותם לשטח בו נתפסו: מאחר שלא נמצאו שום עקבות שלהם על גדר ההפרדה, ההערכה הייתה שהם באזור ולא חצו ליו”ש.

בשעות האחרונות התחילו כוחות הבטחון לסגור על השטח שבו הבינו שהמחבלים עשויים לשהות. האזור הזה איזור מיוער וחלקו סבוך, ולקח זמן עד שהצליחו לאתר את המיקום המדויק.

מי שהוביל את הסריקות בשטח הייתה יחידת מרעול : אנשי מילואים מומחים של צה”ל שמתמחים בניתוח השטח והם אלה שהצליחו להצביע על מקום שבו האמינו – וצדקו – שנמצאים המחבלים.

צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות מתחת לשיח בסמוך למחצבה – ועצר אותם.

המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל.

בתקשורת הפלסטינית פורסמו בשבוע שעבר פרטים חדשים על אודותיהם: צבחי עמאד מתגורר עם סבו בכפר רומאנה. ביום השני של עיד אל-פיטר הוא נסע עם אסעד לרמאללה. השניים חשמלאים. צבחי הוא הקבלן ואסעד הוא העובד שלו. לפני חודשיים הם חתמו על חוזה עבודה באלעד.

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי קיים 'תדרוך' לעיתונאים במהלכו אמר: “האירוע הזה הוא אירוע קשה, והוא המשך של רצף אירועים, לא ננוח ולא נשקוט עד שנשים את היד על המפגעים האלה. אנחנו בכיוון הנכון, משתפים פעולה עם השב”כ וצה”ל, ויוצאים מנקודת הנחה שהמפגעים נמצאים בשטח”.

חשוב שנשמור על עירנות וחדות. מדובר פה בחיות פצועות, הם הרבה זמן בלי אוכל ובלי מים, וסביר להניח שהם יעשו כל מה שיכולים לגמור את זה בפיגוע התאבדות או שינסו לשרוד ולנצל נקודת תורפה אצלנו. הם רואים ושומעים את המסוקים והכוחות ונמצאים במצב של התגוננות”.

זמן קצר לאחר סיום תדרוכו של המפכ"ל תפסו הכוחות את שני המחבלים כשהם שוהים מאות מטרים מהעיר אלעד והמפכ"ל מיהר להודיע: “הודות לפעילות המשטרה, צה”ל ושב”כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם.

אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. ידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר.”

בעקבות תפיסת המחבלים, שביצעו את הפיגוע באלעד ישיבת הממשלה נדחתה בחצי שעה.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: ”אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת המחבלים הרוצחים מהפיגוע באלעד”.

שר האוצר אביגדור ליברמן: “אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע הנורא באלעד. הלוחמים והמודיעין שלנו לא יתנו לטרוריסטים לחמוק מידיהם וימשיכו לפעול בכל האמצעים הנדרשים בכדי לסכל ולטרפד כל פעילות שפוגעת בריבונותנו ובביטחוננו”.

ניר ברקת: ״אני מברך את כוחות הביטחון שלכדו את המחבלים מהפיגוע באלעד. ידע כל מחבל בן עוולה שידה הארוכה של מדינת ישראל תגיע אליו ותלכוד אותו בכל מקום אליו יברח״.

תגובה אחת
  1. אימח שמם של כל המחבלים!!!!!!!!!

השארת תגובה