המילה האחרונה להשמנת יתר: בלי ניתוח

המרכז לטיפול במחלות ההשמנה ב"הרצליה מדיקל סנטר" מתמחה במגוון טיפולי כירורגיה בריאטרית ומעניק מענה כולל, במקום ובמרכז אחד, עם מיטב המומחים בזמינות מרבית

הרצליה מדיקל סנטר
הרצליה מדיקל סנטר

השמנת יתר היא בעיה בריאותית מוכרת, שהרפואה מנסה כל העת למצוא לה פתרונות, והמילה האחרונה של הטכנולוגיה הרפואית לסובלים מהשמנת יתר היא יצירת "שרוול קיבה" כמו בניתוח אבל בלי חתכים, בחדר פעולות ובהליך מהיר.

מחקרים שנערכו בתחום הראו שמרגע שההשמנה מתבססת – נוצרת מעין "נקודת אל-חזור", שממנה מרבית המטופלים (90%-95%) לא יצליחו להיפטר מהשומנים העודפים בכוחות עצמם, ללא סיוע רפואי.

בשנים האחרונות התבססו בישראל הניתוחים הבריאטריים שייעודם הוא סיוע למטופלים הסובלים מהשמנת יתר חולנית להפחית בצריכת המזון ע"י הצרת הקיבה, וכך, בשילוב עם שינוי באורח חייהם, להפחית ממשקלם עד הגעה למשקל תקין ובריא.

המרכז לטיפול במחלות ההשמנה ב"הרצליה מדיקל סנטר" המציע מגוון פתרונות לסובלים ממחלת ההשמנה מציג חידוש בתחום: הליך ללא ניתוח. מדובר בטכנולוגיה חדשנית בשם אוברסטיץ' שהגיעה ל"הרצליה מדיקל סנטר" ומאפשרת למטופל להשיג את אותו האפקט של ניתוח שרוול קיבה ולהפחית ממשקלו – ללא צורך בפרוצדורה פולשנית בחדר ניתוחים ומתאימה גם לכאלו שלא עומדים בקריטריונים לניתוח, כמו מטופלים שסובלים מהשמנת יתר ברמת BMI (מדד מסת גוף) של 30-40. ההליך החדשני מאפשר את הקטנת הקיבה בטכניקה שונה מאוד בה למעשה מתבצע הליך של תפירת קיבה.

ד"ר סטיבן שמאע, מומחה בכיר בגסטרואנטרולוגיה ב"הרצליה מדיקל סנטר", ראה בקליניקה שלו עשרות רבות של מטופלים שסובלים מהשמנת יתר חולנית – אבל חוששים מסכין המנתחים או שאינם מתאימים לניתוח בריאטרי. בזמן התמחות באנדוסקופיה מתקדמת באנדובריאטריה (פרוצדורות זעיר-פולשניות להרזייה) באוניברסיטת שיקגו בארה"ב, הוא נחשף למילה האחרונה של הטכנולוגיה בתחום, וכעת הוא מביא אותה לישראל.

יתרונות ההליך: הוא נעשה בחדר פעולות (ולא בחדר ניתוח), כאשר כל הפעולה מתבצעת דרך הפה באמצעות סיבים אופטיים וכלים ארוכים מיוחדים – ללא חתכים כלל. אין כריתה של חלקי הקיבה – הכל נשאר במקומו ונתפר ב- OverStitch במספר נקודות (כך שמזון לא יכול לעבור אליו, והקיבה קטנה למעשה ב-70%, למרות שהיא נשארת בשלמותה). ההליך מצריך אשפוז קצר יותר (של כמה שעות בלבד) ומאפשר התאוששות מהירה יותר.

חשוב להדגיש כי גם פרוצדורה זו איננה מטה קסמים שתוריד את הקילוגרמים העודפים בעצמה. נדרש שיתוף פעולה מלא של המטופל, הכולל שינוי תזונתי והוספת פעילות גופנית. עם זאת, הפעולה בהחלט נותנת "דחיפה" ראשונית משמעותית ואף משנה את המטבוליזם של מי שעבר אותה, מה שמקל עליו לאמץ ולשמר הרגלי חיים חדשים.

המרכז לטיפול במחלות ההשמנה ב"הרצליה מדיקל סנטר" מתמחה במגוון טיפולים לסובלים ממחלות ההשמנה והוקם בכדי לתת מענה כולל, במקום ובמרכז אחד, עם מיטב המומחים בזמינות מרבית, מתוך הבנה שנדרש גוף מקצועי-רפואי עתיר ניסיון לשם אבחון, המלצה, ועזרה בהתמודדות עם עומס המשימות והשינויים הנדרשים בחיי המטופלים.

בנוסף לטיפולים הכירורגיים המתקדמים ביותר, המרכז מעניק מעטפת ליווי אישית הכוללת הדרכת דיאטנית קלינית, עובדת סוציאלית ורוקחת קלינית.

חשוב לדעת: הטיפול והאשפוז ב"הרצליה מדיקל סנטר" מכוסים בביטוחי הבריאות הפרטיים בכפוף לתנאי הפוליסה.

השארת תגובה