רופא מ'הדסה' הציל ילדה במחנה פליטים אוקראיני

חייה של ילדה אוקראינית בת 4 ניצלו במרפאת הדסה על גבול אוקראינה-פולין המעניקה טיפול רפואי למאות פליטים אוקראינים מדי יום

222222+
222222+

רופא מ'הדסה" הציל את חייה של ילדה בת 4 במרפאה שהקימה 'הדסה' בעיר פשמישל, בגבול אוקראינה פולין. רופאי המרפאה מעניקים טיפול רפואי לפליטים שמוצאים מקלט במרכז הפליטים לאחר שנמלטו מההפגזות.

אל מרכז הפליטים הגיעה השבוע  אמא עם שני ילדיה בן ה- 8 ובת ה-4 כשבתיק שהצליחו לקחת היה מעט מאוד. הם ברחו בחוסר כל לאחר שההפצצה החלה ותוך זמן קצר ארזו מכל הבא ליד ועזבו את עיר מגוריהם- דניפרו  אשר במזרח-מרכז אוקראינה.

בין החפצים שלא נאספו היו התרופות של הילדה הקטנה בת ה-4, הזקוקה להן מיידית עבור הטיפול במחלת סיסטיק פיברוזיס ממנה היא סובלת כל חייה באופן כרוני ויומיומי.  מדובר במחלה מסכנת חיים הפוגעת במערכות גוף רבות וגורמת נזק חמור לתפקוד הריאות והלבלב.  בשל מצבה, שגרת חייה של הילדה מורכבת ביותר והיא נזקקת לתרופות,  לאינהלציות לפחות 3 פעמים ביום ולפיזיותרפיה נשימתית כדי לפנות את הליחה המצטברת בריאות וגורמת לקשיי נשימה –  ומסכנת את חייה.

״כשהגיעו אלינו למרפאה במחנה הפליטים, האמא סיפרה כי היא וילדיה בילו 5 ימים בדרכים ללא כל טיפול לילדה, מצב שדרדר את מצבה והביא אותה לסכנת חיים של ממש״, מספר ד”ר אלכס גיללס, מומחה ריאות בילדים במרכז הרפואי הדסה המטפל בחולי סיסטיק פיברוזיס במרפאתו בבית החולים. ״במזל גדול היא הגיעה לטיפול הצוות שלנו, ובמפגש הראשון הייתה האמא מאוד מותשת ומודאגת ממצבה של בתה. לאחר ימים ארוכים של נסיעה, הילדה הגיעה אלינו כשהיא מתנשמת בכבדות עם סטורציה ירודה, עם ריאות חסומות – סכנה מיידית של ממש. אחרי שקיבלה את הטיפול שלו נזקקה העברנו לאימה הדרכה מדוקדקת לפיזיותרפיה שעליה לבצע, יסניה בת ה-4 הלכה לישון בלי קשיי נשימה וקבענו איתה לטיפול נוסף למחרת״, מתאר בהתרגשות ד״ר גיללס.

״בבוקר, לפני שהמשפחה הועלתה על רכבת לגרמניה, המשכנו את הטיפול הנדרש, והצלחנו לעצור את הקושי הנשימתי. אין ספק שחייה ניצלו הודות לעצירה במחנה הפליטים והמפגש עם הצוות הסיעודי והרפואי שלנו מהדסה״.

ד״ר גיללס נפרד מהמשפחה לא לפני שחידד בפני האם כיצד לנהוג בהמשך הדרך.  ״האמא האמיצה והנחושה הזו עזבה את הכל כדי להציל את ילדיה״, היא מסכם, ״ולא היינו נותנים לבת הקטנה שלה לאבד את הנשימה או להתדרדר במצבה, שגם כך היה מסוכן מאוד. אני שמח שנקראנו בדרכה בדיוק ברגע הנכון, הרי לשם כך יצאה המשלחת שלנו בתמיכה של ארגון נשות הדסה העולמי, הדסה אינטרנשיונל והנהלת הדסה, כדי לסייע למשפחות שנעקרו מבתיהן ועזבו במהירות את כל מה שהכירו אל עתיד לא ממש נודע.  אני מקווה שהגיעו לחוף מבטחים והילדה מרגישה טוב״.

השארת תגובה