עשרות חברות תרופות מכרו את החמץ אצל הגר"י זילברשטיין

מכור לפסח. למעלה מ-80 חברות תרופות בינלאומיות, העניקו ייפוי כוח מיוחד לרה"ג מנחם לפקיבקר, רבה של כללית למכור עבורן את החמץ. • הפוסק הגר"י זילברשטיין שערך את המכירה: "במכירת החמץ מעניקה כללית שירות לא רק למבוטחיה אלא מזכה את כל עם ישראל"

אצל הגרי זילברשטיין
אצל הגרי זילברשטיין

מלאי התרופות של חברות התרופות הגדולות בעולם הפועלות בישראל, נמכר לגוי. כמידי ערב פסח, גם השנה ביצע רבה של כללית הרה"ג הרב מנחם לפקיבקר, את מכירת החמץ של חברות התרופות הבינלאומיות, אשר מקיימות פעילות בישראל. מתוקף מעמדה של כללית כארגון הבריאות הגדול בישראל ומהארגונים הגדולים בעולם, היא מקיימת קשרים הדוקים עם כל חברות התרופות שפועלות בישראל.

השנה, הגיע מספר החברות המשתתפות במכירת חמץ באמצעות רבה של כללית, לשיא של כל הזמנים. למעלה מ-80 חברות בינלאומיות חתמו על טופס ייפוי כוח מיוחד, הממנה את הרב לפקיבקר לשליח לביצוע מכירת חמץ עבורן.

ואכן, השבוע הגיע הרב לפקיבקר יחד עם הרב נחמיה בלושטיין מנהל מגזר חרדי במחוז דן-פ"ת של כללית למעונו של הפוסק הרב יצחק זילברשטיין רבה של שכונת אלחנן, על מנת לערוך את טקס מכירת החמץ כהלכתו. הרב לפקיבקר הגיש לגר"י זילברשטיין את עשרות שטרי מכירת החמץ של חברות התרופות הבינלאומיות, והרבנים ביצעו יחד את מכירת החמץ כהלכתה.

בנוסף למכירת החמץ עבור חברות התרופות, מכר הרב לפקיבקר גם את החמץ של כל כללית – ארגון הבריאות הגדול בישראל וכן את החמץ של העסקים הפועלים במתחמי הקניות והמזון המהיר במרכזים הרפואיים של כללית. מכירת החמץ של כללית נערכה בלשכתו של הרה"ר לישראל בהשתתפות רבה של כללית הרב לפקיבקר והרב משה רוזנגרטן מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים של כללית. את מכירת החמץ של הזכיינים הפרטיים הפועלים בבתי החולים של כללית, ערך הרב לפקיבקר אצל רבני בני ברק הגר"ש רוזנבלט והגרי"א לנדא.

בסיום הפעולות ההלכתיות, אמר הגר"י זילברשטיין בהתרגשות כי "כללית היא סמל ודוגמא ל"מגלגלים זכות ע"י זכאי". במכירת החמץ מעניקה כללית שירות לא רק למבוטחיה אלא מזכה את כל עם ישראל בשמירה על 'ונשמרתם לנפשותיכם' לצד שמירה על פסח למהדרין".

לדברי רבה של כללית הרב מנחם לפקיבקר: "כללית פועלת כל העת להוביל את תחום השמירה על כשרות וההלכה באופן המוקפד ביותר בתוך ארגון הבריאות. כמו בחוברת התרופות המאושרות לפסח, גם במכירת החמץ אנחנו עומדים בקשר עם כל חברות התרפות הפועלות בישראל וזכינו לייצג עשרות חברות בינלאומיות מהגדולות בעולם במכירת חמץ אצל הגר"י זילברשטיין".

הרב אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית: "כללית חרטה על דגלה להוות מודל מקצועי גם עבור חברות בינלאומיות שבוחרות בכללית לייצגן בהליכים הלכתיים. כללית תמשיך בעשייה המבורכת לספק לקהל לקוחותיה את המענה המקצועי הטוב ביותר לצד מתן מענה הלכתי בסוגיות הנוגעות לרפואה והלכה".

השארת תגובה