"סטלה בייקרי" – הפטיסרי המצליח שעושה כבוד לאמא

סטלה נתנוב עלתה לישראל בשנת 1989 מבוכרה הישר לשכונת קרית שלום בתל אביב והקדישה את חייה לעבודה במאפייה מקומית בוקר וערב על מנת לפרנס את שלושת ילדיה. סטלה למדה את רזי המקצוע, סודות האפייה והעבודה עם הבצק, עד להפיכתה למומחית בתחומה. הניחוחות שליוו את הילדים והטעמים הבלתי נשכחים היו חלק בלתי נפרד מחייהם הצעירים ועד עצם היום הזה

5סטלה (1)
5סטלה (1)

32 שנים אחרי-שלושת ילדיה: אהרון, דניאל וליאור, החליטו באמצע הסגר הראשון (תקופה בה עסקים רבים נסגרו בשל המצוקה), להקים את ׳סטלה בייקרי׳- פטיסרי שכל כולו מחווה לאימא שלהם, לניחוחות ולטעמים שהיו נוף ילדותם.

"סטלה בייקרי" , פטיסרי שמביא את לב ליבה של אירופה ברמת העיצוב והטעם. על התפריט אמונים שלושת ילדיה של האישה שעל שמה נפתח המקום. שלושתם בעלי ניסיון עשיר, לאחר שבגיל מאוד צעיר נאלצו לעבוד במטבחים שונים על מנת לעזור לאמם בפרנסת הבית. בתפריט של סטלה בייקרי תוכלו למצוא מנות מגוונות הן מהמטבח עליו גדלו בבית אמם כמו: הבלינצ'ס של סטלה, ארשקי עוגיות זהב עם ריבת חלב, עוגת מדוביק והן מנות קלאסיות מהמטבח המודרני כמו קישים שונים למינהם, מגוון סלטים, ארוחות בוקר ולחמים טריים, כמו כן במקום ישנם מוצרי מעדנייה – גבינות, יינות, סוגי ריבות וכן ממרחים שונים.

ריאיון על שלישיית האחים שעושה כבד לאמא, אהרון, דניאל וליאור נתנוב.

למה סטלה?
הקמנו את סטלה מתוך רצון לתת ביטוי וכבוד לאוכל שגדלנו עליו, סטלה היא אמא שלנו, אנחנו שלושה אחים שמנהלים את הפטיסרי, אני זוכר שישבנו בסגר, העסקים שלנו מושבתים, יש לנו עסק של עגלות קפה כמעט בכל האוניברסיטאות בארץ, יושבים ולא יודעים מה לעשות , ואז עלה הרעיון להקים מקום חדש שהתשתית שלו תהיה המאכלים שאמא שלנו הכינה לנו שאנחנו היינו ילדים, החיים של אמא שלי היו מאוד לא פשוטים, היא עלתה לארץ מבוכרה, גידלה אותנו לבד, בלי דמות אב, מצאה את עצמה עובדת במאפיה שכונתית בקרית שלום כדי להביא לחם הביתה, בשלב מסוים שגדלנו נאלצנו גם אנחנו הילדים לעבוד בכל מיני מסעדות כדי לעזור לאמא לסגור את החובות, אז לאחר שנים שכבר אפשר להסתכל אחורה בחיוך ואנחנו במקומות אחרים בחיים הגענו למסקנה שלאישה הזאת מגיע הכול והמקום הזה כל כולו מחווה בשבילה.

פתחתם בעיצומו של הסגר הראשון-מה גורם לבן אדם לפתוח עסק בזמן שכולם סוגרים בגלל סגרים וכדומה?
עד היום כל מי ששומע חושב שנפלנו על הראש, אני זוכר שקיבלנו את ההחלטה, ידענו שאנחנו רוצים לפתוח בקניון בקרית אונו. הלכנו למנכ"ל שמכיר אותי הרבה שנים, הוא אמר לי "אהרון אני לא אתן לך לפתוח, כל יום עסק אחר סוגר, מה אתה חושב שאתה עושה?" – ולא ויתרנו הצבעתי לו על החנות שאני רוצה והקמנו את הסטלה.

מה גרם לי לפתוח? האמונה, האהבה לתחום, לבישולים של אמא הרגשנו שזה הזמן לעשות את זה, לתכנן כמו שצריך שאנחנו בבית ואני שמח שהלכנו על זה בכל הכוח.

איך מצליחים לעשות עסקים עם אחים ולשמור על שלום בית?
אנחנו מאוד מלוכדים, משפחה מאוד מפרגנת ששמה את כל האגו בצד ומתרכזת נטו בטובת העסקים. כל אח אמון על תחום, לכל אחד יש את המקום שלו ואת הדרך שלו לבטא את עצמו, ככה שכמעט אין מריבות, וגם אם לא מסכימים אנחנו יודעים לקבל החלטות ועושים ויתורים כדי באמת שתהיה אווירה טובה

הרבה אוכל הוא מהזיכרון שלכם מהמטבח של אימא- מה היא חושבת על המנות? התחברה?
יש לנו הרבה מנות מהטבח של אמא, מנות שגדלנו עליהם, חבל שאי אפשר להעביר את הריחות והיחוחות בימי שישי בבוקר שאמא הייתה במטבח, את המתכונים לקחנו ממנה אחד לאחד, אני חושב שזה הכי קרוב למקור, אין מה לעשות אין על האוכל של אמא. אמא מאוד אוהבת את המקום, אכלה את כל המנות ומאוד אהבה והתרגשה בכלל מהמקום הזה

מה עוד אפשרי למצוא אצלכם בתפריט מלבד המאכלים שעליהם גדלתם?
מלבד המנות מבית אמא, אצלנו ניתן למצוא מנות מהמטבח האירופאי, החל מפסטות, פוקצ'ות, מאפים, גבינות בוטיק ועוד ועוד. תפריט עשיר שפונה לכל היעדים ובעיקר מאוד מאוד טעים

בראייה לטווח הארוך- איפה אתם רואים את הסטלה בעוד כמה שנים?
החלום הגדול זה שבעוד כמה שנים אנחנו כבר נתפתח לכמה סניפים. אמונה יש לנו ואני מאמין שזה יקרה.

סטלה בייקרי ממוקם בקניון קרית אונו והינו מקום כשר, המקום פתוח בין הימים א-ה בין השעות 8:30-21:30, ובסופי שבוע בימי שישי בין השעות 8:30-15:00, ושבת מצאתה ועד ל-23:30.

השארת תגובה