רגע לפני הפגרה: ביטול קיזוז דמי אבטלה בהכשרות מקצועיות

חה"כ אתי חוה עטיה מיוזמי החוק: "שנתיים של מאבק אישי למען המובטלים הסתיימו עם בשורה סופר חברתית שתייטיב עם אוכלוסיית מחוסרי עבודה ותעזור להם לרכוש ידע וכלים מקצועיים כדי להתפרנס בכבוד ולתרום לפריון המשק"

כסף
כסף

מתחילת משבר הקורונה עד היום, הייתה קיימת הוראת שעה למובטלים שנשלחו להכשרה מקצועית ששנת הזכאות שלהם לדמי אבטלה הסתיימה בסוף חודש דצמבר 2021. סיום תקופת הזכאות ייצר תמריץ שלילי למובטלים ומנע מהם הכשרה מקצועית הכרחית.

דו"ח מבקר המדינה קבע כי לצמצום בהיקף הפעילות בתחום התעסוקה עשויות להיות השפעות חמורות על סיכויי השתלבותם מחדש של המובטלים בשוק העבודה, דבר שהוא ההפך הגמור מכוונת המחוקק להטמיע הכשרות מקצועיות בקרב מבקשי התעסוקה.
.
בפעילות משותפת של יו"ר ועדת העבודה והרווחה חה"כ אפרת רייטן (העבודה) יחד עם חברי הכנסת אתי חוה עטיה (הליכוד) ולדימיר בליאק (יש עתיד) וניר אורבך (ימינה) קודמה הצעת החוק לביטול הוראת שעה והפיכתה להוראה קבועה בחוק כדי לבטל לצמיתות את קיזוז דמי אבטלה למובטלים המשתתפים בהכשרות מקצועיות.

אמש, בדיוק עשרה ימים לפני שהכנסת יוצאת לפגרה, החוק עבר בקריאה שניה ושלישית ללא מתנגדים ונכנס לספר החוקים .

ח"כ אתי עטיה (הליכוד) שהייתה מיוזמי החוק וקידמה את הנושא מתחילת משבר הקורונה אמרה: "מלכתחילה הרצון היה שיינתן סיוע בדמי אבטלה מלאים ללא קיזוז למשתתפים בהכשרות מקצועיות באופן קבוע והדבר יהיה מעוגן בחוק ולא כהוראת שעה זמנית. אני מברכת את יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן על קידום ההצעה בחקיקה קבועה. מטרתנו להיטיב עם האזרחים שעוברים הכשרות מקצועיות כדי להשתלב בשוק התעסוקה ולהוביל לעלייה של הפריון במשק. אני מודה לשר האוצר ושרת הכלכלה שנתנו רוח גבית לחקיקת החוק, לשותפיי חברי הכנסת, לעמותת 121 ולכל אלו שפעלו יחד לחקיקת החוק החשוב"

השארת תגובה