ביה"ח לנשים ויולדות של שיבא מגיע אלייך עד הבית

בשורה חדשנית בתחום בריאות האישה: מחלקת הנשים הווירטואלית הראשונה בעולם תעניק טיפול היברידי בבית ובבית החולים לסירוגין לנשים במגוון מצבים

צילום: יח"צ שיבא
צילום: יח"צ שיבא

בית החולים לנשים ויולדות בשיתוף פעולה עם בית החולים הווירטואלי "שיבא ביונד" מקימים את מחלקת "מיילדות וגינקולוגיה ביונד", מחלקת הנשים הווירטואלית הראשונה בעולם! מחלקה זו תעניק טיפול היברידי בבית ובבית החולים לסירוגין לנשים במגוון מצבים ובהם נשים לקראת לידה בסיכון (ובכלל זה סכרת טרום לידה), תקופת טרום לידה עודפת, גיל המעבר, אונקולוגיה בתחום הנשים ועוד. המחלקה החדשה משתמשת בטכנולוגיות עלית כגון ניטור מרחוק, אולטרסאונד ביתי ועוד כדי לספק את השירות הרפואי הטוב ביותר לנשים בהיותן ב-ב-י-ת.

את המחלקה החדשה, מנהל ד"ר אבי צור, מומחה ברפואת אשר מנהל גם את המרכז לחדשנות בבריאות האישה, מרכז הנחשב למוביל עולמי בהיבטים רבים של חדשנות ובהם "טלה-רפואה" בבריאות האישה.

ד"ר צור: "הקורונה לימדה אותנו פרק בטיפול רפואי מרחוק. במהלך השנה וחצי האחרונות פיתחנו כאן מערכת מדהימה של ניטור וטיפול מרחוק אשר כעת תעמוד לשירות למספר הולך וגדל של מטופלות. המערכת מאפשרת לנו לעקוב אחר מגוון מדדים חיוניים, ערכי סוכר, תזונה, פעילות גופנית ועוד בנשים הנמצאות בבית. בנוסף אנחנו מפעילים מגוון טכנולוגיות חדשניות המאפשרות לנו לבצע בדיקות שונות גם כן מרחוק, כגון ניטור ופרופיל ביופיזיקאלי של העובר אשר עד כה הצריכו הגעה לבית החולים ועוד. במקור התחלנו לפתח את השירותים הללו בכדי לאפשר לנשים הימנעות מהגעה למרפאה וחשיפה לנגיף הקורונה, אך בהמשך, גילינו ששירות זה רלוונטי הרבה מעבר לקורונה והחלטנו לפתח אותו בכדי לאפשר לנשים במצבים שונים להמשיך ככל האפשר לנהל שגרת חיים של עבודה, בית, תוך כדי מעקב רפואי בסטנדרט הגבוה ביותר".

"כאשר האישה מתחברת למערכות שלנו מהבית", ממשיך ד"ר צור לספר: "הצוות הרפואי של המחלקה מקבל מרחוק תמונת מצב רפואית מלאה והיא מקבלת מענה מהיר ויעיל ". "מעניין לציין" הוא מוסיף, "כי הנשים שהשתמשו באופציה הזו דיווחו על חוויה מרגשת וחיבור גדול לתהליך, כאשר הן זכו לעקוב בעצמן וליטול בו חלק ממשי".

ד"ר גליה ברקאי, מנהלת בית החולים שיבא ביונד מוסיפה: "בהשקת "מחלקת גניקולוגיה ומיילדות ביונד", אנו מרחיבים את האפשרות לכל מטופלת, גם לכזו שאינה מתגוררת בקרבת בית החולים, ליהנות מהמיומנויות והמקצועיות של מומחי המרכז הרפואי שיבא באופן נגיש ומותאם. אנו מאמינים שהדבר יסייע לנשים רבות ויקל מעליהן תהליכים מורכבים ופרוצדורות רפואיות במצבים שונים".

פרופ' איל סיון – מנהל בית החולים לנשים ויולדות בשיבא: "הקמת השירות החדש מצטרפת לסל שירותים וטיפולים מקצועיים מהמתקדמים בעולם שניתנים אצלנו בשיבא. החזון שלנו הוא להעניק את החוויה הטובה והבטוחה ביותר לכל יולדת, כאשר הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לנו לגוון ולשדרג את המענה הרפואי המצוין ולהנגישו לקהל הרחב בהתאם לצורך ולרצון של המטופלות".

נשים עם סכרת טרום לידה אשר מעוניינות להצטרף לפיילוט של המחלקה החדשה ולהיות במעקב מרחוק על ידי המומחים של שיבא מוזמנות לפנות למרפאה בכתובת המייל: OBGYNBEYOND@sheba.health.gov.il, או ליצור קשר טלפוני עם מרפאות הנשים לסיכון גבוה במספרי הטלפון: 03-5302787/8045/2024

השארת תגובה