מדוע מומלץ לדאוג למיגון ואבטחת הבית כבר בתכנון?

נהוג לחשוב שאת הבית ממגנים רק לאחר בנייתו, אולם למעשה מדובר בנושא חשוב עליו יש לתת את הדעת כבר בשלב תכנונו של הבית • מדוע בעצם יש לחשוב על מיגון ואבטחת הבית לפני שבכלל בנינו אותו? • לקובי אוחיון מחברת האבטחה מוקד אמון יש כמה טיפים בשבילכם שכדאי שתיקחו בחשבון

לצורך הבהרת הסוגיה הזו פנינו לקובי אוחיון מחברת האבטחה מוקד אמון המתמחה במתן פתרונות מיגון ואבטחה העומדים בקדמת הטכנולוגיה:

אל מערכות המיגון והאבטחה יש ומומלץ להתייחס בדיוק כפי שאנו מתייחסים לכל מערכת תשתית אחרת אותה אנו מתכוונים להתקין בבית, כשלמעשה יש להתייחס אליה ממש כפי שנהוג להתייחס למערכות כמו מיזוג-אוויר, מערכת חימום רצפתי, תכנון בריכת שחייה וכדומה. כמו בכל מערכת אחרת המצריכה התקנת תשתית בקירות הבית, גם כשמדובר במערכות אבטחה ומיגון, שהן מערכות מתח נמוך, ישנה חשיבות רבה לתכנון המוקדם טרם בניית הבית, בין היתר לצורך קביעת מיקום אביזרי הקצה של המערכת כך שבסופו של תהליך נוכל לקבל מראה נגיש ואסתטי.

את הדבר יש לבצע כבר בשלב התכנון האדריכלי, עוד לפני תחילת הבנייה, משום שכך ניתן לשלב את מערכות המיגון באותה העת בה מתכננים את תוכניות החשמל של הבית. כשבונים בית הנטייה הרווחת היא לחשוב קודם על הפרטים הגדולים כמו חשמל, גינה ובריכה, ולהשאיר לסוף התהליך את תכנון והקמת מערכות המיגון והאבטחה. אולם כשמתכננים את המערכת כבר בשלב הבנייה, ניתן לעצב את הבית בצורה המותאמת בצורה המיטבית לצרכיו של הצרכן וכך להימנע, בין היתר, מהוצאות מיותרות, ומחציבה מתישה ומתסכלת בקירות לאחר שהבית החדש עליו עמלנו כה רבות כבר נבנה.

אחת הטעויות הנפוצות נובעת מכך כי צרכנים רבים בונים על כך שישנן בשוק מערכות אזעקה אלחוטיות אותן באפשרותם להתקין בקלות יחסית לאחר השלמת בנייתו של הבית, אך עם זאת ובמקביל הם נוטים לשכוח כי במערכות אזעקה אלחוטיות ישנן, בין היתר, מגבלות של תדרים ומחיר. המערכות שאינן אלחוטיות מתאפיינות במגוון רחב יותר של אפשרויות, של גלאים יותר קטנים ויותר אסתטיים.

למעשה, התאמת פתרונות האבטחה עבור צרכי המשפחה היא מפתח לשקט נפשי. חשוב לדעת כי ברמת התכנון, קיימת התייחסות שונה בין בית בו מתנהלת פעילות ערה לבין בית בו מתנהלת פעילות סולידית. יש לקחת בחשבון את הפעילות המתנהלת בבית על-מנת להתאים את הפעלת המערכת לצרכים הספציפיים של דיירי הבית.

כאשר האדריכל משלב את תוכניות המיגון והאבטחה בתוך תוכניות החשמל לביצוע, כדאי לקחת בחשבון נושאים נוספים, ביניהם: תכנון מערכת הפעלה גם בחדרי הילדים שתותאם גם צרכי הילדים הבוגרים, תכנון מיגון חיצוני בעת תכנון הגינה וכו'.

חוסכים ומרוויחים

בניית תשתית למערכת המיגון כבר בשלב תכנון הבית גם חוסכת לנו לא מעט כסף, ראשית – משום שמערכות כאלה לא מצריכות שימוש בציוד יקר כמו המערכות האלחוטיות, לרבות התעסקות יומיומית או חודשית והחלפת מצברים ובטריות, ואף מאפשרות פתרונות מגוונים יותר לצורך מיגון הבית. אין כל ספק שכאשר מדובר באבטחת הבית, התקנת מערכת מיגון היקפית (הכוללת גם שטחים פתוחים, בריכה, חניה ועוד) נחשבת לפיתרון מתקדם, יעיל וידידותי למשתמש.

כל המערכות הקיימות כיום בשוק, הקוויות והאלחוטיות גם יחד – הן ממוחשבות וככאלה הן ניתנות לשליטה מרחוק באמצעות המחשב או הסלולר. עם זאת, לפני שתבחרו איזו מערכת מיגון ברצונכם להתקין בבית, אלה הדברים העיקריים אותם כדאי שתיקחו בחשבון:

א. נוחות ההפעלה של המערכת עבור המשתמש.
ב. מערכת בעלת אחוזי גילוי גבוהים (מערכת בעלת מספר מעגלי הגנה המצוידת בגלאים רגישים ואיכותיים).
ג. מערכת שתספק התאמה מיטבית לצרכיו של המשתמש.

בתחום מצלמות האבטחה יש היום מצלמות "אנליטיקה" העומדות בחזית הטכנולוגיה בתחום זה. מדובר במצלמות חכמות שיודעות ליצור התניות ותרחישים מוקדמים (אפשרות להגדיר למצלמה מראש תנועת עצים, ליצור תיחום וירטואלי ואפילו לשלב ספיקר לצורך התרעה קולית), מצב שבעצם הופך את המצלמה לגלאי, ויותר מכך – למערכת אזעקה מתוחכמת.

לסיכום, חשוב לציין כי רק יועץ מיגון מקצועי ידע להמליץ בפניכם מה היא המערכת המתאימה ביותר לבית שלכם. לאחר שיועץ המיגון יבחן את תוכניות הבית ויבין את הצרכים הספציפיים שלכם הוא יוכל לתכנן את המערכת לפרטי פרטים, כך שהחשמלאי יוכל להקים את התשתית המדויקת כך שתתאים לצרכי מערכת המיגון.

השארת תגובה