בני ברק: למי חולק 'קמחא דפסחא'?

סערת גירסאות: חבר מועצת העיר בני ברק מטעם 'הליכוד' טוען: תקציב הקמחא דפסחא שימש כלי בידי עסקנים • לשכת ראש העיר: נתבע את המלעיזים

חלוקת הקמחא דפסחא בבני ברק
חלוקת הקמחא דפסחא בבני ברק

חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, מאשים כי 856,000 ש"ח שמועצת העיר אישרה ימים ספורים לפני החג להעביר לאגף הרווחה לצורך מבצע מיוחד לחלוקת מזון ליתומים אלמנות, ומשפחות במצוקה – פשוט נעלם.

וידר דורש דיון חירום עוד השבוע בעניין במועצת העיר ובמהלכו ראש העיר יידרש לתת הסבר מפורט להיכן הכסף נעלם, וידר הוסיף כי "הכסף הועבר לבקשת אגף הרווחה והוצגו לבקשתו קריטריונים ברורים לחלוקה, אולם לטענת האגף הוא לא קיבל את הכסף ולא ביצע כל חלוקה לנזקקים"

"נראה כי גם הפעם העסקנים לא הצליחו להתגבר על יצרם וזאת למרות שמדובר בערב חג ובכספים שמיועדים ליתומים, אלמנות ומשפחות במצוקה"

בלשכת ראש העיר אמרו: אנו מסתייגים ומוקיעים בכל פה את המסע הפופוליסטי הנעשה על ידי חבר מועצה החותר לפגוע בציפור נפשה של העיר ותושביה: בתמיכה ובסיוע ההדדי למעוטי יכולת באופן השקוף והברור ביותר. זאת באיצטלת שווא של "הצעה לסדר" שהודהדה בכלי התקשורת ואינה אלא ידיעה תקשורתית מכפישה לכל דבר.

כידוע לכל, בצעד חיוני החליטה עיריית בני ברק על מבצע חלוקת "קמחא דפסחא" לאלפי משפחות תושבות העיר הנמצאות במצב סוציו-אקונומי מורכב.

ההצעה שעברה פה אחד בישיבת מועצת העיר כללה קריטריונים ברורים ושווים לחלוקה שגיבש האגף לשירותים חברתיים: משפחות ברוכות ילדים הזכאיות להנחה בארנונה בשיעור של 90%.

מבצע החלוקה כלל בנוסף מאות מקרי רווחה קשים ששולבו בהתאם להחלטת האגף לשירותים חברתיים בהתאם לצורך חיוני דחוף.

מערך החלוקה כולו תוכנן ונעשה בעמל ובמסירות נפש יוצאת דופן של מיטב עובדי העירייה והצוות הבכיר בלשכת ראש העיר שעשו ימים ולילות בעמל כביר סביב השעון על מנת להגיע אל היעד בזמן קצר ולהביא סל מוצרים גדול ומשמעותי לכלל המשפחות, בסדר וארגון מופתי לכל אורך הדרך.

אנו נדהמים הערב מחציית כל קו, הכפשה ושימוש בבדיות שמעולם לא היו ולא נבראו על מנת לייצר כותרות והד תקשורתי חלול מתוכן עבור מי שאין באמתחתם קורטוב עשייה מינימלי למען העיר ותושביה

ומכאן לפירוט העובדות כהוויתם:

בעמל וביגיעה נרתמה עיריית בני ברק לקיום המבצע שהגיע כל כולו לייעדו – עד השקל האחרון ומעבר לכך: ערכת חג מהודרת לסעודות החג, לכלל המשפחות תושבות העיר הזכאות לתמיכה, ללא הבדל חוג, עדה, קהילה או השתייכות דתית או אחרת.

המערך כולו התנהל בסדר מופתי בהתאם להנחיות אגף הרכש ובליווי המערך המקצועי על כל פרט בהתאם לכל הכללים והנהלים הרלבנטיים.

מלוא התקציב יועד לטובת החלוקה למשפחות, עיריית בני ברק לא שכרה כל מבנה מכל גורם שהוא. המערך הענק של אריזת אלפי מארזי המזון התבצע מתוככי מחסני העירייה על ידי מאות בני נוער מתנדבים, תלמידי ישיבות תושבי העיר, בני נוער מיישובי השומרון שעמלו במשך יממות רצופות למען תושבי העיר והקדישו ימים תמימים למען אלפי המשפחות.

במקום להצדיע להם, יש מי שבחר לירוק בפרצופם בחוסר ידע וזדון לב.

כך גם לא ניתנה מעולם ולו פרוטה שחוקה מתקציב זה לשום מטרה אחרת שהיא, לא להלל כל גורם עירוני או אחר, לא לכורך או יח"ץ. מדובר בבדיה זולה.

מיותר לציין כי כלל הנתונים יוצגו כמתוכנן באופן בהיר וברור עד השקל האחרון שבהם בוועדות העירוניות ובכלל הדוחו"ת.

כשבעת אלפי משפחות שגדשו את תחנות החלוקה ויצאו עם כל טוב עם מיטב צרכי החג, בשר עופות, דגים, כלים חד פעמיים ועוד מוצרי יסוד. רחובות העיר מלאו במחזה מדהים של אלפי משפחות הנושאות את צרכי החג לביתן בחיוך ובהוקרה.

מסתבר למרבה הצער, כי אותו נבחר ציבור ככל הנראה לא ראה ולא חי את חייהם וחגם של אלפי משפחות תושבות העיר שזכו לקיים חג ביד נדיבה ובמאור פנים.

תחת הכותרת "לא תגנובו" ששוגרה לחלל ונכתבה בארשת חשיבות מעושה ממרום מגדל השן, תגובתנו: "לא תקשקשו!" – לשקר אין רגליים, וגם לפופוליזם זול יש תחתית.

מיותר לציין כי הנ"ל לא שאל ולא התעניין. לו היה מבקש מידע או עדכון – הייתה תגובתנו אחרת. אך מי שמחפש תהודה בניסוחי אשם פסולים, יצטרך להתמודד עם טיעוניו במסגרת החוק במדינת ישראל בשמו הוא מתיימר לפעול.

תמו הימים בהם ניתן היה לנסות ולבנות קריירה פופוליסטית על השמצות ולזות שפתיים נגד עובדי עירייה מסורים, נגד הנהגת העיר ותושביה.

ייבחנו כלל הצעדים המשפטיים כולל תביעת דיבה נגד מר יעקב וידר על דבריו החמורים.

חבר מועצת העיר יעקב וידר לא שתק למקרא הדברים והגיב: "התגובה ההיסטרית של העסקנים מעידה שסוף סוף הם מתחילים להבין שנגמרה התקופה הארוכה שבה הם השתוללו עם כספי הציבור. אני לא מפחד מהם והציבור בז לניסוחים הפתלתלים והמתחמקים שלהם. אדרבה, אם הכל כשר ותקין למה הם מתחבאים? למה הם בורחים מועדת הביקורת בראשותי? למה הם מסתירים את המסמכים?" .

השארת תגובה