פיגוע הגרזנים: ההספדים וההלוויות

מאות ליוו למנוחות בבית העלמין בלוד את הקדוש אורן בן יפתח הי"ד שנרצח בפיגוע באלעד • ארונותיהם של הקדושים יונתן חבקוק והרב בועז גול הי"ד הוצבו במקום שבו נרצחו – ומשם יצאו מסעות ההלוויה

הלווית אורן בן יפתח, צילום איחוד הצלה סניף  שפלה
הלווית אורן בן יפתח, צילום איחוד הצלה סניף שפלה

הלווייתו של הקדוש אורן בן יפתח הי”ד, תושב לוד בן 37, אב לשישה ילדים, שנרצח בפיגוע הרצחני באלעד, נערכה היום (שישי) בבית העלמין החדש בעיר מגוריו לוד.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

נופר, אלמנתו, ספדה לו במהלך הלוויה: “האור שלי, השמחה שלי. נשמה טהורה ששוכבת פה מולי. בשבילי אתה חי וקיים. אתה פה איתי בלב שלי. אתה פה איתי לעולמים. איך אני אספר לילדים שכל כך אוהבים אותך ומחוברים אלייך? מסרת את נשמתך למען קידוש השם. מי ששומע את השם אורן רואה רק טוב. אני אוהבת אותך.

“12 שנים אני ביחד וכל יום אני אומרת לך אני אוהבת אותך. אני לא יודעת לחשוב מה עומד להיות. אני רק ממשיכה עם האמונה שהמשיח בפתח גם הילדים. הקב”ה לעולם לא עוזב אותי.

“תודה על 12 שנים מאושרות שהיית לצידי, הגנת עליי, תמיד דאגת לי. שמרת עליי, שימחת, תמיד דאגנו לקום ביחד. בלילה האחרון אמרת לי: נופרי, אני רוצה לקנות לך תכשיט לשמח אותך’. אמרתי: ‘אני לא רוצה כלום רק שתישאר לידי תמיד’. היו לנו הרבה חוויות משותפות יחד, אני פונה לבורא עולם שיחזק אותי”.

אורן עבד לפרנסתו בשליחויות. בני משפחתו מספרים על איש חסד משכמו ומעלה, ששם תמיד את המשפחה לפניו. הוא הניח אחריו אישה 6 יתומים.

בערב, לאחר שחגג את יום העצמאות יחד עם משפחתו, הסיע אורן במסגרת עבודתו רב מבית שמש לשיעור באלעד, ובמהלך השיעור ישב אורן מחוץ לבית הכנסת. הוא המתין לרב ברכבו, ואז המחבלים התנפלו עליו ורצחו אותו בדם קר.

אורן היה בן תשיעי למשפחת בן יפתח בלוד. לפני כשמונה שנים פקדה את המשפחה טרגדיה, כשהאח דוד אלעזר נפטר בפתאומיות מדום לב. לפני כשנה נפטר אב המשפחה שמעון.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, אמר על אורן: “פגשתי אותו 4 שעות לפני שזה קרה, במסיבת עצמאות בלוד. המשפחה שלהם נראתה מאושרת אחרי אסונות רבים שעברו. אורן נאלץ גם ביום העצמאות להתפרנס ונסע בגורל לנסיעה אחרונה לאלעד.

”העיר לוד איבדה את אחד מבניה היפים והמוכשרים, למשפחה גדולה וחשובה שבשנים האחרונות פקדו אותה הרבה אסונות. האסון הזה מפרק את הקהילה ואת המשפחה לרסיסים. אורן היה עלם חמודות, בחור שהתפרנס ועשה מאמצים גדולים להחזיק את המשפחה עם שישה ילדים למרות כל הקשיים והאתגרים.

”זה לא נתפס, אני קורא לממשלה לגזור דין מוות על מחבלים ולא אפשר לרשות הפלסטינים לתת להם משכורות. צריך גזר דין מוות למחבלים – זה לא יחזיר את הנרצחים אבל המעט שאפשר לעשות למענם”.

לימור, אלמנתו של יונתן חבקוק הי”ד, שנרצח בפיגוע, נותרה לבדה עם חמישה ילדים יתומים מאב.

היא סיפרה: “ליבי מסרב להאמין שנשארתי לבד עם 5 יתומים”, כתבה. “ליבי נשרף שילדי הרך ראה את אביו ברגעים האחרונים שלו. בעלי נלחם נגדם בגבורה רבה והציל נפשות רבות בזמן שנלחם איתם דקות ארוכות, מה שאפשר לרבים לברוח מהמקום.

ה’ ינקום את דמך, בעלי האהוב, אתה תחסר לנו מאוד.

בכל לשון של בקשה, לא לפרסם את הכתובת שלנו ואת מספר הטלפון עד שהנבלות ייתפסו. כל הפרטים האישיים שלנו רצים ברשת, בבקשה, הילדים בטראומה ומפוחדים”.

רונית גול, גיסתו של בועז הי”ד, סיפרה: “הוא תמיד מאיר פנים, אוהב לעזור, אוהב את כולם, תמיד דואג לכולם, לא רק למשפחה הגרעינית שלו.

הבנות שלו, כל כך קשה להן. אמרתי להן שאבא שלהן מאוד אהב אותן, שאבא הלך להביא את המשיח, כי אין מציאות שהבית הזה יתנהל בלי בועז. בן אדם שכל כולו הבית.

השכנים כל כך עוטפים באהבה וכל כך אכפתיים. יש משפחה שמאוד תומכת, אבל גיסתי אומרת – ‘היום אתם איתי, מה יהיה עוד חודשיים?'”.

גלית גול ספדה בכאב לבעלה בועז הי”ד, אב לשלושה בנים ושתי בנות בגילים 7 עד 18, שנרצח בידי המחבלים בפיגוע הרצחני בעיר אלעד: “ביום אחד נגמרו לי החיים. ביום אחד הכל התהפך, איך אני אחיה בלעדיו?”.

יעקב לוי, אחיינו של בועז, סיפר: “באזור 2:00 בלילה קיבלנו את הבשורה המרה. בועז היה אדם טוב, עם לב טוב. הקדיש המון לילדים. הוא דוד מצוין ואני מאמין שהוא נמצא במקום טוב למעלה. הוא השאיר חמישה ילדים. לילד האמצעי, עוד חודש אמורה להיות בר מצווה. הוא היה בדרכו לשיעור תורה ונרצח. המשפחה תהיה חזקה בעזרת השם”.

בנו של בועז גול, אור החיים, סיפר: ”אבא הלך לשיעור תורה ונרצח. אין לנו גב אחר, הוא היה עושה הכל בבית. אני עוד לא מעכל”.

רוזי לוי, אחותה של האלמנה, סיפרה ל’ישראל היום’: “היה לי גיס עם לב ענק. עזר לאנשים, תמך בהם. עבד גם עם ערבים ואף פעם לא אמר עליהם מילה רעה. והנה, בני עוולה קמו בערב וקטלו כל מה שנקרה בדרכם עם גרזנים.

כל העולם של המשפחה התהפך. איזה איש טוב הוא היה. זה לא נתפס שאני צריכה לדבר עליו בלשון עבר. איך המשפחה תעמוד על הרגליים? עם חמישה ילדים?”.

ליאור, אחיו התאום של אורן בן יפתח סיפר: “הלך לי אח פרח, הלב שלי הלך לי, לאבא שבשמיים. אתמול עשינו על האש והוא נישק אותי בלי הפסקה. אני לא מאמין שאח שלי הלך. ברגע שהיה הפיגוע הרגשתי שמשהו קרה, מיד ניסיתי להתקשר אליו והוא לא ענה ופחדתי. כולנו הגענו לפה לבית ההורים ובשתיים באו לפה ראש העיר ומאז רק כואב לי.

הוא היה עושה הסעות בכל העיר, כולם הכירו אותו בגלל זה. היה לב זהב, רק עשה טוב ורצה לעזור”.

מיכאל, אחיו של אורן: “הוא היה איש משפחה, אבא ל-6 ילדים, כאשר הקטנה מביניהם בת שנה והגדולה ביותר בת 11. סך הכל הוא הלך לעשות חסד. הוא לקח איזה רב מבית שמש לאלעד שימסור איזה שיעור. הוא חיכה לו למטה כדי להחזיר את הרב לבית שמש, ואז באו שתי נבלות, המחבלים המתועבים, ועשו את המעשה הנוראי”.

הרב איתן שנרב, אבא של רנה שנרצחה בפיגוע בדולב, סיפר על החבר הטוב אורן בן יפתח: “הוא הקפיץ רב שלא היה לו איך להגיע לאלעד, ומתוך הרכב רצחו אותו עם גרזנים. זה החזיר אותנו לפיגוע שעברנו, כשהדם של רנה נשפך כמו מים”.

הרב אברהם נחשון, רב הקהילה הדתית-לאומית באלעד: “בועז, יונתן ואורן לא נרצחו בגלל שהם חרדים, הם נרצחו בגלל שהם יהודים בארץ ישראל. המחבלים רצו לפגוע ביהודים, הם מחפשים את כולנו, במלחמה הזאת אנחנו צריכים לנצח, ואנחנו ננצח”.

רונית, גיסתו של בועז גול סיפרה על השבר הגדול שנוצר במשפחה. בקול שבור היא אמרה לאורי לוי במשדר מיוחד ב’כאן חדשות’: “הוא היה בדרך לשיעור תורה כשזה קרה, או שהוא בדיוק חזר. הילדים שלהם שאלו אותי איך הם יוכלו להמשיך בלי אבא, ואמרתי להם שהוא הלך להביא את המשיח כדי שיותר לא יהיו קורבנות. הוא תמיד דאג לכל המשפחה”.

גיסו של הקדוש יונתן חבקוק הי”ד, בן ה-44, סיפר עליו: “כשהיה צריך הוא ישר היה מגיע לטפל בבעיות, והכל בחיוך. למדתי ממנו המון. אנחנו מנסים לעכל את זה. אין כמו הבן אדם הזה, אין לו תחליף. בכל העיר הכירו אותו”.

השארת תגובה